Stribet ryg
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-06 12:01

Hej

Hvis folk så mig nøgen nu, så ville de tro at jeg var til SM. Jeg
ligner virkelig en der har fået så hatten passer med pisken.

Men jeg har altså bare været ude at bade med Siri.

Jeg kan røbe, at det svider ret kraftigt, at blive revet hul på, når
man er i saltvand.

Men hvor er det dog hyggeligt. Når Siri trænger til at slappe lidt af,
så smider hun forpoterne om halsen på mig, så kan jeg nemlig passende
holde hende oppe.

Men kræet svømmer altså hurtigere end mig, det synes jeg er lidt snyd.

Hele dagen ligger hun under en busk i haven, hvor hun har gravet et
passende hul. Når klokken så nærmer sig 21, så begynder hun at vågne
lidt. Og så er stranden altså en god ting.

Det kommer vi til at savne, når vi flytter til april. Men hele
sommeren kan vi udnytte vandet.

Er I andre også ude at bade med jeres vovser? Og er der nogen der
kender et sted her i Århus-området, hvor der ikke rigtigt er mennesker
om aftenen? For ved Bellevue er der altså MANGE mennesker.

Mvh Trine, der vil gå ud og pleje sine sår...

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 12:09

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Er I andre også ude at bade med jeres vovser?

Ja da og her på vestkysten kan vi jo køre direkte på stranden.
Når han så er færdig med at bade tørrer han med kast af bold og leg i
klitterne.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : LH

Dato : 21-07-06 13:02

Hej Trine.

Kom til at smile lidt - for som du ved ejer jeg selv en newf. Selvom hun nu
er en gammel pige, så er vandet afgjort stadig det foretrukne sted vi køre
til og især nu hvor det er så varmt. Hun elsker at bade og bor næsten ude i
det mens vi er ved stranden. Lige nu går jeg med 4 store rød/blå striber på
det ene lår, fordi at jeg også bader nu hvor vandet er så varmt. Men hun kan
ikke lide jeg lægger mig ned i vandet. Straks kommer hun pibende og gøende.
Formentlig er det instinktet for at "redde mig". Men er jeg ikke hurtig til
at komme op og stå, så er jeg også bare stribet af hundepoter. Da hun aldrig
har lært rigtig hvordan man redder, så har jeg tit tænkt på at det ikke er
helt ufarligt, for i sin desperation kan hun næsten holde én nede i vandet.
Så vi bader kun på lavt vand og jeg er meget opmærksom på hvor hun er og
lægger mig kun ned i vandet når der er passende afstand mellem os. Så snart
jeg står op i vandet er det helt ok!!
Har altid lang snor på hende i vandet hvis der bader andre og specielt børn
i nærheden for ikke at hun laver ulykker på andre. Da hun var yngre kunne
hun heller ikke lide at børn skreg og råbte i vandet.
Nu bor vi på en større ø og har "hundestrand" hvor vi med hunde køre til, så
der er ikke så mange børn og almindelig badende. Desværre er vi også én af
dem der er ved at blive ramt at blågrønne alger. Så kommer de ind, hvad de
vel gør nu vi har østenvind, så er det slut med at bade. Lidt synd i denne
varme.
Og så er det rigtig dejligt med alt det sand der kan være i pelsen på sådan
en newfoundlænder!!!!! Da hun var yngre elskede hun også at grave huller i
sandet, med de poter hun er udstyret med kunne det på kort tid blive til et
kæmpe krater, så det var med at huske at dække dem til. Hun prøver stadig på
det, men kræfterne er ikke hvad de har været, så det bliver kun lige til at
sandet bliver vendt lidt. Sådan en strandtur koster lidt ondt i hofterne,
men efter aftale med dyrlægen er hun nu så gammel at hun må få mere
smertestillende og det får hun så når vi kommer hjem.
Ak, ja. Små hunde små glæder, men os med store hunde store glæder! Det
værste ved at være ejer af sådan en stor race er at de bliver alt for
tidligt gamle. Syntes lige jeg har fået en 11 kg´s 8 ugers uldklup ind ad
døren, og nu går jeg og tænker på det så småt lakker mod de evige
jagtmarker.

LH

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-06 13:08

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> writes:

> Har altid lang snor på hende i vandet hvis der bader andre og specielt børn
> i nærheden for ikke at hun laver ulykker på andre. Da hun var yngre kunne
> hun heller ikke lide at børn skreg og råbte i vandet.

Siri har også en 15 meter lang sporline på når vi bader. Og tit kommer
hun stolt ind med en del af snoren i munden. "Se mor, jeg har reddet
en snor!" Og så klapper man naturligvis stolt hunden.

> [...]
> vel gør nu vi har østenvind, så er det slut med at bade. Lidt synd i denne

Åh ja, det er godt nok trælst. Men det er med at holde sig væk. Det er
ikke mere end et par år siden en hvalp døde, bare af at slikke sit
eget ben.

> Og så er det rigtig dejligt med alt det sand der kan være i pelsen på sådan
> en newfoundlænder!!!!!

Op mod 200 gram ligger der, der hvor Siri har sovet!

> Sådan en strandtur koster lidt ondt i hofterne, men efter aftale med
> dyrlægen er hun nu så gammel at hun må få mere smertestillende og
> det får hun så når vi kommer hjem.

Hvorfor giver du hende det ikke før I tager afsted? Jeg har jo selv
gigt, så jeg ved at når det først gør ondt, så skal der meget mere til
at tage smerterne. Tricket er at tage medicinen inden man gør det, der
får det til at gøre ondt.

> [...]
> alt for tidligt gamle. Syntes lige jeg har fået en 11 kg´s 8 ugers
> uldklup ind ad døren, og nu går jeg og tænker på det så småt lakker

Helt enig. Men jeg vil nu ikke bytte hende væk for en gravhund der
lever dobbelt så længe. En newf er en hund i en fornuftig størrelse!

Mvh Trine

Fra : LH

Dato : 21-07-06 19:20

Min dyrlæge har sagt jeg helst ikke må give hende smertestillende inden vi
går en tur eller bader eller hvad det nu er. Han siger at dels kan hunden
overanstrenge sig fordi hun ikke mærker hun får ondt og dels kan jeg ikke se
hvornår det er tid til at vi vender om/hjem. Det er heller ikke hver gang
hun har lige ondt. Så jeg bedømmer ud fra hvordan hunden reagere på turen og
fornemmer hurtigt at nu er det nok for i dag. Derimod - siger dyrlægen - at
hvis hun får smertestillende inden vi går, så vil vi fået gået for langt og
hunden have det meget værre bagefter.
Det er en svær balance. Men jeg forstår godt hvad det er dyrlægen mener.

LH
Ps Jeg HAR faktisk haft gravhunde før -så det er den helt store modsætning
jeg har nu. Men newfoundlænderne er absolut mere mig end gravhundene, selvom
det også er dejlige hunde.

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 16:17

On 21 Jul 2006 13:00:45 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Er I andre også ude at bade med jeres vovser?

Set har vi ikke været i år, og da jeg ikke selv kan holde en hundesnor
for tiden (ødelagte hænder), så bliver det ikke rigtigt til noget. Det
er lidt synd for Vaks, for han er en rigtig vandhund. Hans er til
gengæld vandskræk, så ham gør det vist ikke noget.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-06 17:11

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> [...]
> er lidt synd for Vaks, for han er en rigtig vandhund. Hans er til
> gengæld vandskræk, så ham gør det vist ikke noget.

Det var dog trælst for jer begge to.

Men har du overvejet et bælte til at sætte hundens snor i?
http://www.alttilhundogkat.dk/439/15756/pageserve.php

Nederst på siden er der en. Så vidt jeg husker, så er noget af selve
linen elastisk, så man ikke får et ryk i maven hvis hunden vil mere
end en selv. Der er vist også en panikhage, så man lynhurtigt kan
spænde hunden fri, hvis noget skulle gå galt.

Så vidt jeg husker, er du ligesom mig ikke en størrelse 38, men sådan
en mavesnor er typisk lavet så den kan spændes rigtig meget ud.

http://www.baggen.no/softbelt.htm
http://www.canis.no/redirect.php?target=/nettbutikk/omtale.php?id=TT023

Den nederste overvejer jeg godt nok, om ikke jeg skal ønske mig til
Siri.

Selv går jeg altid med Siris snor på skrå over skulderen, ligesom et
ordensbånd.

Mvh Trine

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:35

On 21 Jul 2006 18:10:57 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker, er du ligesom mig ikke en størrelse 38, men sådan
>en mavesnor er typisk lavet så den kan spændes rigtig meget ud.

Sjovt nok var det min første tanke. "Den er sg* nok kun lavet til
gennemssnits personer". *G*
Jeg er en str. 50, og derfor skal den kunne spændes rigtigt meget ud,
men det er da helt sikkert en overvejelse værd.

>http://www.baggen.no/softbelt.htm
>http://www.canis.no/redirect.php?target=/nettbutikk/omtale.php?id=TT023
>
>Den nederste overvejer jeg godt nok, om ikke jeg skal ønske mig til
>Siri.

Den ser da osse rigtig praktisk ud, men det er der nok ikke lige råd
til pt. :( Måske jeg alligelvel skulle overveje at gifte mig med Jens,
for han skulle vist ha' penge nok!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 22:25

Leyna wrote:
> Den ser da osse rigtig praktisk ud, men det er der nok ikke lige råd
> til pt. :( Måske jeg alligelvel skulle overveje at gifte mig med Jens,
> for han skulle vist ha' penge nok!

Jeg skal nok købe en til dig i bryllupsgave,
så kan vi altid leve af tørkost den næste måned

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-07-06 01:28

On Fri, 21 Jul 2006 23:25:11 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg skal nok købe en til dig i bryllupsgave,
>så kan vi altid leve af tørkost den næste måned

Dér røg alle dine chancer, Jens! Du skal overhovedet ikke så meget som
overveje at æde hundenes tørkost. Næeh du, er der ikke penge til andet
end hundemad, så sulter vi... men hundene får hvad de kan æde... æeh,
hvad de har brug for. Hans kan nemlig æde fuldstændig uhæmmet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-07-06 16:40

jopa wrote:

> Når han så er færdig med at bade tørrer han med kast af bold og leg i
> klitterne.

Ja, Vestkysten byder på mange farer. Brandgopler, miner,
understrømme, kamelhyæner, hugorme, giftdepoter......

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 17:01

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse .

Ja, Vestkysten byder på mange farer. Brandgopler, miner,
understrømme, kamelhyæner, hugorme, giftdepoter......

Hilsen Kim
----------------

ja og overbehårede jyder..(-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 17:45

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> ja og overbehårede jyder..(-;

Hold dog op Marie du tænder garanteret på et behåret mandebryst.
Min gør da
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 19:21

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Hold dog op Marie du tænder garanteret på et behåret mandebryst.
> [...]
----------------

nu var det ikke just brystet at du har pralet af var behåret..(-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 19:28

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> nu var det ikke just brystet at du har pralet af var behåret..(-;

Nå ok bjælderne med mere
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 19:32

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Nå ok bjælderne med mere
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
> -----

jeps...

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 17:44

Kim Christensen skriblede bla:
> Ja, Vestkysten byder på mange farer. Brandgopler, miner,
> understrømme, kamelhyæner, hugorme, giftdepoter......

Ingen tvivl om at man skal have respekt for Vesterhavet og Milo
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-07-06 20:16

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Hej
>
> Hvis folk så mig nøgen nu, så ville de tro at jeg var til SM. Jeg
> ligner virkelig en der har fået så hatten passer med pisken.
>
> Men jeg har altså bare været ude at bade med Siri.

Skovlende hundepoter er ubehagelige at komme i nærkontakt med. Jeg gik
i juniors bovpropel i går og i dag er der nogle rødlilla striber på
et sted der kan sætte fantasien godt i gang.
Men ellers er det da sjovt. Den gamle hund gider ikke bolde, men
foretrækker en pind. I dag fandt vi en der gik til bunds. Så dykkede
gamle ned og hentede den med bobler ud af næsen.
Som alle andre børn elsker de også at grave i sandet. Hvis der skal
bygges en fast Fehmarn forbindelse og der skal være en tunnel, så
køber jeg 60 ruhår, og byder på entreprisen. Så får vi gravet den
tunnel længe inden de andre entreprenører kan få leveret boreudstyr.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-07-06 08:04

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> jeps...

Dét hår er muligvis noget der er limet på for at undgå slæbeskader
på grund af den lave bagstilling. En slags slidbane....?

Hilsen Kim