Nyt navn?
Fra : BettinaP

Dato : 13-07-06 10:01

Hej med jer igen

På lørdag skal vi ud og hente vores nye familie medlem, som jeg skrev om for
et par dage siden.
´
"problemet" er så, at hun hedder Lady og min mand og jeg er ret enige om, at
vi da ikke kan ha en dobermann, der hedder Lady gående rundt.
Dont ask, men det kan vi altså ikke *G*

som jeg vist også skrev forleden, så reagerede hun meget lidt på sit navn,
da vi var ude og gå tur med hende. Jeg tror ikke hverken den første eller
anden ejer har forsøgt sig med træning af hende overhovedet.

Spørgsmåler er så, er det helt umuligt at ændre hundens navn i en alder af 2
år ?

Tror vi er blevet enige om, at Tea ku være godt ..og sjovt, iogmed vi jo
allerede har kaffen i huset, altså Mocka ikk.

eller skal vi bare lære at leve med Lady ? (så blir det i hvert fald lavet
om til Aidee, det tror jeg ikke gør den store forskel for hunden)

NØHJ hvor er der længe til jeg skal hente hende!!!

BettinaP

Fra : Anita Andersen

Dato : 13-07-06 10:29

hvis i absolut skal give hende et nyt navn, så find noget som ligger tæt op
af den gamle navn.

Laika
Lilli
Lin
eller noget i den stil

Mvh
Anita

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-07-06 12:25

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvis i absolut skal give hende et nyt navn, så find noget som ligger tæt
> op af den gamle navn.

Hej Anita

Jeg er lige nødt til at høre hvorfor du mener det skal ligge tæt op dat
gamle...?

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Jesper HVL

Dato : 13-07-06 10:30

BettinaP wrote:

> [...]
> anden ejer har forsøgt sig med træning af hende overhovedet.
>
> Spørgsmåler er så, er det helt umuligt at ændre hundens navn i en alder af 2

Nej. 6 frolic og hun hedder Tea! Positiv forstærkning hver gang I siger
navnet og hun kigger på jer. Bingo

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 10:38

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmåler er så, er det helt umuligt at ændre hundens navn i en alder af
> 2 år ?

Nej, det kan sagtens lade sig gøre.
Vi overtog fornyligt en hund, der var smidt af på gaden og derved var han jo
navneløs.
Vi kalder ham Coco og det tog ham ikke mange minutter, at finde ud af, at
det var hans nye navn.
Vores lille ds- gårdhund var ca. 1½ år, da vi fik hende. Hun hed Ditte før,
men hedder nu Bibi. Det fangede hun også næsten med det samme.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-07-06 10:47

> Hej med jer igen
>
> På lørdag skal vi ud og hente vores nye familie medlem, som jeg skrev om
> for et par dage siden.
> ´
-----------

det glæder mig!
-------
> [...]
> anden ejer har forsøgt sig med træning af hende overhovedet.
>
> Spørgsmåler er så, er det helt umuligt at ændre hundens navn i en alder af

----------

det skal hun nok få lært!
jeg har også gode erfaringer med at omdøbe ældre hunde, det går nemt nok.
-------------
> [...]
> om til Aidee, det tror jeg ikke gør den store forskel for hunden)
>
> NØHJ hvor er der længe til jeg skal hente hende!!!

kom endelig med opdateringer, det er ret sjovt når man følger med
udviklingen i de forskellige tråde og billeder!!
jeg ønsker jer ihvertfald tillykke og held og lykke med hende, jeg er sikker
på, at det kommer til at gå fint!

mvh. marie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-07-06 12:21

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmåler er så, er det helt umuligt at ændre hundens navn i en alder af
> 2 år ?

Du kan sagtens omdøbe en hund! Når en hund reagerer på sit navn er det fordi
den reagerer på en lyd den har lyst at komme på, -den forbinder det altså
ikke med at "mit navn er Lady, så jeg må hellere komme når man kalder."

Det den reagerer på er "Det der er den lyd der betyder at der sker noget
spændende, så jeg må hellere skynde mig der hen!" Reaktionen bygger sig så
med tiden mere og mere fast på rygraden hvis det er vedvarende positive
oplevelser den kommer ud for ved lyden.

(-Og der har man så også forklaringen på hvorfor indkald skal indlæres
udelukkende positivt!

Skifter man madskål lærer hunden også lynhurtigt lyden af når der bliver
hældt mad op i den nye. Så altså, navn er en positiv lyd for hunden og en
hund kan opsnappe nye positive lyde til den dag den dør (eller bliver
døv)

Det er ligemeget om navnet ligger tæt op af det gamle eller ej, det er
snarre en fordel i følge mig at det ligger langt fra hvis hunden har haft
negative oplevelser med det gamle, da den jo så forbinder det med en negativ
lyd.

Held og lykke. Jeg skubber lidt til uret så tiden går lidt hurtigere!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : pwh

Dato : 13-07-06 13:45

BettinaP wrote:
> [...]
> "problemet" er så, at hun hedder Lady og min mand og jeg er ret enige
> om, at vi da ikke kan ha en dobermann, der hedder Lady gående rundt.

Arrh.. så har du fået hende
Jamen der er kun et rigtigt navn til en tæve,
og det er self Angel, er hun måske ikke en lille engel

Uden noget fis er det faktisk et godt navn, ikke særligt almendeligt
og nemt for hunden at forstå.

Det her også den fordel at det kan gradbøjes til feks.
Bøvsgel, snorkgel, kælgel, møggel, osv...
Min egen Angel hedder nu normalt "hvalpedyret" her i huset,
hun er og bliver jo vores lille hvalp for altid

Så skal vi måske ses på volden i næste uge,
eller skal den lille ny lige køres ind først.

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 13-07-06 15:12

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:jfrtg.36$6P.35@news.get2net.dk...

> Arrh.. så har du fået hende

jaaaaa, det bliver bare så spændende. Vi er i fuld gang med en lille
diskussion om, hvor i sofaen hun må ligge *G*
(kan man sætte en længe mere på en hjørnesofa mon)

> Jamen der er kun et rigtigt navn til en tæve,
> og det er self Angel, er hun måske ikke en lille engel
>
> Uden noget fis er det faktisk et godt navn, ikke særligt almendeligt
> og nemt for hunden at forstå.

hehe, arj er er ikke kun een angel og det er din?

> Så skal vi måske ses på volden i næste uge,
> eller skal den lille ny lige køres ind først.

giv mig lige et par uger før jeg tør slippe hende løs på en god gåtur med
3-4 andre banditter
men så er jeg også sikker på hun er mere end frisk på ideen

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 13-07-06 15:55

BettinaP wrote:
> hehe, arj er er ikke kun een angel og det er din?

Det vil jeg så ikke argumenter imod,
men der er ikke copyright på navnet

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-06 07:34

> [...]
at
> vi da ikke kan ha en dobermann, der hedder Lady gående rundt.

Hvorfor Ikke ????

Så længe du ikke har en Chihuahua, der hedder Vagabond, og går med
Nittehalsbånd

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 16-07-06 23:35

On Thu, 13 Jul 2006 11:01:29 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

>"problemet" er så, at hun hedder Lady og min mand og jeg er ret enige om, at
>vi da ikke kan ha en dobermann, der hedder Lady gående rundt.
>Dont ask, men det kan vi altså ikke *G*

Nu har du jo allerede fået at vide at man sagtens kan skifte navn, så
det vil jeg ikke gå yderligere ind i, men jeg kender godt det med et
navn man bare ikke synes passer.
Vi overtog jo Hans for 3 år siden (han var 11 mdr. dengang) og jeg
mente altså ikke at man kunne kalde en hund for Hans, så vi startede
med at kalde ham Hansen. Dog vænnede vi os så meget til at han rent
faktisk hed Hans og reagerede på begge navne, så i dag hedder han
oftest Hans, men kan dog godt kaldes Hansen.

Hans "fulde navn" er Hans Merlin Rex Hansen. Merlin var et af de navne
som første ejer havde overvejet, så det kom selvfølgelig med. Rex
fordi vi er sådan lidt "kongelige" og Hansen var bare alternativet vi
gav ham da vi fik ham.

Vaks (vores første hund) fik alle navneforslag med, så han hedder
Erling Bimmer Vaks Pax Rex Jensen, men min veninde (som forærede mig
Vaks i fødselsdagsgave) ville ikke stå ved dyrlægen til første
vaccination og øremærkning og rable sådan et navn af sig, så han er
kun noteret som Vaks. Jeg synes ellers at det andet var sjovere.
Ønsker mig iøvrigt en Rottweiler, som jeg helt klart vil kalde Fifi
eller fnuggi. hehe...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk