parvovirus
Fra : jokaka

Dato : 10-07-06 11:15

Hej alle

Vi hentede den skønneste hvalp i fredags. Han begyndte at kaste op
natten til søndag og blev bare liggende og virkede afkræftet. Tog ham
til dyrlægen i går, hvor der så også var blod i afføringen.
Dyrlægen mener at han har parvovirus og overlever det nok ikke.
Dyrlægen har ham pt. og han er bare helt afkræftet. Hvis det ikke er
blevet bedre indenfor få timer, så....er det slut.

Han må jo havde haft det da vi hentede ham i fredags, for der går ca.
3-5 dage inden det bryder ud.

Jeg kan slet ikke hænge sammen og tuder og tuder. Hvor gør det bare
ondt.

Hvor er det bare uretfærdigt at sådan en trold som ham ikke skal
være her længere. Jeg kan bare ikke fatte det og er fuldstændig
knust.....

Hilsen jokaka som græder hele tiden....

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-07-06 11:36

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

<smip om en lille stakkels hvalp>

Øv, hvor er jeg ked af at høre det! Parvovirus er bare rigtig slemt, men
krydser alt hvad jeg kan for at den klarer det!!
Selvom du nok ikke har så meget overskud, så få ringet til opdrætteren
hurtigst muligt så hun kan advare de andre hvalpekøbere. Det er både i
hendes og ikke mindst i deres interesse, for er de andre smittet er
chancerne for at redde dem større jo før de ved det!

Post endelig en update...

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : jokaka

Dato : 10-07-06 11:41

Hej

Tak for dine tanker.

Jeg har ringet dertil.....de havde ikke hørt noget fra andre, men
ville straks ringe til dem alle.

Mange hilsner
Jokaka

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 12:19

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg kan slet ikke hænge sammen og tuder og tuder. Hvor gør det bare
>ondt.

Hvor gør det mig ondt på jeres vegne.
Vi har selv mistet en hvalp, på den bekostning engang.
Der er dog et håb for, at han klare sig igennem og det vil jeg så krydse
fingre for.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : qfha

Dato : 10-07-06 20:48

Jeg føler meget med dig. Og håber på, at hvalpen vil komme over det,
desværre er det mange gange en dødelig sygdom for helt unge hunde,
samt helt gamle.

Men jeg synes det vil være en god ide, hvis du vil oplyse, hvor
omtrent i landet du bor, da det er vigtigt for alle med unge og helt
gamle hunde at vide, hvor det er parvovirus i udbrud.

mvh
qfha

Fra : jokaka

Dato : 10-07-06 21:03

Vi bor ca. 25 km syd for Holbæk. Den har kun været her i huset og
haven siden ankomst, og så selvfølgelig i vores bil.

Hvalpen er hentet i Kalvehave og smitten er jo derfra.

Opdatering ang. ham er, at han stadig får drop (væske), men at det
bestemt ikke ser godt ud........

Mange hilsner
Jokaka

Fra : jokaka

Dato : 10-07-06 21:03

Vi bor ca. 25 km syd for Holbæk. Den har kun været her i huset og
haven siden ankomst, og så selvfølgelig i vores bil.

Hvalpen er hentet i Kalvehave i fredags.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 11:16

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Opdatering ang. ham er, at han stadig får drop (væske), men at det
>bestemt ikke ser godt ud........

Hvordan går det med hvalpen ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : qfha

Dato : 10-07-06 21:12

Tak for din oplysning.
Jeres hund har sikkert ikke dannet grundlag for smitte, men der er
nogle, som har bragt smitten til din opdrætter. Det kan ske på mange
måder, enten har din opdrætter selv haft den med hjem fra
hundearrangementer eller blot en luftetur i byen. Eller den kan komme
fra en potentiel hvalpekøber, som har været rundt at se på andre
hvalpekuld.
mvh
qfha

Fra : LH

Dato : 11-07-06 05:27

Eller også har opdrætterens hunde ikke været vaccineret. En hund der har
fået overholdt sine vaccinationer bør vel ikke kunne få pavovirus ej heller
overføre det til sine hvalpe.
Nu sidder jeg og bliver lidt urolig, for jeg bor faktisk ikke langt fra
Kalvehave. Og jeg har en gammel hund. Ved nogen om smitten eller sygdommen
er "almindelig" hvis hundene ikke er vaccineret.
LH

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 08:52

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse news:44b3288f$0$20259

> Nu sidder jeg og bliver lidt urolig, for jeg bor faktisk ikke langt fra
> Kalvehave. Og jeg har en gammel hund. Ved nogen om smitten eller sygdommen
> er "almindelig" hvis hundene ikke er vaccineret.

Det kan faktisk smitte hunde, der er vaccineret også.
Vores dengang syge hvalp smittede også 2 voksne og vaccinerede hunde. De kom
dog igennem det og blev raske igen.
Hvis din gamle hund ikke er vaccineret, vil jeg nok lige smutte en tur forbi
dr. dyr og få det gjort.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : LH

Dato : 11-07-06 11:04

Hun har fulgt vaccinationerne til punkt og prikke - på nær de to sidste år.
Og det var faktisk min dyrlæge, der sagde at de ikke var nødvendigt mere,
når hun nu var blevet så gammel - med mindre der dukkede sygdomme op. Tager
han fejl? Nu da hun er gammel, så er risikoen jo så heller ikke så stor for
at hun kommer i kontakt med smittede hunde, også da vi bor på landet. men vi
går dog stadig hvor andre også lufter deres hunde. Så måske en revaccination
bør gøres?

LH

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 11:15

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse news:44b37785$0$3542

>Tager han fejl?

Det skal jeg ikke kunne sige. Der er jo mange delte meninger om emnet, men
at man skal stoppe helt med revaccinationerne, har jeg ikke hørt før.
Diskussionen går som regel på, om man bør/ skal vaccinere hvert - eller
hvert andet år.

Jeg ville nok revaccinere, når nu det er 2 år siden, at hunden sidst er
vaccineret.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Estrid Heldager

Dato : 11-07-06 21:27

Der findes flere slags parvo. For et par år siden solgte en af vore venner
en hvalp der blev syg lige efter den var flyttet hjemmefra. Dyrlægen
begyndte ikke at behandle den mod parvo selvom symptomerne lignede, for han
mente at når den var vaccineret kunne den ikke få parvo. Den blev obducere
og det var parvo den var død af, men af en stamme som man ikke kunne
vaccinere imod.
Så det var bare sort uheld som hverken opdrætteren eller hundeejeren var
skyld i

--
MVH
E. H.

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-07-06 08:14

LH wrote:
> [...]
> Kalvehave. Og jeg har en gammel hund. Ved nogen om smitten eller sygdommen
> er "almindelig" hvis hundene ikke er vaccineret.

Umiddelbart vil jeg også mene at hvalpene burde være beskyttet gennem
moderens vaccination. Det kunne være at det var en ide at bede om at
se vaccinationsattesten for hvalpemoderen hos den opdrætter?

Hilsen Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-07-06 11:16

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse
Hej alle

Hvordan går det med din hvalp?

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : jokaka

Dato : 11-07-06 11:59

Tak for Jeres tanker...

> Hvordan går det med hvalpen ?
Vi fik ham hjem i går eftermiddag, da de mente, at de ikke kunne gøre
mere og vi skulle så ringe i dag og så måtte vi tale om hvad der så
skulle ske.

Der skete dog det, at han bare lå passiv hen og vi kunne slet ikke
komme i kontakt med ham og han havde ikke kræfter til at drikke - lå
bare med hovedet på kanten.

Vi ringede derfor til lægen igen og blev opstillet til en
dyrehospital, som havde vagten. De ville gerne se ham og indlagde ham
med det samme og de har givet ham væske, salt, noget til kvalmen samt
antibiotika mv........

Desuden begyndte de i går aftes at tvangsfodre ham og det er blevet i
ham. I dag er han så begyndt at drikke selv igen og stå op og går
lidt rundt i buret. Dog bliver han hurtig træt igen og sover meget.

Det er aftalt, at de beholder ham til i morgen.

Så vi lever stadig med et håb - et lille håb.

Mange hilsner
Jokaka

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 12:10

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Så vi lever stadig med et håb - et lille håb.

Håber at han klare den.
Det er da et godt tegn, at han kan stå, gå og drikke lidt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : qfha

Dato : 11-07-06 13:57

jokaka skrev:

> [...]
>
> Det er aftalt, at de beholder ham til i morgen.
>
> Så vi lever stadig med et håb - et lille håb.

Det lyder da lidt bedre, så vi krydser stadig finger for, at det går.

mvh
qfha

Fra : jokaka

Dato : 12-07-06 15:22

De har lige ringet. Der sker ingen forbedring. Han kaster stadig en
smule op og bliver ikke friskere og spiser slet ikke selv. Han drikker
stadig, men er stadig afkræftet.

De giver ham til i morgen og hvis der ingen ændringer er - så er det
slut. De regner ikke med at der kommer til at ske en ændring, men
håber....

Uha, hvor gør det ondt...........................................

Hilsen en grædende snart forhenværende og meget kort tid hundeejer...
Jokaka

Fra : pwh

Dato : 12-07-06 15:36

> [...]
>
> Uha, hvor gør det ondt...........................................
>
> Hilsen en grædende snart forhenværende og meget kort tid hundeejer...

Det er et utroligt trist forløb i har været igennem, men det er den
slags stød som tilværelsen desværrer giver til tider
Går det som de forudser på hospitalet må i se at finde jer en anden
hvalp hurtigst muligt og lægge oplevelsen bagved jer.
Det har simpelthen været sort uheld, chanchen for at det sker med den
næste må værer utroligt minemal.

Fortsæt endelig med updates, vi er nogle stykker der følger med
og har krydsede fingre for jeres stakkels hvalp.
Der er intet værrer end når ens kære bliver syge, så hellere en selv.

/Jens

Fra : LH

Dato : 12-07-06 15:41

Hvor er det dog trist at høre. Og hvor må det være hårdt - sådan et lille
pus. jeg forstår godt du er ked af det, det ville tage lige så hårdt på mig.

Mange tanker til dig - og et håb om et mirakel

LH

Fra : jokaka

Dato : 12-07-06 16:17

pwh skrev:

> [...]
> Går det som de forudser på hospitalet må i se at finde jer en anden
> hvalp hurtigst muligt og lægge oplevelsen bagved jer.

Man må vist ikke få en ny hund før efter LANG tid (jeg mener at det
er i hvertfald er over et par måneder eller måske længere), idet
Parvovirus er i vores hus og derfor kan smitte en eventuelt ny hund.
Desuden kan jeg slet ikke lige nu forholde mig til at skulle have en
ny......

Vi har lige hørt fra opdrætteren og de mener ikke, at smitten kommer
fra dem, da de andre hvalpe ikke er syge. Jamen, han blev syg efter 1½
døgn hos os, og inkubationstiden er 3-5 dage....???

Mange hilsner
Jokaka

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-07-06 12:24

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

</snip>

Hej Jokaka

Hvordan går det med din hvalp nu?

Prøv evt. at ring rundt til lidt forskellige dyrlæger og høre dem om
sygdomsforløbet og deres holdning til hvordan fremtiden evt. tegner for din
hvalp, det er altid godt med flere øjne i sådan en sag. Jeg ved min dyrlæge
selv gør det, hvis han er bare lidt i tvivl om han er på rette spor. -Det er
bare en rigtig rar ting at vide!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : jokaka

Dato : 12-07-06 16:20

Mange tak for alle Jeres tanker. Det varmer i en hård tid.

Man må vist ikke få en ny hund før efter LANG tid (hvor lang tid ved
jeg endnu ikke.....), idet parvovirus er i vores hus og derfor kan

Fra : mig

Dato : 12-07-06 17:23

Vi har har en hund nu 4år og han fik også parvovirusen som 10 ugers.
Hans sygdoms forløb ser ud til at svare fuldstændig til jeres. Vi var
ude ved dyrlægen 6 dage i træk, hvor han fik drop. Det gik også
meget langtsom med at komme sig. Men han gjorde det. Så nu ved jeg
ikke lige hvor lang tid jeres har været syg. Men hvis det ikke er mere
end et par dage. så synes jeg lige i skal prøve en anden dyrelæge
først.

mig.

Fra : jokaka

Dato : 12-07-06 17:59

mig skrev:

> [...]
> ikke lige hvor lang tid jeres har været syg. Men hvis det ikke er mere
> end et par dage. så synes jeg lige i skal prøve en anden dyrelæge

Hej mig

Han har fået drop siden søndag.

Hvordan havde jeres hund det med madd, for det er noget som bekymre
dyrelægen. Vores vil nemlig slet ikke spise noget - han går faktisk
væk hvis man kommer med noget. Han har jo nok kvalme, men får noget
for det. Men hvis han ikke kommer i gang med at spise, mener de ikke at
de kan gøre ret meget.

Han bliver nu trangsfodret, men er meget meget træt. Efter en
undersøgelse går han helt kold og virker meget afkræftet.

Mange hilsner og tak for din besked
Jokaka

Fra : jokaka

Dato : 13-07-06 12:50

Tak for din besked.

Jeg henter faktisk på, at dyrlægen ringer til mig.

Vi har faktisk skiftet lægen i perioden, da den anden ikke var på
vagt den aften (de første havde faktisk givet op - mente ikke at vi
skulle gøre ret meget mere...), men de nye mente at der var en rimelig
chance.

Jeg ved at de på det sted, hvor han er nu, taler flere dyrlæger
sammen omkring behandlingen af ham.

Jeg vil tænke over dit forslag, med at ringe til andre, det lyder som
en rigtig fornuftig ting at gøre.

Opdatering skal nok komme senere....

Mange hilsner
Jokaka

Fra : pwh

Dato : 13-07-06 13:25

jokaka wrote:
> Opdatering skal nok komme senere....

Og det har du bare at blive ved med,
jeg følger personligt meget spændt med.

Hvis den overlever, hvad jeg self håber på, vil det knytte dig til den
på en måde du ikke kan forestille dig.
Min kat fik for 4 år siden urinvejssten og var meget tæt på at dø af det,
det samspil jeg fik med ham på hospitalet hvor jeg håndfodrede ham
kan jeg ikke beskrive. En skallet kat skal jo bare værer der,
men når man har siddet ved dens bur på hospitalet og stoppet tørfoder
ind i munden på den mens samtlige dræn/slanger hængte ud af den..
Så får man på en eller anden måde et andet forhold til dyret,
så når din hvalp bliver frisk igen vil du på længere sigt faktisk
se det som en posetiv oplevelse, hvor tosset det end lyder.

Så i skal værer vores solstrålehistorie her i gruppen,
hvalpen der overlevede virussen fra helvede.

Hvad er det for en race/køn , og hvad er dens navn egentligt ???

/Jens

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-07-06 13:46

> Og det har du bare at blive ved med,
> jeg følger personligt meget spændt med.

Det er nemlig det samme her!
Det er den første tråd jeg er ind og tjekke hver gang jeg kommer til
computeren!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : mig

Dato : 13-07-06 17:08

Han spiste ingen ting. Vi kunne lokke lidt vand i ham, hvis vi kom lidt
kærnemælk i.

Fra : jokaka

Dato : 13-07-06 18:22

Hej igen

Det nyeste er, at han drikker stadigvæk selv og får samtidig drop.
Så der er meget tisseri. Dog fortalte dyrlægen, at hans væskebalance
var bedre end i går, at mere væske er blevet i ham og han er derfor
ikke så dehyderet længere. Derfor mener de, at de næste døgn er
kritisk, for der skal ske en generel forbedring med ham?

Begynder han at spise (spiser pt. intet) og bliver hans afføring bedre
(blodig..)???
Bliver han mindre træt mv...................

Han har jo haft noget blodtab grundet afføringen og skal han jo i gang
med at gendanne.

En anden positiv ting, de nævnte, var at han opsøgte dem lidt mere
end i går. Ville gerne "tale" lidt med dem og halen bevægede sig
lidt.

Så han bliver der endnu en nat og så skal vi tales ved i morgen.

Forresten er han en blanding mellem hovawart og labrador. Han er en
hanhund (hvordan kan du spørge om det? - når jeg har skrevet han hele
tiden )))))) *GG*
Og han hedder Zanto.

Mange hilsner og med håb om, at det forhåbentlig ser bedre ud i
morgen.
jokaka

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 18:36

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Mange hilsner og med håb om, at det forhåbentlig ser bedre ud i
>morgen.

Godt med en lille opdatering igen. Den har jeg ventet på...

Når lille Zanto stadig hænger i, så tror jeg efterhånden på, at der er en
god chance for, at han kommer igennem det, med livet i behold. Det skal jeg
i hvert fald nok krydse fingre for.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jokaka

Dato : 13-07-06 18:32

Hej igen

[...]

Han har jo haft noget blodtab grundet afføringen og det skal han i

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-07-06 19:07

"jokaka" <q27@ofir.dk> writes:

> Han har jo haft noget blodtab grundet afføringen og det skal han i
> gang med at gendanne.

Kan det måske klares med en blodtransfusion? Det kan man jo godt gøre
med dyr.

Skulle I få brug for en donor, så ligger Siri klar ude i haven.

Mvh Trine, som håber det bedste

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : jokaka

Dato : 14-07-06 11:55

Tak for alle Jeres kommentar og ikke mindst varme

Desværre hjalp det ikke. Helt fra morgen af, har de slet ikke kunne
komme i kontakt med ham og nu er et stykke af tyktarmen er kommer ud i
dag (helt ødelagt........). Man kan jo vælge at operere, men slet
ikke når han har det sådan.

De siger, at vi derfor skal slutte det nu og min mand skal ringe for at
sige, at de skal aflive ham.........

Tak fordi I har været så søde. Jeg vil hermed sige farvel og tak i
denne gruppe. Her hører jeg jo ikke til mere.

Mange hilsner
en grædende jokaka

Farvel Zanto og tak for de timer vi havde sammen. Du er den skønneste
og dejligste hund og jeg nød hver en time - hvert et minut - hvert
sekund - vi havde sammen. Du vil altid have en plads i vores
hjerter...................

Min søn spurgte mig i går om du nu var blevet til en stjerne (om du
var død), så han kunne sige hej og vinke til dig. Jeg vil hente mine
børn om par timer og fortælle, at du snart vil sidde og kigge ned på
dem.

Farvel og beklager, at jeg ikke kunne give dig et bedre hundeliv. Vi
prøvede og håbede alt til det sidste.

Vil savne dig for altid

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-07-06 11:59

"jokaka" <q27@ofir.dk> writes:

> De siger, at vi derfor skal slutte det nu og min mand skal ringe for at
> sige, at de skal aflive ham.........

Det er jeg meget, meget ked af at høre. Men det lyder som den rigtige
løsning.

> Tak fordi I har været så søde. Jeg vil hermed sige farvel og tak i
> denne gruppe. Her hører jeg jo ikke til mere.

Og her hører du til lige så længe du selv har lyst! Jeg håber, at du
en dag vil komme og fortælle os om en ny hund.

Mvh Trine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-07-06 12:09

> De siger, at vi derfor skal slutte det nu og min mand skal ringe for at
> sige, at de skal aflive ham.........

Det er jeg virkelig virkelig ked af at høre!
Han skulle lige vide hvor mange mennesker der har fulgt hans skæbne igennem
den sidste uge!

Håber han bliver lykkelig på de evige jagtmarker og at i en dag kommer til
at mindes den korte, raske tid i havde med ham med et smil!

Sender 1000 tanker til jer!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 12:04

"jokaka" <q27@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>De siger, at vi derfor skal slutte det nu og min mand skal ringe for at
>sige, at de skal aflive ham.........

Det er jeg virkelig ked af, at læse. ;-(

Var begyndt, at håbe på, at den lille hvalp måske ville kunne komme sig
igen.
Anyway, i træffer den rigtige beslutning for ham og i har jo gjort, alt hvad
i kunne.

Stort trøstekram herfra.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk