bule på pote
Fra : nana sørensen

Dato : 21-07-06 17:35

Hej gruppe

Har lige opdaget en bule ovenpå babys ene bagpote. Den er på størrelse med
en ært og rød. Den ligner ikke en byld, efter hvad jeg kan se, da den
hverken er gul eller bumseagtig. Hun virker heller ikke som om den er øm,
når man trykker på den. Nogen ide´er til hvad det kan være oghvad man kan
gøre ved det? Jeg har ikke set den før, men skal ikke kunne udelukke at hun
ikke har fået den lige nu.

Mvh. Nana

Fra : Sanne

Dato : 21-07-06 17:48

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når man trykker på den. Nogen ide´er til hvad det kan være oghvad man kan
> gøre ved det? Jeg har ikke set den før, men skal ikke kunne udelukke at

Hej Nana

Det kunne lyde som en rest fra et flåtbid.

mvh Sanne

Fra : nana sørensen

Dato : 21-07-06 18:01

"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Nana
>
> Det kunne lyde som en rest fra et flåtbid.
>
> mvh Sanne

Hvad gør man ved det? Er der grund til at søge dyrlæge? Da hun ikke ser ud
til at den er øm, og at jeg derfor ikke tror at det er en byld, er planen at
se tiden an.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 18:27

nana sørensen wrote:
> [...]
> det kan være oghvad man kan gøre ved det? Jeg har ikke set den før,
> men skal ikke kunne udelukke at hun ikke har fået den lige nu.

Hej Nana.

*Hvis* det nu skulle vise sig at være et flåtbid, og denne flåt er
smittet med Borelia, så skal Baby have antibiotika. Se dette link:

http://www.netdyredoktor.dk/sw5129.asp

Men ingen grund til alarm. Det behøver jo slet ikke at være et flåtbid.
Jeg tror også at jeg ville se tiden lidt an, I hvert fald indtil det
skulle ske, at poten måske begynder at blive øm.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : nana sørensen

Dato : 22-07-06 13:20

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg tror også at jeg ville se tiden lidt an, I hvert fald indtil det
> skulle ske, at poten måske begynder at blive øm.

Uuuh, jeg bliver rygende paranoid. Bulen er ikke vokset og hun er stadig
TOTALT upåvirket af den. Hun ømmer sig heller ikke når man trykker på den,
eller halter elle noget.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 22-07-06 02:27

Fra : nana sørensen

Dato : 22-07-06 13:20

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

Hun bider ikke i det overhovedet. Hun lader sig slet ikke mærke med at den
er der, heller ikke når man trykker på den.

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-07-06 20:39

nana sørensen wrote:
> Hun bider ikke i det overhovedet. Hun lader sig slet ikke mærke med at den
> er der, heller ikke når man trykker på den.

Hvis du kigger nøje på bulen, viser huden oven på bulen nogen tegn
på sår, væskedannelse/skorpedannelse, eller er overfladen intakt
bortset fra misfarvning og hævelse?
Har farven ændret sig i den tid du har været opmærksom på bulen?

Hilsen Kim

Fra : nana sørensen

Dato : 23-07-06 00:11

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
nana sørensen wrote:
> [...]

bortset fra misfarvning og hævelse?
Har farven ændret sig i den tid du har været opmærksom på bulen?

Ingen tegn på noget som helst andet end en bule. :-/ Har heller ikke ændret
sig overhovedet. Har haft poten i blød i sæbevand, for at se om en evt. byld
ville modne, men der skete intet. Hun halter stadig ikke og bulen er heller
ikke øm. Jeg undres, jeg undres.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-07-06 00:53

On Sun, 23 Jul 2006 01:11:20 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

Ohhh Nana nu er der ged i dine citeringer igen
se det har du jo ikke skrevet som pilene viser ..

> [...]
>bortset fra misfarvning og hævelse?
>Har farven ændret sig i den tid du har været opmærksom på bulen?

men her har vi dit svar

> [...]
>ville modne, men der skete intet. Hun halter stadig ikke og bulen er heller

Nana gider du ikke spørge ham du kender der har mexikansk hårdløse
hvad han gør når de skalder - hvis de altså gør det - min har jo været
så flot knald sort men nu skalder hun sgu og har lyse pletter på det
meste af kroppen det sker nogen gange om vinteren - men jeg har sgu da
ikke set det før om sommeren - men til gendgæld havde hun det ikke i
vinters ???
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 14:12

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:44c2b099$0

> [...]
> evt. byld ville modne, men der skete intet. Hun halter stadig ikke og
> bulen er heller ikke øm. Jeg undres, jeg undres.

Hvis det har været et flåtbid, vil bulen som regel være stenhård og pelsen
vil mangle, lige omkring stedet.. Derudover kan den være lidt rød/ sort i
midten, der hvor flåten har siddet. Det kan tage ca. en måned før sådan en
knude forsvinder igen.
Det er dog nok dyrlægen, der bedst kan sige, hvad det er.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : nana sørensen

Dato : 23-07-06 14:35

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message

> [...]
> knude forsvinder igen.
> Det er dog nok dyrlægen, der bedst kan sige, hvad det er.

Bulen er ret så hård faktisk og pelsen er tyndere der hvor den sidder. Det
lyder som et flåtbid. Hmmm....

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 15:26

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:44c37b15$0

> Bulen er ret så hård faktisk og pelsen er tyndere der hvor den sidder. Det
> lyder som et flåtbid. Hmmm....

Har du mulighed for, at tage et billede af det ?
Det kunne godt lyde som om, det er et flåtbid og det er jo også et sted,
hvor Baby selv har kunne bide flåten af.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : nana sørensen

Dato : 23-07-06 22:56

> [...]
> Det kunne godt lyde som om, det er et flåtbid og det er jo også et sted,
> hvor Baby selv har kunne bide flåten af.

Jeg kan desværre ikke tage billeder af det. Jeg forsøgte,men det bliver
vanvittigt uskarpt. Mit digicam er ret ringe desværre. Jeg hælder meget til
at det er et flåtbid.

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-07-06 21:05

Kim Christensen wrote:

> [...]
> bortset fra misfarvning og hævelse?
> Har farven ændret sig i den tid du har været opmærksom på bulen?

Og lidt mere:

Kan bulen skubbes under huden, eller virker det som den sidder fast.Er
huden evt lidt appelsinagtig over bulen. Virker det som den ligger
dybt?

Hilsen Kim

Fra : nana sørensen

Dato : 23-07-06 00:12

Kim Christensen wrote:

> [...]

Kan bulen skubbes under huden, eller virker det som den sidder fast.Er
huden evt lidt appelsinagtig over bulen. Virker det som den ligger

Ligger nærmest ovenpå mellemstykket mellem to tæer, hvis det giver mening.
Virker ikke som om den sidder nede i poten, men man kan ikke skubbe den
rundt, så måske er den alligevel ikke HELT overfladisk. Den er i øvrigt ikke
varm og hævet, ud over den lokale bule.-

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-07-06 08:36

nana sørensen wrote:

> [...]
> rundt, så måske er den alligevel ikke HELT overfladisk. Den er i øvrigt ikke
> varm og hævet, ud over den lokale bule.-

En fedtknude eller byld ville du have kunnet skubbe lidt rundt med, det
ville ikke virke som det sad fast i forhold til huden. En hævelse
efter et flåtbid ville hell erikek sidde fast i forhold til skelettet,
men ville følge overhuden som man godt kan skube lidt med også.
Fedtknuder kan godt være smertefrie og stabile over længere tid, men
dem kan man skubbe rundt med, og huden vil ofte være lidt
appelsinagtig over dem, og misfarvninger ualmindelige.
En blodudtrædning ville have ændret farve i løbet af nogle dage.

Uden at fælde dom over hvad det kan være, synes jeg du skulle lade en
dyrlæge se på det.

Hilsen Kim