trix til at berolig utryg hund
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-07-06 22:55

jeg blev indlagt på hospital for ca 12 dage siden og den første aften
/ nat jeg var væk var hunden helt elændig - hun for op ved det mindste
- nå så tog min fars kone den t shirt jeg sover med og lagde den ned i
hendes grå taske - bang så sov hun som en sten og der var ro på hende
indtil vi fik gæster 8 dage efter der havde hund med den var hun godt
nok RASSENE på ...ikke sådan hun gik til angreb - men hun stod og
gøede fra den kom til vi rejste ... det er satans ...i et svagt
øjeblik ku jeg godt oveveje at få skåret tunge båndet på hende :)

jeg gad nok vide HVORFOR hun gør det ? et eller andet sted så tror jeg
hun har fået den ide at huset er hendes egendom - for hun patruljede
dog ikke længer væk ind 200 m fra mig men stadigt så var hun ude og
holde øje med det hele 18 timer i døgnet og selvf jage en skræk i
livet på katten :)
--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : Anette

Dato : 08-07-06 23:36

Hej Bo
Hvis man skal følge Hundelytteren, Jan Fennels teorier så betragter din hund
dig som sit "barn", fordi du, i hendes øjne, ikke agerer som flokleder. Hun
skal derfor, ifølge sin drift - passe på dig og panikker fuldstændig når du
er væk.
Udfra den teori er det jo ikke noget under at hun opfører sig som hun gør.
Vi andre ville også panikke ret hysterisk hvis vores barn [som ikke kunne
klare sig selv], bare blev væk. Ligesom vi ville forsvare det barn mod
enhver udefrakommende fare, hvilket enhver fremmed hund er i hundes verden.

Måske burde du lave om på hendes forestilling om hvem der leder flokken?

/ Anette

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-07-06 14:27

On Sun, 9 Jul 2006 00:35:33 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>skal derfor, ifølge sin drift - passe på dig og panikker fuldstændig når du

Det skal jeg ikke kunne udelukke ..

> [...]
>enhver udefrakommende fare, hvilket enhver fremmed hund er i hundes verden.

ja dte skal jeg love for

>Måske burde du lave om på hendes forestilling om hvem der leder flokken?

hvordan skulle jeg så gøre det - jeg er nu den jeg er - jeg kan well
næppe give mig til at prygele det arme kræ 3 gange om dagen for at
vise hvem der er den stærkeste ?

Det er sandt der er næsten ingen regler for hende og der er ikke behov
for det - da hun som sådan ikke gør noget noget hun ikke skal bortset
fra at sige vov af fremmed og andre hunde.

--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Anette

Dato : 09-07-06 15:34

Bo M Mogensen wrote:
> hvordan skulle jeg så gøre det - jeg er nu den jeg er - jeg kan well
> næppe give mig til at prygele det arme kræ 3 gange om dagen for at
> vise hvem der er den stærkeste ?

Det er slet ikke nødvendigt at slå eller puste sig op på anden måde.
Jan Fennels metoder er absolut uvoldelige, kører udelukkende på kropssprog
og kropssignaler.
Faktisk er der kun 4 situationer hvor man skal agere lidt anderledes end man
plejer, for at vise sin hund at man godt kan lede flokken uden den behøver
blande sig.Det virker, i hvertfald her hos os.

Køb bogen Jan Fennell: "Hundelytteren i praksis"
http://www.boboger.dk/shop.aspx?intProductId=8721023158

Den har et rigtig godt 30 dages program, som er nemt at følge og som giver
hunden ro til at slappe af og bare være den dejlige hund hun er, uden
absolut at skulle passe på dig hele tiden.

God fornøjelse

Anette
PS nej jeg har ikke aktier i den bog, men har læst og afprøvet og er
imponeret over effekten af den her i flokken.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-07-06 17:02

On Sun, 9 Jul 2006 16:33:40 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Det er slet ikke nødvendigt at slå eller puste sig op på anden måde.

Nahh det ville jeg også så nødigt ....

> [...]
>plejer, for at vise sin hund at man godt kan lede flokken uden den behøver
>blande sig.Det virker, i hvertfald her hos os.

ku du ikke beskrive dem

> [...]
>hunden ro til at slappe af og bare være den dejlige hund hun er, uden
>absolut at skulle passe på dig hele tiden.

ja hvis det er det hun gør egentligt havde jeg hende bare under
mistanke for at være utryg ved fremmed og af uransaglige årsager små
børn ... de sidste er måske forid de sender nogen forvirende signaler
til hunden ?

--
http://www.voipdiscount.com/en/index.html (husk lande kode f.eks +45 til dk)

Fra : Anette

Dato : 09-07-06 19:48

Bo M Mogensen wrote:
> ku du ikke beskrive dem

Du er nødt til at have de noget længere forklaringer med for at forstå
ideerne i hendes metoder.
Jeg kunne godt forklare dem, men det ville du ikke få ret meget ud af.

> [...]
> mistanke for at være utryg ved fremmed og af uransaglige årsager små
> børn ... de sidste er måske forid de sender nogen forvirende signaler

Lige præcis af samme årsag gik jeg i lag med den bog. Min yngste hund er
rædselslagen for mindre børn og meget mistroisk overfor fremmede. Knurrer og
ville ikke hilse på fremmede, men små børn snappede hun desværre ud efter,
når de løb, legede, svingede med armene eller skreg. Vi kunne se på hunden
at hun var bange for de børn ( vi har ikke små børn selv , så det gik
desværre ud over gæster og det var rigtig træls, selvom hun heldigvis aldrig
nåede at bid fat i nogen af dem)
Ja, børn udsender mange forskellige signaler og de overtræder ubevist
hundens grænser, og i følge bogen, er det fordi hunden ikke mener at jeg er
værdig til at være flokleder og dermed kan jeg ikke passe på hende når de
der farlige børn kommer for tæt på.
Det har vi ændret på hen over de seneste måneder og nu går det faktisk fint.
Vores hund er stadig ikke tryg ved de der farlige børn, men nu søger hun hen
i trygheden bag vores ben, i stedet for at tage kampen op med børnene.
Derudover vil hunden nu hilse på gæster der kommer her, hun er forsigtig,
men hun trækker sig ikke længere baglæns højt knurrende som hun gjorde før.
Generelt er hunden blevet gladere. Der er meget mere ro på, efter hun ikke
længere skal holde styr på hele flokken ( 2 mennesker, 3 hunde,4 katte og 4
høns Stort arbejde for en lille hund

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-07-06 00:45

On Sun, 9 Jul 2006 20:48:24 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Bo M Mogensen wrote:

HI Anette jeg vil lige indlede med at skrive noget jeg har tænkt over
- nu er det jo ikke bare sammen med mig hun gør

går min veninde med hende eller min mor så løber hun stadigt op til
fremmede og gør af dem

hendes fars adfærd er nøjagtigt den samme - han går sammen med 4 andre
hunde der også godt nok gir hals men er ikke opsøgen som han er

så jeg tror godt man kan tale om det ligger til racen ihvertilfælled
den slægt jeg er løbet ind i

>Du er nødt til at have de noget længere forklaringer med for at forstå
>ideerne i hendes metoder.
>Jeg kunne godt forklare dem, men det ville du ikke få ret meget ud af.

ok

> [...]
>ville ikke hilse på fremmede, men små børn snappede hun desværre ud efter,

ja det gør min også men hun bider dog ikke ( små børn ) en skam min
søsters mindste er 1½ år og når man i så tidlig en alder vil age
hunden så er der en latent stor hunde elsker i det lille menneske så
det ærger mig ...

> [...]
>desværre ud over gæster og det var rigtig træls, selvom hun heldigvis aldrig

ja det er jo heldigt - at den ikke bider nogen - det har min så gjort
nogen gange men kun når folk stikker fingeren ned til hende - og det
primært hvis de er påvirket af stoffer eller alkohol ( det kan hun
ikke fordrage )

> [...]

>i trygheden bag vores ben, i stedet for at tage kampen op med børnene.

Hmmm jaee men som jeg skrev indledningsvist så er hunde nu forskelige
min gamle bernard sennet - der kunne børnene gøre alt ved hende min
søster sad på ryggen af den da hun var 3 år ingen problemer - jeg vil
tror hvis det blev for meget så luntede hun bare væk ( prægtig hund )

> [...]
>længere skal holde styr på hele flokken ( 2 mennesker, 3 hunde,4 katte og 4

hæ hæ ja det var sgu da også noget af en flok - min skal bare holde
styr på mig 2 fugle 2 skilpader of veninden ( her hjemme )