Alt for tynd Schæfer
Fra : Keldo

Dato : 10-07-06 17:40

hejsa

Jeg har brug for hjælp. Jeg har en Schæfer han på 1 år. Han er alf for tynd,
man kan skimte hans ribben gennem pelsen. Vi fodre ham stadig med
hvalpefoder, men intet hjælper. Har I nogle forslag til hvordan vi får fedet
ham op?

Mvh
RK

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 17:55

Keldo skriblede bla:
> [...]
> for tynd, man kan skimte hans ribben gennem pelsen. Vi fodre ham
> stadig med hvalpefoder, men intet hjælper. Har I nogle forslag til

Hvad vejer han ?
Har han orm ?
Hvad fodrer i ham med ? mærke
Har du et billede af ham

Da min var 1 år vejede han 45 kg ca så vidt jeg husker, og nu er han ca 19
mdr og vejer ca 50 kg
Dette blot til sammenligning.
ps jeg fodrer med Olivers adult

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 17:57

jopa wrote:
> ps jeg fodrer med Olivers adult

Har de fået kamelfoder ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 18:30

pwh skriblede bla:

> Har de fået kamelfoder ???

Han er jo fars lille pjevs.
Der hvor han blev passet har de 2 schæfere, og hannen vejer 52 kg så det er
meget normalt.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 19:14

> Han er jo fars lille pjevs.

Pjevset er han

> Der hvor han blev passet har de 2 schæfere, og hannen vejer 52 kg så
> det er meget normalt.

Men det er vel stadig over standarten, eller er det ikke :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 20:08

pwh skriblede bla:

> Men det er vel stadig over standarten, eller er det ikke :-?

Nix vi laver vores egne standarter i det Jyske
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Keldo

Dato : 10-07-06 20:41

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:

> Nix vi laver vores egne standarter i det Jyske
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

hehe, sikken I hygger Jer hva´?

Han vejer 30 Kg og er ca. 65 cm fra gulv til skulderne. han fodres med et
mærke der hedder Meldgaard. Han er iøvrigt lige kommet hjem efter at være
passet i een uge, hvilket ikke har hjulpet på vægten.

Jeg har lagt et billede i binaer.dk som hedder Ramses.

Mvh
RK

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 21:06

Keldo skriblede bla:

> hehe, sikken I hygger Jer hva´?

Det er fordi at de har rottet sig sammen mod min Schæfer fordi han er lidt
stor, så de er misundelige og bange for ham.

> Han vejer 30 Kg og er ca. 65 cm fra gulv til skulderne.

Højden er god nok men vægten ville jeg da have op på 5-8 kg mere

>han fodres med et mærke der hedder Meldgaard. Han er iøvrigt lige kommet
>hjem
> efter at være passet i een uge, hvilket ikke har hjulpet på vægten.

Kender ikke det mærke fodder men kan anbefale enten Henne Pet food eller
Olivers
Begge mærker kommer med post eller fragtmand
Det har givet min en vægt på 50 kg og 74 cm i højden

> Jeg har lagt et billede i binaer.dk som hedder Ramses.

Os der tilgår nyhedsgrupperne via Sunsite kan desværre ikke bruge binaer
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 21:44

jopa wrote:
> Kender ikke det mærke fodder men kan anbefale enten Henne Pet food
> eller Olivers
> Begge mærker kommer med post eller fragtmand
> Det har givet min en vægt på 50 kg og 74 cm i højden

Det sidste 10kg og 10cm er garateret kommet fra alle
de katte han har ædt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 21:52

pwh skriblede bla:

> Det sidste 10kg og 10cm er garateret kommet fra alle
> de katte han har ædt

Ja katte er hans yndlings spise
Han fik forbud af min kone om at komme ud i dag da der fes et par haremisser
rundt og legede på gårdspladsen

ps kender du denne:
HUNDENS 10 BUD

1. MIT LIV VARER KUN FÅ ÅR.TÆNK DIG OM FØR DU ADOPTERER MIG.

2. GIV MIG TID TIL AT FORSTÅ, HVAD DET ER DU FORLANGER AF MIG

3. GØR MIG TILLIDSFULD - DU ER HELE MIT LIV.

4. VÆR IKKE VRED PÅ MIG LÆNGERE TID AF GANGEN OG SPÆR MIG IKKE INDE SOM
STRAF

5. DU HAR DIT ARBEJDE, DINE FORNØJELSER, DINE VENNER. JEG HAR KUN DIG

6.TAL MED MIG - SELV OM JEG IKKE FORSTÅR DINE ORD, SÅ FORSTÅR JEG DIN STEMME
DET GLÆDER MIG

7. HUSKAT JEG ALDRIG GLEMMER HVORDAN DU ER IMOD MIG.

8. SLÅ MIG IKKE - MINE TÆNDER KAN MED LETHED KNUSE DIN HÅND, JEG BRUGER DOG
IKKE MIN MAGT.

9. TAG DIG AF MIG, NÅR JEG BLIVER GAMMEL OG SYG - JEG VIL OGSÅ ALTID VÆRE
DER FOR DIG.

10. ENHVER ADSKILLELSE FRA DIG BETYDER SORG FOR MIG. ALT BLIVER LETTERE,
FORDI JEG HAR DIG.. JEG ELSKER DIG

HILSEN DIN HUND
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 22:03

jopa wrote:
> ps kender du denne:
> HUNDENS 10 BUD
>
> 1. MIT LIV VARER KUN FÅ ÅR.TÆNK DIG OM FØR DU ADOPTERER MIG.

Jeg købte dig i en brandert.

> 2. GIV MIG TID TIL AT FORSTÅ, HVAD DET ER DU FORLANGER AF MIG

Du får 3 sekunder.

> 3. GØR MIG TILLIDSFULD - DU ER HELE MIT LIV.

Du kan altid have tillid til at der er ørertæver i luften.

> 4. VÆR IKKE VRED PÅ MIG LÆNGERE TID AF GANGEN OG SPÆR MIG IKKE INDE
> SOM STRAF

Det virker ellers så godt.

> 5. DU HAR DIT ARBEJDE, DINE FORNØJELSER, DINE VENNER. JEG HAR KUN DIG

Det må også værer rigeligt.

> 6.TAL MED MIG - SELV OM JEG IKKE FORSTÅR DINE ORD, SÅ FORSTÅR JEG DIN
> STEMME DET GLÆDER MIG

Jeg foretrækker at råbe af dig.

> 7. HUSKAT JEG ALDRIG GLEMMER HVORDAN DU ER IMOD MIG.

Så får du også bank.

> 8. SLÅ MIG IKKE - MINE TÆNDER KAN MED LETHED KNUSE DIN HÅND, JEG
> BRUGER DOG IKKE MIN MAGT.

Så får du også bare flere bank.

> 9. TAG DIG AF MIG, NÅR JEG BLIVER GAMMEL OG SYG - JEG VIL OGSÅ ALTID
> VÆRE DER FOR DIG.

Det er kødgryderne til den tid.

> 10. ENHVER ADSKILLELSE FRA DIG BETYDER SORG FOR MIG. ALT BLIVER
> LETTERE, FORDI JEG HAR DIG.. JEG ELSKER DIG

Jeg fortjener da også at blive elsket af dig.

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 22:11

pwh skriblede bla:

> Jeg købte dig i en brandert.

Typisk sjællænder nu troede jeg at jeg kunne få dig til at hyle

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 10-07-06 23:01

On Mon, 10 Jul 2006 23:10:43 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Typisk sjællænder nu troede jeg at jeg kunne få dig til at hyle

Hehe... Nu er jeg jo oprindeligt Københavner, og jeg læser aldrig de
bud til ende mere, for jeg kan nemlig ikke "tåle" dem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 23:12

> Typisk sjællænder nu troede jeg at jeg kunne få dig til at hyle

De eneste der hyler her i huset er hundene når jeg jokker dem på halen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-07-06 22:59

On Mon, 10 Jul 2006 21:08:28 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Nix vi laver vores egne standarter i det Jyske

Nemly! En lab skal da være mere end 56cm i skulderhøjde!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 17:56

> [...]
> for tynd, man kan skimte hans ribben gennem pelsen. Vi fodre ham
> stadig med hvalpefoder, men intet hjælper. Har I nogle forslag til

Du kan jo købe specielt kraftfoder til feks. jagthunde,
det gjorde jeg i sin tid da jeg ville have Tyson til at få lidt mere fylde.
Ellers er der godt med fedt i billig leverpostej og kattemad som hunde
plejer at elske, et godt skud fiskeolie er der også krudt i, og det er godt for pelsen.

/Jens (hvis hunde ikke er spor for tynde)

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 17:57

pwh skriblede bla:

> /Jens (hvis hunde ikke er spor for tynde)

Det er da klart når de blot bliver transporteret i bil hele tiden.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 18:35

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Det er da klart når de blot bliver transporteret i bil hele tiden.

Næh sådan gør jeg ikke, de bliver kørt et godt stykke væk i Kadytten
og får så selv lov til at finde hjem, de kan jo godt gå uden snor på

Faktisk fik de begge for en uge af vide ved det årlige check at de ikke
er for tykke, de måtte dog heller ikke blive størrer sagde dyrelægen.
Det passer mig fint nok, Angel holder fint sine 39-40kg uden problemer,
jeg havde næsten opgivet at få Tyson under 43-44kg uden at sulte ham.

/Jens

Fra : Per Larsen

Dato : 10-07-06 20:48

> [...]
> godt for pelsen.
>
> /Jens (hvis hunde ikke er spor for tynde)

Har gode erfaringer med denne:

http://www.sportsmans.dk/pro_formula.html

Men pas på, ikke nok med at hunden tager på, med den bliver også sprængfyldt
med energi "damphund"

/per

Fra : slh@city.dk

Dato : 10-07-06 20:47

Keldo skrev:

> [...]
> man kan skimte hans ribben gennem pelsen. Vi fodre ham stadig med
> hvalpefoder, men intet hjælper. Har I nogle forslag til hvordan vi får fedet

Hej,

Jeg var ved dyrekiropraktor af andre grunde med min schæferhvalp da
hun var omkring 5-6 måneder. Kiropraktoren spurgte hvad jeg mente om
hendes foderstand. Jeg sagde at jeg syntes hun var lovlig tynd.
Kiropraktoren sagde at det var fordi hun om natten ikke gik ned på
natstofskifte, hun kørte på dagsstofskifte døgnet rundt, og
forbrændte altså for meget. Men når hun (kiropraktoren) nu havde
rettet lidt her og der skulle det være ok igen. Og ganske rigtigt,
efter besøget kom hun ganske langsomt op i normal foderstand.

Så prøv en kiropraktor, hvis andet ikke hjælper.

Mvh
Søren

Fra : Hm

Dato : 10-07-06 21:09

[...]
*******
Hej jeg har en schæfer tæve som også er for tynd efter min mening, hun har
altid været ret mådeholdende med at spise, men er begyndt at spise rimeligt,
samtidig er hun utrolig aktiv, er knapt 1 år vejer 30 kg.
Så jeg afventer og ser om hun ikke "sætter sig" nu hvor hun er stoppet med
at vokse, jeg kunne også håbe på at hun aftager i "kreativitet" hun får
royal canin´s junior 30 til schæferhunde op til 15 mdr. og efter hvad min
dyrlæge siger så skulle dette være et godt foder.
hilsen
Hanne
Så mon ikke at det er meget naturligt,

Fra : jopa

Dato : 10-07-06 21:19

Hm skriblede bla:
> Så jeg afventer og ser om hun ikke "sætter sig" nu hvor hun er
> stoppet med at vokse
Hun kan da sagtens vokse en anelse i højden endnu, og fylde kommer når den
er et par år, så bliver den formentlig også roligere
30 kg er da en normal vægt for en tæve på et år.

Her et billede da min var ca 12 mdr
http://john.jp-web.dk/photo.php?photoid=16&albumid=2&page=1

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 10-07-06 21:48

<<Hun kan da sagtens vokse en anelse i højden endnu,
Det håber jeg sandelig ikke !!!

Det håber jeg sandelig !!

hun er nu for tynd, hendes ribben ses meget tydeligt.

Åh, hvor er han dejlig, jeg savner meget min gamle han, som blev 13½ gode
år.

Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 10-07-06 21:48

jopa wrote:
> Her et billede da min var ca 12 mdr
> http://john.jp-web.dk/photo.php?photoid=16&albumid=2&page=1

Dette er altså ikke en kamelgruppe

/Jens

Fra : C.H

Dato : 10-07-06 21:58

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tynd, man kan skimte hans ribben gennem pelsen. Vi fodre ham stadig med
> hvalpefoder, men intet hjælper. Har I nogle forslag til hvordan vi får

Vores skønne schæferhan, som vi desværre måtte sige farvel til for knap to
uger siden, kom aldrig op over 35 kilo. Det meste af hans liv vejede han
omkring 30. Han var en meget livlig hund, der ikke interesserede sig
specielt for mad. Jo, han så noget tynd ud, men han var tip top i orden.
Du må vurdere det på hans almentilstand, synes jeg. Er han i øvrigt sund,
frisk, vågen, arbejds- og legevillig, så tror jeg ikke, vægten betyder det
store. At man kan skimte ribbenene er ok.

CH

Fra : Holm

Dato : 11-07-06 09:50

> [...]
> man kan skimte hans ribben gennem pelsen. Vi fodre ham stadig med
> hvalpefoder, men intet hjælper. Har I nogle forslag til hvordan vi får

Hej RK

Hvis du er sikker på at der ikke ligger sygdom til grund for hans vægt, og
du har en meget aktiv hund som hurtigt får brugt energi, så synes jeg du
skulle prøve Royal Canin´s Energy 4800. Du kan læse om foderet på deres
hjemmeside:
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=48505&lang=da

Hilsen Holm

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 11-07-06 11:50

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
med alderen
når han bliver 2år er han en flot hund, havde en retriver tæve det
samme den blev først lidt
overvægtig ved 9 år

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-07-06 14:59

jopa wrote:

> [...]

> Højden er god nok men vægten ville jeg da have op på 5-8 kg mere
>
> Os der tilgår nyhedsgrupperne via Sunsite kan desværre ikke bruge binaer

Synes du ikke Milo er ved at være stor nok?
http://musikmuseum.dk/img/dsc_9988.jpg ....og ikke på binaer....
Det ser ud til at han lærer lineføring?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 12-07-06 09:38

Kim Christensen skriblede bla:

> Synes du ikke Milo er ved at være stor nok?
> http://musikmuseum.dk/img/dsc_9988.jpg ....og ikke på binaer....
> Det ser ud til at han lærer lineføring?

Godt billede ligner på en prik
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-07-06 11:00

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Synes du ikke Milo er ved at være stor nok?
http://musikmuseum.dk/img/dsc_9988.jpg ....og ikke på binaer....
Det ser ud til at han lærer lineføring?

Hilsen Kim

LOL!!.. jeg synes at hyænen er noget mere dominerende end kamelen nu....(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-07-06 13:42

> [...]
>
> Hilsen Kim
>
> LOL!!.. jeg synes at hyænen er noget mere dominerende end kamelen

Men sød og smuk er han jo, host host...

/Jens