To dødfødte hvalpe - trist!
Fra : hkris

Dato : 08-07-06 11:57

Vor rare familiehund labrador/schäfer (absolut mest lab), på 8 år har her
først på sommeren været på kæreste-sjov! Iøvrigt meget overraskende da den
altid har afvist interesse fra det andet køn!
Med noget besvær født én død hvalp onsdag morgen, og senere på dagens med
dyrlægens indgriben født endnu én senere på dagen - også død, desværre! Der
var kun de to og specielt den ene var meget stor!
Det var en hård omgang (for alle!), så Vuffi er noget mat ovenpå
begivenhederne! Og virkerind imellem lidt trist! èn bekendt der har godt
kendskab til hunde, har foreslået os evt. at finde en hundeejer der har et
"for stort" nyfødt kuld - og lade vor Vuffi overtage nogle stykker!
Er det en god idé - og har nogen her umiddelbart noget kendskab til nogen!
Det skal da lige nævnes at vi bor i Nordjylland!

Henning Kristensen

Fra : qfha

Dato : 08-07-06 14:16

NEJ! det er ikke nogen god ide at lade en 8 år gammel tæve overtage
andres hvalpe. Der går et par døgn, hvor hun måske vil være
frustreret, men herefter "glemmer" hun hvad der er sket og dagligdagen
går videre.

Lad hende sterilisere når hun er blevet sig selv igen, gerne fjerne
livmoderen, så er I også fri for risikoen for en efterfølgende
livmoderbetændelse.

Lige nu skal I give hende opmærksomhed og nogle ekstra gåture når
hun kan holde til det. Også gerne lidt kræs på "sengekanten", måske
havregrød, kogt fisk eller lign.

Håber det går OK, jeg ved, det også har været hårdt for jer.

mvh
qfha

Fra : qfha

Dato : 08-07-06 14:22

Lige en tilføjelse, idet jeg først nu lægger mærke til det skete i
onsdags. Altså taler vi historie. Tæven er på nuværende tildspunkt
over det problematiske tidspunkt, og det er også for sent at lægge
andre hvalpe til hende.

mvh
qfha

Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-06 14:30

"hkris" <infosat@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Er det en god idé - og har nogen her umiddelbart noget kendskab til nogen!
> Det skal da lige nævnes at vi bor i Nordjylland!

Jeg føler med jer. Vi var igennem samme mølle for nyligt, med tre døde
hvalpe. Heldigvis overlevede den største og er en glad og velfungerende
hvalp.
Jeg er ikke helt vildt inde i det, men måske var jeres hund for gammel til
et førstegangskuld?

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-07-06 16:53

"hkris" <infosat@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Med noget besvær født én død hvalp onsdag morgen, og senere på dagens med
> dyrlægens indgriben født endnu én senere på dagen - også død, desværre!
> Der var kun de to og specielt den ene var meget stor!

Puha, jeg er ked af det på jeres vegne.

> Det var en hård omgang (for alle!), så Vuffi er noget mat ovenpå
> begivenhederne!

Der er ikk noget at sige til at den var mat. 8 år er alt alt for gammel til
et førstegangskuld i mine øjne, i øvrigt også for gammelt for en "erfaren"
hund!!

> [...]
> Er det en god idé - og har nogen her umiddelbart noget kendskab til nogen!
> Det skal da lige nævnes at vi bor i Nordjylland!

Ikk nogen god idé. For det første er der gået for længe og for det andet har
drægtigheden og fødseln været rigeligt for den gamle hund vil jeg mene!

Når en tæve er løbsk viser hun interesse for hanner i et par dage midt i
løbetiden, så man skal ikke vide sig sikker bare fordi man ikke har set
tæven udvise interesse for hanner i løbetiden! En tæve i løbetid skal
_altid_ holdes under opsyn når hun har mulighed for at komme til andre
hanner!

Håber hun kommer sig helt over turen hurtigt!

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-06 11:13

> [...]
> Er det en god idé - og har nogen her umiddelbart noget kendskab til nogen!
> Det skal da lige nævnes at vi bor i Nordjylland!

Hej Henning

Når hvalpene ikke har diet ved hende, så fortaber mælkebrystet sig hurtigt,
så du behøver ikke tænke på fremmede hvalpe.

M.V.H....Benny..

Fra : hkris

Dato : 10-07-06 13:55

Tak Benny og iøvrigt alle, for de gode råd!

Mvh
Henning