Skovflåter
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-07-06 19:10

Hej

Siri har lige været en uge i sommerhus i Tranum. Og aldrig har jeg da
set så mange skovflåter på et enkelt dyr! Det er fuldstændig vildt.
Jeg har fjernet omkring 50 de sidste to dage. Og hun er jo altså meget
langhåret (newf), så guderne må vide hvor mange jeg ikke har set i alt
pelsen.

Men den sjoveste var nu et par, hvor en skovflåt havde bidt sig fast i
en anden skovflåt. Men når de er store, så er der jo også masser af
blod.

Og der hvor Siri har sovet, er der blod på gulvet, for de store falder
jo af og Siri ligger dem i stykker. Så det er ret klamt. For slet ikke
at tale om hvordan det er at træde i sådan en fyldt en.

Så når vi skal i sommerhuset igen, så får hun altså en gang Frontline!
Lopper har hun aldrig haft, men det her er altså for meget.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Peter

Dato : 14-07-06 01:33

> [...]
> Jeg har fjernet omkring 50 de sidste to dage. Og hun er jo altså meget
> langhåret (newf), så guderne må vide hvor mange jeg ikke har set i alt
klip.....
> Så når vi skal i sommerhuset igen, så får hun altså en gang Frontline!
> Lopper har hun aldrig haft, men det her er altså for meget.
>
> Mvh Trine

Ja, det er helt tosset med det kryb for øjeblikket.
Jeg gav hunden Frontline for en uge siden, men har alligevel pillet 4-5
stykker af ham hver dag siden, så det er ikke alverden det hjælper.
Den vi brugte sidste år hed "Stop flåter", om det er den samme som Frontline
ved jeg ikke, men den var mere effektiv, eller også er der bare mange flere
flåter i år.

Peter

Fra : qfha

Dato : 14-07-06 06:25

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

------

Ja, det kan blive helt vildt slemt. Jeg er ikke tilhænger af diverse
giftprodukter, men når vi når til at hunden har langt over 100 små
flåter, ja så kapitulerer selv jeg. Læg mærke til om du har dem i
huset de kravler hele tiden opad, og det vil sige på væggene.
Jeg har en gang været udefor, at det var så slemt, at det virkede som
et helt net under dyrets bug. Jeg skyllede faktisk hunden og fik en del
af i den sammenhæng, herefter gav jeg den frontline næste dag lå der
et ukendt antal døde ved hunden. Føj!
Når man har prøvet de mængder, har man lidt svært ved at forstå,
at folk kan flippe helt ud over en enkelt. Det er ikke det samme som,
at man ikke skal have respekt for kravlet.
mvh
qfha

Fra : JSC-privat

Dato : 14-07-06 08:23

> Så når vi skal i sommerhuset igen, så får hun altså en gang Frontline!
> Lopper har hun aldrig haft, men det her er altså for meget.
>
> Mvh Trine

Hej Trine

Da min Flatcoat bruges meget på jagt om efteråret, er flåter noget vi finder
tit - Jeg har tidligere prøvet Frontline, med blandet resultat - Det giver
færre flåter, men man slipper ikke for dem. Til gengæld havde jeg meget
bedre erfaringer med EX-spot. Det var meget effektivt, jeg finder stort set
aldrig flåter på hunden når jeg bruger EX-spot.

Mvh.

Jørgen

Fra : Jesper

Dato : 14-07-06 12:49

"JSC-privat" <jsc@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> jeg meget bedre erfaringer med EX-spot. Det var meget effektivt, jeg
> finder stort set aldrig flåter på hunden når jeg bruger EX-spot.

Hej Jørgen

Kender ikke EX-spot ?
Hvor købes det henne ?

Mvh

Jesper

Fra : JSC-privat

Dato : 15-07-06 12:53

"Jesper" <jesper@SLETMIGskodpc.dk> skrev i en meddelelse

> Kender ikke EX-spot ?
> Hvor købes det henne ?

Hej Jesper

Prøve at søg lidt på google, så får du masser af hits

f.eks.

http://www.netdyredoktor.dk/sw11029.asp

Jeg køber det hos dyrlægen, da jeg gerne vil støtte min dyrlæge.

Mvh.

Jørgen