TV udsendelse med Anders Hallgren
Fra : Kim Christensen

Dato : 21-07-06 08:22

Nu har der været så meget snak oom "hundehviskeren". I går sendte
TV2 som et alternativ en udsendelse med Anders Hallgren.

Det var da meget sjovt at se verden fra taget af en Briard, og der blev
vist nogen ting om hundeadfærd og kropssprog. Problemløsning så vi
ikke meget af, for Hallgren gik ud fra en verden hvor alting stort set
fungerer i forvejen.

Der er et par småting jeg vil kritisere hos hallgren også. Hans
forsøg med pigen der var bange for hunde , og skullelære hvordan man
slap af med en nysgerrig hund - det skulle han lige prøve med min den
gamle. I modsætning til Briarden med kameraet på taget kan min den
gamle gribe en hvilken som helst hundekiks i luften, og den går
direkte i maven. Derefter slipper man ikke af med den hund før han har
sikret sig at der ikke er mere at hente.
At foreslå hende selv at få en hund var efter min mening bare for
meget. Der findes i forvejen mange hundeejere-ved-en-fejltagelse, han
behøver ikke ligefrem at presse på for at lave flere af slagsen.

Det jeg godt ville have haft mere om i den udsendelse er hvad nu hvis
hundenes geniale kropssprog ikke kan forhindre problemer?

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 08:47

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------------------

Nu synes jeg slet ikke at den kunne sammenlignes med cecars program, slet
ikke.
anders hallgrens handlede om måden hunde opfatter verden omkring dem, set
fra deres vinkel primært, hvorimod cecars var om problemløsning primært, og
ikke meget om hundens synsvinkel.
havde der været sat det dobbelte tid af, så der kunne komme mere kød på,
problemløsning osv. havde det være godt, men det virkede som om at det var
kogt ektremt meget ned, og det var synd synes jeg.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 08:53

> Det jeg godt ville have haft mere om i den udsendelse er hvad nu hvis
> hundenes geniale kropssprog ikke kan forhindre problemer?
>
> Hilsen Kim

Det der generer mig ved at se den slags selvbestaltede guruer,
er at de allesammen har fundet de vises sten.
De omtaler simpelthen hundepsyke som om at det er en eksakt videnskab
hvor alting kan måles og vejes precis.
I bund og grund bygger de det jo allesammen på gætterier og deres personlige
tolkninger af hundenes adfærd, og hvem af dem har så lige ret.

Det der generede mig ved udsendelsen igår var at hundene det meste af tiden
var i snor når de mødtes, man havde slet ikke mulighed for rigtigt at bedømme
hvordan deres adfærd var indbyrdes, man måtte mest holde sig til hvad
Halgrimhelgrim syntes han så og lagde i det.

Men ellers var den da befriende upoppet i forhold til de andre udsendelser der har været,
jeg vil da bestemt også se den næste gang.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-07-06 10:02

pwh wrote:

> Men ellers var den da befriende upoppet i forhold til de andre udsendelser der har været,
> jeg vil da bestemt også se den næste gang.
>
> /Jens

Det er rigtigt at tivolifaktoren var kogt ned til et aceptabelt niveau.
Læderdominaen Victoria Stilwell fra "Det er mig elle rhunden" var
meget underholdende men hendes eneste virkemiddel var kastration som
symtomforebyggelse, og ydmygelse af de helt håbløse ejere som
underholdning. Cesars program er så amerikanisk som det kan blive, og
blærefaktoren er skruet op på fuld blus. Prograemt går ud på
problemløsning - ud fra traditionelle men virksomme principper og det
synes jeg er fint nok.

I Hallgrens udsendelse brugte de meget tid på det kamera oven på
briardens hoved, det var meget underholdende, men indholdsmæssigt
kunne de sekvenser taget med dette kamera have været kogt meget mere
ned. Nu vi taler om tvang, så blev den nervæse kamelhyænetæve
nærmest trukket hen til briarden, i almindelighed er briader mindst
ligeså farlige som brødristere, så underskriftsindsamlingerne burde
starte inden længe.

Hallgren forsøgte at bryde med princippet om hierakiet i en ulveflok.
Der er adfærdsfok der ikke er enige med ham på det punkt.
Prisværdigt var det dog at ulvesekvensen blev holdt ret kort. Havde
Abrantes lavet samme program var det kun kommet til at handle om ulve,
Abrantes hænger sig ikke i bagateller som 10.000 års domesticering.
Ulveteorier er traditionelt noget adfærdsfolk kan få namge ophedede
diskussioner ud af.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 11:08

> Det er rigtigt at tivolifaktoren var kogt ned til et aceptabelt
> niveau.

Ja det var behageligt, og jeg synes da også han kom med flere guldkorn.
Feks. den med at man generelt ikke må smile til en hund pgr. ens tænder,
det rettede han jo til at de fleste normale hunde fra hvalpe af er vænnet til
at mennesker ser besynderlige ud til tider uden at værer farlige.

> [...]
> nærmest trukket hen til briarden, i almindelighed er briader mindst
> ligeså farlige som brødristere, så underskriftsindsamlingerne burde

Men det var rart at få bekræftet at ALLE Schæfere er nogle kyllinger
der er angstbidere af natur

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 12:01

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 12:09

pwh wrote:

> Men det var rart at få bekræftet at ALLE Schæfere er nogle kyllinger
> der er angstbidere af natur
>
> /Jens

Hvad er det dog for en gang generaliserende sludder og vrøvl du kommer
med. Vi er mange schæferelskere her i gruppen, og det er til at få
kvalme af din nedgøring af racen.

Du har selv i en tidligere tråd skrevet at vi alle har forskellig smag
m.h.t. racer. Hvad ville du sige hvis en uvidende person spurgte om du
med Lab/Rotte mener laboratorierotte. Det ville du sikkert ikke bryde
dig om. Lad dog Milo (som forøvrigt er en utroligt smuk hund) og alle
andre schæfere i fred. Det er efterhånden gået op for os alle, at du
ikke kan lide schæfere. Det er også helt iorden, men lad dog for pokker
være med at nedgøre andres hunde det er ikke særlig pænt.

Mvh Tove ;)

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 12:26

Tove Krieger skriblede bla:

> [...]
> ikke kan lide schæfere. Det er også helt iorden, men lad dog for
> pokker være med at nedgøre andres hunde det er ikke særlig pænt.

Tak Tove.
Endelig en forstandig kvinde

Tror såmænd ikke Jens har noget i mod Schæfere generelt, han har så oplevet
et par uheldige hundeejere med en sådan, og det er jo ikke schæferens skyld.
Jens har hvis min memory er uodateret faktisk udtalt at han syntes det
er en smuk hund specielt den hvide "afart"

Schæferen har jo sit udseende i mod sig og folk er som regel bange for dem,
og derfor opstår der gerne skrøner om dem, men vi schæferfolk ved jo bedre

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 12:38

> Tak Tove.
> Endelig en forstandig kvinde

Uden tvivl, hun har bare ikke helt fanget det med brugen af smily'er

> Tror såmænd ikke Jens har noget i mod Schæfere generelt, han har så
> oplevet et par uheldige hundeejere med en sådan, og det er jo ikke
> schæferens skyld.

Det sagde jeg faktisk til en Schæferejer for en uge siden da jeg inden
jeg lod mine hilse på den spurgte om den kunne lide andre hunde,
det kunne hendes så godt.

> Jens har hvis min memory er uodateret faktisk
> udtalt at han syntes det er en smuk hund specielt den hvide "afart"

Den er heller ikke udelukket som den næste race jeg skal have,
altså den der kaldes for en Hvid Hyrdehund.
Det var det faktisk meget tæt på at blive i stedet for Angel,
men der var ikke flere kuld tilbage da jeg skulle have en hund mere.

> Schæferen har jo sit udseende i mod sig

Ja man får ondt i øjnene af at kigge på dem

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 13:33

PWH wrote:

> Uden tvivl, hun har bare ikke helt fanget det med brugen af smily'er

Nej for pokker. Jeg troede helt ærligt, at du var begyndt at sætte
"selvportrætter" efter dine indlæg :) :)

Jeg husker fra indlægget om Angels første slagsmål din udtalelse om," at
knække ryggen på hunden ved at lade den lande på knæet." Du "glemte"
bare at sætte et par smiley's efter.

> jeg lod mine hilse på den spurgte om den kunne lide andre hunde,
> det kunne hendes så godt.

Selvfølgelig. Det kunne min, desværre nu afdøde schæfertæve også.

En af vore venner har 2 af slagsen. Vidunderlige hunde.

> altså den der kaldes for en Hvid Hyrdehund.
> Det var det faktisk meget tæt på at blive i stedet for Angel,
> men der var ikke flere kuld tilbage da jeg skulle have en hund mere.

Det er der jo så delte meninger om. :) (Så du jeg huskede smiley'en) ?

Og jo, jeg har været temmelig længe i div. grupper, men kun som
"observatør". Det var bare lige her at filmen knækkede. Jeg savner vores
Asia utroligt meget.

Desuden synes jeg altså også, at hyæner er nogle herlige dyr, især
ungerne.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 14:02

> Nej for pokker. Jeg troede helt ærligt, at du var begyndt at sætte
> "selvportrætter" efter dine indlæg :) :)

Avs.. den sved lidt

> Jeg husker fra indlægget om Angels første slagsmål din udtalelse om,"
> at knække ryggen på hunden ved at lade den lande på knæet." Du
> "glemte" bare at sætte et par smiley's efter.

Der glemte jeg skam ingen smily'er, for det første havde det vel intet
at gører med om det var en Schæfer, det kunne have været en hvilken
som helst anden race jeg havde kunnet løfte.
Og for det andet skrev jeg det kun da der var en der ikke mente at jeg
sådan bare lige havde kunnet dræbe den, det skev jeg så at jeg godt
mente at ville kunne havet gjort med den metode, men jeg gjorde det jo ikke.

> Selvfølgelig. Det kunne min, desværre nu afdøde schæfertæve også.

Jeg har så desværrer mødt flere Schæfere der ikke kan godt med andre
racer end jeg har mødt Schæfere der kan.
Det tror jeg ikke bare man kan tilskrive ejerne, for jeg har feks. mødt
meget få Labber og Goldens der ikke kan godt sammen med andre hunde.

Men Schæfer er da ikke en race jeg direkte undgår lige som jeg feks.
disideret prøver at undgå diverse Bullterrier. Men efter den sidste oplevelse
vil jeg nok værer lidt mere obs på racen i fremtiden, brændt barn skyer jo ilden.

> En af vore venner har 2 af slagsen. Vidunderlige hunde.

Min Søster havde en kleppert af en han, det var en skøn hund

> Og jo, jeg har været temmelig længe i div. grupper, men kun som
> "observatør". Det var bare lige her at filmen knækkede. Jeg savner
> vores Asia utroligt meget.

Jamen spring du glad ind i debatten, vi har det faktisk hyggeligt det
meste af tiden, at man til tider misforstår hinanden hører nu engang med.
Har du så ikke nogen hund pt ???

> Desuden synes jeg altså også, at hyæner er nogle herlige dyr, især
> ungerne.

Det er også mere Kamelen i Milo vi har noget imod,
havde han så bare været en raceren Hyæne

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 15:09

pwh wrote:
> [...]
> disideret prøver at undgå diverse Bullterrier. Men efter den sidste
> oplevelse vil jeg nok værer lidt mere obs på racen i fremtiden,

Min engelske veninde havde en gylden Bullterrier. Den var så utroligt
blid og dejlig. Så der kan man bare se, vi har alle forskellige
oplevelser med forskellige racer.

> Min Søster havde en kleppert af en han, det var en skøn hund

Vore venners er 2 store han-klepperter.

> Jamen spring du glad ind i debatten, vi har det faktisk hyggeligt det
> meste af tiden, at man til tider misforstår hinanden hører nu engang
> med. Har du så ikke nogen hund pt ???

Nej det har jeg ikke. Vi havde Asia i 16 dejlige år (og ja, det er
rigtigt *seksten* år), og nu har vi 2 søde katte. :) Har skrevet lidt
om Asia tidligere i tråden.

> Det er også mere Kamelen i Milo vi har noget imod,
> havde han så bare været en raceren Hyæne

Jamen altså Jens. Hvad søren har du nu imod kameler ? De ser da så søde
ud når de tygger nikotin-tyggegummi :) Og så kan de klare sig uden vand
i dagevis, har du tænkt over det ?

Jeg er i denne gruppe fordi jeg er vild med alle hunde uanset race eller
størrelse. Det gælder forøvrigt også alle andre dyr. De er blevet sat på
jorden alle sammen, fordi der er mening med det. Dette være sagt uden
religiøse undertoner.

Mange venlige hilsener
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 15:30

> Min engelske veninde havde en gylden Bullterrier. Den var så utroligt
> blid og dejlig. Så der kan man bare se, vi har alle forskellige
> oplevelser med forskellige racer.

Jeg har heller ikke selv haft probs med Bull's, men jeg kender personligt
et par stykker der har fået deres hunde frygteligt skambidt af de racer.
Og da det er en typisk potensforlængerhund der tit har tvivlsomme ejere
vælger jeg det sikre for mine hunde, og det er at undgå dem.
Men kanphunde har været diskuteret stolpe op og stolpe ned efterhånden,
det er der nok ingen grund til at rippe op i igen

> Nej det har jeg ikke. Vi havde Asia i 16 dejlige år (og ja, det er
> rigtigt *seksten* år), og nu har vi 2 søde katte. :) Har skrevet
> lidt om Asia tidligere i tråden.

Det var en imponerende alder hun nåede, noget må du have gjort rigtigt
Katte kan man ikke leve uden, jeg har så kun en hankat på 9 år selv.
Men skal du så ikke snart have dig en hund igen, det må da værer
svært for dig at undværer.

> Jamen altså Jens. Hvad søren har du nu imod kameler ? De ser da så
> søde ud når de tygger nikotin-tyggegummi :) Og så kan de klare sig
> uden vand i dagevis, har du tænkt over det ?

Hvis du bliver ved med de argumenter ender det jo med at jeg må sige
noget posetivt om Milo, og så bliver John slet ikke til at styrer

Vi kunne ikke værer mere enige.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 16:02

pwh wrote:

> [...]
> Men kanphunde har været diskuteret stolpe op og stolpe ned
> efterhånden, det er der nok ingen grund til at rippe op i igen

Ikke for at rippe op, men mon ikke det er Pitbulls du tænker på, de er
jo så forbudt herhjemme nu såvidt jeg ved. En ganske almindelig
Bullterrier plejer da ikke at være særlig farlig.

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:37

> Ikke for at rippe op, men mon ikke det er Pitbulls du tænker på, de er
> jo så forbudt herhjemme nu såvidt jeg ved. En ganske almindelig
> Bullterrier plejer da ikke at være særlig farlig.

Uden at gører mig til ekspert regner jeg også Staffordshire Bullterrier,
Engelsk Bullterrier og hvad de ellers hedder som kamphunderacer.
Om de er specielt farlige er så en anden snak

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 16:08

pwh wrote:

> [...]
> rigtigt Katte kan man ikke leve uden, jeg har så kun en hankat
> på 9 år selv. Men skal du så ikke snart have dig en hund igen, det må

Nej, det skal jeg ikke Jens (af forskellige grunde), men katte er også
dejlige at kramme. Det ville een af dem nu, så den lagde sig på
tastaturet og afbrød.......

> Hvis du bliver ved med de argumenter ender det jo med at jeg må sige
> noget posetivt om Milo, og så bliver John slet ikke til at styrer

Ork jo. Du skal såmænd nok finde ud af, at få "skovlen "under John igen
:)

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 16:11

Tove Krieger skriblede bla:

> Nej, det skal jeg ikke Jens (af forskellige grunde), men katte er også
> dejlige at kramme.

Det syntes Milo også, han krammer alt juicen ud af dem, og brækker skindet
op
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:40

> Det syntes Milo også, han krammer alt juicen ud af dem, og brækker
> skindet op

*LOL*
Det er kun fordi han ikke har mødt min kampkat endnu

/Jens

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:39

> Nej, det skal jeg ikke Jens (af forskellige grunde), men katte er også
> dejlige at kramme. Det ville een af dem nu, så den lagde sig på
> tastaturet og afbrød.......

Fair nok, men man må godt værer med i debatten selvom man ikke har hund,
Johns Milo har vi jo også accepteret som værende noget i den retning

Tak for tilliden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 16:10

On Fri, 21 Jul 2006 16:09:08 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>pwh wrote:

>Min engelske veninde havde en gylden Bullterrier. Den var så utroligt
>blid og dejlig. Så der kan man bare se, vi har alle forskellige
>oplevelser med forskellige racer.

Jeg havde da osse en bekendt der ejede en pitbull, og magen til kælen
ogkærlig hund skulle man sg* lede længe efter. Man skulle så bare ikke
lege med den, for den kunne nemt brække ens ben i bar kådhed (hvis den
løb ind i ens ben)

>Nej det har jeg ikke. Vi havde Asia i 16 dejlige år (og ja, det er
>rigtigt *seksten* år), og nu har vi 2 søde katte. :)

Katte og hunde kan sagtens finde ud af det sammen, og her er naboens
tæver ved at være rendegale og jeg har alletiders fertile hanhund, så
måske der snart er en hvalp til dig! :)
> [...]
>størrelse. Det gælder forøvrigt også alle andre dyr. De er blevet sat på
>jorden alle sammen, fordi der er mening med det. Dette være sagt uden

Jeg er osse fuldstændig pjattet med hunde (osse Johns hyænekamel, men
sig det endelig ikke så han hører det ), men det er dog ikke alle
racer jeg selv kunne tænke mig at eje. Min persolige favorit er
Rottweiler. Flottere hund skal man godt nok lede længe efter imo.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 16:14

Leyna skriblede bla:
> Rottweiler. Flottere hund skal man godt nok lede længe efter imo.

Den ser sgu dum ud med hale
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:42

> Den ser sgu dum ud med hale

Det gør du også

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:11

On Fri, 21 Jul 2006 17:13:50 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>Den ser sgu dum ud med hale

Vel gør den da ej. Det er bare en fordom!
Til gengæld så jeg for et par år siden en Dobbermann med hale og hele
ører. Jeg troede sg* at det var en bastard. *LOL*
Jeg troede at den skulle ha' sådan nogle ører, men den så faktisk
meget mindre farlig ud med dejlige hængeører.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 21:13

Leyna skriblede bla:

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 21:30

Leyna wrote:
> Jeg troede at den skulle ha' sådan nogle ører, men den så faktisk
> meget mindre farlig ud med dejlige hængeører.

Alle rigtige hunde har hængeører, det er nemlig smukt
Stritører er noget som katte har.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-07-06 01:26

On Fri, 21 Jul 2006 22:29:37 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Alle rigtige hunde har hængeører, det er nemlig smukt
>Stritører er noget som katte har.

Og hyænekameler!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:41

Leyna wrote:
> Min persolige favorit er
> Rottweiler. Flottere hund skal man godt nok lede længe efter imo.

Leyna, jeg elsker dig

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 16:58

> Leyna, jeg elsker dig
>
> /Jens
>-------------

så tak... vi tager kanon gode bryllupsbilleder hvis det skulle være?..GGGG!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 17:10

> så tak... vi tager kanon gode bryllupsbilleder hvis det skulle
> være?..GGGG!
> mvh. marie

Hun er vist desværrer optaget
Angel mener også at jeg er det.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 19:22

> Hun er vist desværrer optaget
> Angel mener også at jeg er det.
>
> /Jens
>-----------

hmm ja, det er da også rigtigt.. så må det blive i skabet så.. (-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:18

On Fri, 21 Jul 2006 18:09:36 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hun er vist desværrer optaget

hehe... jow. Og jeg kan bevise det :
http://www.big-girls.dk/grafik/bryllup/ikirken.jpg

>Angel mener også at jeg er det.

Hun deler garanteret gerne med en medsøster.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 21:49

> hehe... jow. Og jeg kan bevise det :
> http://www.big-girls.dk/grafik/bryllup/ikirken.jpg

Skilsmisser er opfundet

> Hun deler garanteret gerne med en medsøster.

Hun er simpelthen så klæbende i øjeblikket at det tvivler jeg på,
var hun ikke stereliceret ville jeg tro hun var på vej i løbetid,
hun fiser i røven af mig som en 10 ugers hvalp

/jens

Fra : Leyna

Dato : 22-07-06 01:19

On Fri, 21 Jul 2006 22:48:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Skilsmisser er opfundet

Joeh, men det er jo det de fleste vælger, og jeg ka' godt li' at være
lidt anderledes!

>Hun er simpelthen så klæbende i øjeblikket at det tvivler jeg på,
>var hun ikke stereliceret ville jeg tro hun var på vej i løbetid,
>hun fiser i røven af mig som en 10 ugers hvalp

Sådan er Vaks osse, og har stort set altid været det. Han er i den
grad mors hund.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:15

On Fri, 21 Jul 2006 17:58:28 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>så tak... vi tager kanon gode bryllupsbilleder hvis det skulle være?..GGGG!

Du er desværre 6 år for sent ude, men dengang kunne vi godt ha' brugt
sådan en... Hmmmm... jeg har da kjolen endnu (selvom den er blevet
lidt stor) og manden har da osse sin smoking, så måske det kan nås
endnu... Sammen med hundene naturligvis!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 21:21

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

det kan da godt arrangeres.. så kan jeg tage en kasse koben med ved samme
lejlighed..((-;

mvh.marie

Fra : Leyna

Dato : 22-07-06 01:17

On Fri, 21 Jul 2006 22:20:45 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>det kan da godt arrangeres.. så kan jeg tage en kasse koben med ved samme
>lejlighed..((-;

*LOL*

Jeg passer godt på mine koben, og jeg ved hvor de er. De "gamle" har
jeg dog stadig ikke fundet. Det er dog stadig den mest geniale
investering jeg har gjort.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:13

On Fri, 21 Jul 2006 17:41:11 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna, jeg elsker dig

Jamen jeg er altså allerede gift, og jeg flytter under ingen
omstændigheder tilbage til Kbh. *LOL*

Nu mener jeg så de racerene rotter, og ikke de blandinger vi har...
selvom de selvfølgelig er både de klogeste og dygtigste af deres art.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 21:34

> Jamen jeg er altså allerede gift, og jeg flytter under ingen
> omstændigheder tilbage til Kbh. *LOL*

Nu har både jeg og vist også John budt os til, så du har da lidt
at falde tilbage på hvis din nuværende bliver for streng

> Nu mener jeg så de racerene rotter, og ikke de blandinger vi har...

Angel er self den smukkeste hund i hele verden.
Men ren Rotte skal det jo nok værer næste gang,
en hanhund på 75kg der kan tygge Milo i småstykker

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-06 16:42

Leyna wrote:

> Katte og hunde kan sagtens finde ud af det sammen, og her er naboens
> tæver ved at være rendegale og jeg har alletiders fertile hanhund, så
> måske der snart er en hvalp til dig! :)

Kære Leyna.
Det var en virkelig smuk tanke - tak for det, men sagt i al fortrolighed
:) så er det nok min alder der gør sig gældende. Jeg er godt nok ikke
*så* gammel endnu, at ham Tyskeren (hvad er det nu han hedder ? :) :)
lægger alle mine ting så jeg ikke kan finde dem, men tanken om, at når
min Asia blev 16 år, så tør jeg ikke anskaffe mig en ny hund, tænk hvis
den skulle overleve mig - jeg får helt gåsehud ved tanken. Jeg havde
også katte sammen med Asia, og de elskede hinanden, kattene sov sammen
med hende.

> [...]
> racer jeg selv kunne tænke mig at eje. Min persolige favorit er
> Rottweiler. Flottere hund skal man godt nok lede længe efter imo.

Det er sjovt nok, for den eneste race jeg tidligere var bange for var
Rottweilere, indtil jeg traf een af slagsen, der simpelthen var
knus-elskelig. Nu har jeg kun respekt for Rottweilere, hvilket jeg også
har for alle andre hunde. Jeg kan gå lige hen til så godt som alle
hunde, så det må være fordi de mærker jeg ikke er bange. Jeg rører dog
aldrig bundne hunde eller hunde jeg ikke har fået tilladelse til at
klappe.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:54

> [...]
> Rottweilere, indtil jeg traf een af slagsen, der simpelthen var
> knus-elskelig. Nu har jeg kun respekt for Rottweilere, hvilket jeg

Rotter var også min haderace da jeg startede med at have hund,
men jo flere jeg møder des gladere bliver jeg for dem.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 17:43

pwh skriblede bla:

> Rotter var også min haderace da jeg startede med at have hund,
> men jo flere jeg møder des gladere bliver jeg for dem.

De ser dumme ud med hale.
Havde jeg en rotweiler fik den med hækkesaksen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 19:28

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> De ser dumme ud med hale.
> Havde jeg en rotweiler fik den med hækkesaksen
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

-----------------

jeg synes faktisk at det klæder dem med hale..må da indrømme, at det var
noget af et syn i starten, da de første så dagens lys med hale, ligeledes
dobermannen og boxeren..der går unægteligt noget af det barske udseende af
dem..
jeg var til udstilling for et par uger siden, som tilskuer, og der kom en
fantastisk flot doberman gående stolt og smuk, helkuperet, det må have været
en import, men afsindig smuk. og de skiller sig da væsentlig ud fra de
andre, med flapperører og lang hale..
men jeg synes nu at det er ok med forbudet mod kuperingen, hvad skal det
også til for?

mvh. marie

lige nu har jeg en boxer med og en uden hale, og jeg må da indrømme, at den
med hale er at foretrække..

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:25

On Fri, 21 Jul 2006 18:42:35 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Havde jeg en rotweiler fik den med hækkesaksen

Årh... det er derfor Milos bagben er så korte. Du harværet der med
hækkesaksen! *LOL*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 21:50

> Årh... det er derfor Milos bagben er så korte. Du harværet der med
> hækkesaksen! *LOL*

*LOL*

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:24

On Fri, 21 Jul 2006 17:42:11 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Kære Leyna.
>Det var en virkelig smuk tanke - tak for det, men sagt i al fortrolighed
>:) så er det nok min alder der gør sig gældende.

Jeg er selv lige blefet 45, og ærlig talt så tror jeg ikke at jeg
ville trives mere, hvis ikke jeg havde hund.
Nu har mine forrige hunde været genbrugshunde, og temmelig gamle.
Måske det var en ide at få en voksen hund? Ja, nu er det på ingen måde
for at presse dig, men et par år sammen med en dejlig kammerat ER
altså noget særligt.
Katte er osse skønne, men noget mere selvstændige og egenrådige. Jeg
har selv 3 styks.

>Det er sjovt nok, for den eneste race jeg tidligere var bange for var
>Rottweilere

Det er osse en af grundene til at det ikke er sådan en vi har. Min
mand er nemlig osse bange for dem, og ligeledes min papdatter, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 21:56

> Det er osse en af grundene til at det ikke er sådan en vi har. Min
> mand er nemlig osse bange for dem, og ligeledes min papdatter, såeh...

Endnu en grund til at forlade din mand og tage mig

Jeg fik ellers lige af vide igår at en Rottetæve som der er på alder med Tyson
og som jeg har fulgt fra den var 10 uger lige er blevet aflivet.
Den var åbenbart gået hen og blevet for skarp, men det er i bund og grund
den gamle historie med at de først fik Rotten og brugte oceaner af tid på den
de første 2 år, så fik de et barn og ikke så meget tid til Rotten.
Så kan men jo ikke undrer sig over at hunden ender op med at blive lidt underlig.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-07-06 01:25

On Fri, 21 Jul 2006 22:55:41 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Endnu en grund til at forlade din mand og tage mig

Hvordan ligger det med formuen? Det er jeg jo li'som nødt til at ha'
tjek på først.

>Jeg fik ellers lige af vide igår at en Rottetæve som der er på alder med Tyson
>og som jeg har fulgt fra den var 10 uger lige er blevet aflivet.

Årh, en så ung hund... men jeg har selv kigget lidt på internaterne,
og de fleste hunde dér er mellem 6 mdr. og 2 år. Jeg har en teori om,
at nu er man godt nok blevet træt af køteren. den er ikke hvalpenuttet
mere, og den skal luftes mange gange hver dag. Nyhedens interesse er
simpelthen væk, og så bliver kræet sparket ud. *SUK*
Jeg forstår det ikke. Jeg elsker min store skrummel af en hund, og jeg
synes stadig han er nuttet... selvom en veninde fortalte mig, at man
ikke kan kalde et skrummel for nuttet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 09:42

> Hvordan ligger det med formuen? Det er jeg jo li'som nødt til at ha'
> tjek på først.

Det afhænger jo helt af hvad du definerer som formue,
men jeg har da en del tomme flasker jeg kan sælge

> [...]
> mere, og den skal luftes mange gange hver dag. Nyhedens interesse er
> simpelthen væk, og så bliver kræet sparket ud. *SUK*

Det teori kan jeg kun tilslutte mig ud fra hvad jeg efterhånden oplever
i min dagligdag, jeg ved efterhånden ikke hvor mange nybagte hundeejere
jeg har mødt næsten dagligt det første1-2 år,
og så går det pludselig ned af bakke med lufteriet.

> Jeg forstår det ikke. Jeg elsker min store skrummel af en hund, og jeg
> synes stadig han er nuttet... selvom en veninde fortalte mig, at man
> ikke kan kalde et skrummel for nuttet.

Ja jeg har det da også lige omvendt med hvalpe i forhold til mange andre,
de er da nuttede de første 1-2 uger, så begynder de altså at værer irrerterende også.
Jeg synes først rigtigt at jeg fik glæde af mine hunde da de blev ca 1 år gamle
og ikke skulle rettes på i tide og utide.
Angel er jo puttegris nr 1 i Rødovre, men Tyson (Putson) smelter da stadig mit hjerte
når han ind imellem kommer og lægger sit grødhoved i mit skød og skal puttes

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-07-06 07:52

> [...]
> de første 2 år, så fik de et barn og ikke så meget tid til Rotten.
> Så kan men jo ikke undrer sig over at hunden ender op med at blive lidt

hvor er det bare en klassiker!
der er vel ikke noget at sige til, at nogle individer går hen og bliver
mærkelige, når de med et bliver skubbet i baggrunden og kasseret.
jeg synes tit at man hører om det, eller skal det være pakket ind så det
lyder bedre, så har barnet udviklet allergi overfor hunden!..
min den yngste søn, har døjet meget med astmatisk bronkitis siden fødslen,
og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt den med, "at jeg skulle da som
det første, se at skaffe mig af med alle de hunde og katte, for det er
sikkert derfor" - uvidenhed!.
min søn har ikke allergi, det er checket af en børnelæge som havde samme
holdning som sætningen ovenfor.. hellere aflive kræene, end at undersøge, om
barnet vitterligt har overfølsomhed overfor dyr..jeg bliver så gal!..

det var harme fra morgenstunden..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 09:49

> [...]
> kasseret. jeg synes tit at man hører om det, eller skal det være pakket ind så
> det lyder bedre, så har barnet udviklet allergi overfor hunden!..

Det er det så ikke blevet pakket ind i i dette tilfælde, nu har jeg det fra
anden hånd. Men da jeg selv snakkede med Rotteejeren for ½ år siden
hvor den havde bidt en Labblanding nede på Engen, der sagde han at
den ville få en chanche mere og skete den slags igen ville han slukke den.
Den var også blevet rimeligt skarp, flere jeg kender var bange for at
deres hunde mødte den, mine hunde havde ingen probs med den.
Det var vist mest psykisk lidt svage hunde den ikke rigtigt kunne lade
værer i fred, og det dur jo heller ikke.

> [...]
> samme holdning som sætningen ovenfor.. hellere aflive kræene, end at
> undersøge, om barnet vitterligt har overfølsomhed overfor dyr..jeg

Det er en yderst besynderlig holdning mange mennesker har til
andre levende væsner.

/Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-07-06 15:37

(klip en hel masse, som jeg slet ikke vil kommentere, kun lige dette)

> [...]
> Det tror jeg ikke bare man kan tilskrive ejerne, for jeg har feks. mødt
> meget få Labber og Goldens der ikke kan godt sammen med andre hunde.

Der er faktisk en grund til at de fleste Retrievere (og sikkert også andre
jagthunderacer) kan med andre hunde. De er nemlig lavet til at skulle kunne
samarbejde, og så er det ikke så smart hvis de ryger i totterne på hinanden.
Så vidt jeg ved skal Schæfere ikke arbejde sammen på samme måde, altså uden
en fører i nærheden til at "styre slagets gang". Vores (Retrievere) kan
komme ud for at arbejde mange hunde sammen i en skov, langt fra førerne,
hvor man ikke kan se hvad de foretager sig.
Jeg må indrømme at jeg i de ca. 30 år vi har deltaget på prøver og jagter
kun yderst sjældent har set hunde, der ikke kunne sammen.
Hilsen Vibeke

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:44

> [...]
> Jeg må indrømme at jeg i de ca. 30 år vi har deltaget på prøver og
> jagter kun yderst sjældent har set hunde, der ikke kunne sammen.

Rart at blive bekræftiget, det er for let bare at sige at ejerne er galt på den.
Men det gør det jo ikke til en dårlig hund, den er bare ikke så social som
så mange andre racer som jeg oplever det.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 16:00

On Fri, 21 Jul 2006 13:25:38 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Schæferen har jo sit udseende i mod sig og folk er som regel bange for dem,
>og derfor opstår der gerne skrøner om dem, men vi schæferfolk ved jo bedre

Sludder og vrøvl. Det eneste der er i vejen med Schæferens udseende
er, at den burde gå med højhælede sko på bagbenene.

Seriøst kan jeg ikke se noget skræmmende i Schæferens udseende. De
hunde jeg har "respekt" for (altså dem jeg IKKE lige går hen og
klapper på gaden) er Rotteriler, Dobberman og Pitbull.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 12:30

> Hvad er det dog for en gang generaliserende sludder og vrøvl du kommer
> med. Vi er mange schæferelskere her i gruppen, og det er til at få
> kvalme af din nedgøring af racen.

Nu er du muligvis ny på Usenet.
Men når jeg klistrer 3 på betyder det at jeg bare laver sjov
og ikke mener hvad jeg siger.

> Du har selv i en tidligere tråd skrevet at vi alle har forskellig smag
> m.h.t. racer. Hvad ville du sige hvis en uvidende person spurgte om du
> med Lab/Rotte mener laboratorierotte.

Du må værer rimeligt ny her i gruppen, Sonja fandt for lang tid siden
ud af at Angel må værer en LabRat, det var jeg den første til at grine af.
Jeg har selv sidenhen brugt den vending om Angel flere gange
Der kører altså en del sort humor her i gruppen, men holder du øje med
diverse og kan du bedre tolke hvad der er skidt og hvad der er kanel.

> Lad dog Milo (som forøvrigt er en utroligt smuk hund) og alle
> andre schæfere i fred.

Milo får aldrig fred så længe jeg er i gruppen, så bliver John også
bare skuffet (bemærk smily'en)

> Det er efterhånden gået op for os alle, at du
> ikke kan lide schæfere. Det er også helt iorden, men lad dog for
> pokker være med at nedgøre andres hunde det er ikke særlig pænt.

Jeg nedgør ikke i alvor schæfere, det er bare ikke en race der passer til mig,
hvis du mener det er at nedgører, så er du lidt for sart.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 15:56

On Fri, 21 Jul 2006 13:08:53 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hvad er det dog for en gang generaliserende sludder og vrøvl du kommer
>med. Vi er mange schæferelskere her i gruppen, og det er til at få
>kvalme af din nedgøring af racen.

Rolig nu. Disse kaldes smileys og de betyder at Jens driller.
Vi er da flere der driller Johns hyænekamel, men det er da bare fest
og ballade.
Hvis Jens' hund er en lab-rat, så er min en flat-rat, hvilket ikke
skal forveksles med flatrate. Jojo, når vi kalder Milo for en
hyænekamel, så må vi osse regne med at vores egne racer lige får en
over snuden. :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 16:46

Leyna wrote:
> Hvis Jens' hund er en lab-rat, så er min en flat-rat, hvilket ikke
> skal forveksles med flatrate.

*LOL*
Flatrate, den skal jeg sgu huske

> Jojo, når vi kalder Milo for en
> hyænekamel, så må vi osse regne med at vores egne racer lige får en
> over snuden. :D

Næ det er noget helt andet, det vil vi ikke finde os i
os med de rigtige blandingshunde

/Jens