av min pote
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-07-06 21:39

Det er så synd for Nicki. I dag ville vi ha' en rigtig lang hyggetur et sted
vi ikke havde været før. Vi tog til en hundeskov i Albertslund hvor der også
er en sø Nicki kunne bade i. Vi hyggede os rigtig og nød det gode vejr.
Da vi kig fra søen for at gå mod bilen igen stak Nicki pludselig i et hyl
der gjorde ondt helt ind i hjertet. han trak sine ene pote op under sig og
bare hylede. Jeg fik han hen til mig og konstaterede meget hurtig at han
blødte voldsomt fra poten. Våd som han nu var løftede jeg han om og kig så
hurtig jeg kunne hen til bilen ( puha der var langt i varen og med en hund
på armen på godt 12 kg ). Vi var begge surt ind i blod og han peb meget.
Ved bilen fik jeg skyllet hans fod og knastaterede en KÆMPE dyb flænge i han
lille pote. Hvad det er han har skåret sig på ved jeg ikke, men jeg formoder
det kan ha' været et glasskår som har ligget i græsset.
Ind i bilen med ham og hjemad mod dyrlægen ( fik heldigvis tid hos dyrlægen
med det samme )

Han har det bare rigtig skidt nu og vil naturligvis ikke støtte på foden,
det gør sku' nok også pænt ondt.

Det er så synd for ham, min stakkels lille dreng

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 22:12

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse

> Han har det bare rigtig skidt nu og vil naturligvis ikke støtte på foden,
> det gør sku' nok også pænt ondt.

Stakkels Nicki.

Hvad gjorde dyrlægen. Blev han syet ?

Bibi fik også en grim flænge i sin trædepude fornyligt. Heldigvis den
trædepude, der sidder lidt oppe af benet. Vi ved heller ikke, hvad der
skete....

Billede af Bibi`s pote, lige efter uheldet: ( ikke for sarte sjæle )

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/519165145.jpg

Dyrlægen syede Bibi`s pote. Desværre holdt syningen kun i 4 dage, hvorefter
vi fik besked på, at vaske poten, da man nu ikke kunne sy en trædepude....
Hmmm...

Anyway- det var et lille sidespring. Bibi`s pote er helet pænt op nu.

Det er dog rigtig synd for Nicki, at flængen er et sted, så han ikke kan
støtte på benet.
Rigtig god bedring med ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 05-07-06 21:56

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gjorde dyrlægen. Blev han syet ?

Nej, han blev ikke syet. Dyrlægen sagde at det faktisk kunne skade mere end
det gavner, faktisk kan sådanne en tråd skære poten op bare på den anden
led, så han synes det bar bedste hvis det kunne vokse sammen af sig selv.
Skal til dyrlægen igen på tirsdag med ham så de kan se hvordan det står til.

> Billede af Bibi`s pote, lige efter uheldet: ( ikke for sarte sjæle )
>
> http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/519165145.jpg

Uffffffffffffffffff det ser lige så grimt ud som hos Nicki. Nicki's er bare
i en af de forreste træddepoter

> Det er dog rigtig synd for Nicki, at flængen er et sted, så han ikke kan
> støtte på benet.

Som sagt er det i en af de forreste træddepuder, så ja, han kan ikke rigtig
gå, han hopper på 3 ben

> Rigtig god bedring med ham.

Tak skal du ha'

Knus Bolette
www.bolettes.dk ( nicki skal snart være far weeeeeeeeeeeeeeeee )

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 22:57

> [...]

> selv.
> Skal til dyrlægen igen på tirsdag med ham så de kan se hvordan det står

Ja, jeg havde også en diskussion med vores dyrlæge, for imo skulle de enten
havde ladet det være eller syet det igen, da det gik op. Anyway- Bibi fik da
en penicillin indsprøjtning for, at forebygge evt. betændelse. Vil dog ikke
bruge den dyrlæge mere, selvom det så betyder, at vi skal køre 30 km.
fremover. Nå, men dit indlæg taler jo også for, at det bare skal hele selv,
selvom det ser slemt ud....
Bibi blev også rigtig dårlig efter bedøvelsen. Det tager hende lidt længere
tid, end andre hunde om, at komme sig og blive frisk igen.

Håber det går bedre med Nicki, når du skal til tjek på tirsdag.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : JBH

Dato : 06-07-06 19:52

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:44ac2778$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> led, så han synes det bar bedste hvis det kunne vokse sammen af sig selv.
> Skal til dyrlægen igen på tirsdag med ham så de kan se hvordan det står

Det er nok rigtigt at det er svært at sy sådan et sår, men det kunne limes,
så skulle det nok nok gro hurtigt sammen hvis ellers poten blev holdt i ro.
Jeg tvivler på at det sådan lige gror sammen af sig selv, og i alt fald ikke
uden en masse ar-væv.

(Ps.jeg er ikke læge/dyrlæge men baserer min viden på egne eksperimenter med
diverse snitsår og rifter....)

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 20:32

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:44ad5bb4$0$20304

> Jeg tvivler på at det sådan lige gror sammen af sig selv, og i alt fald
> ikke
> uden en masse ar-væv.

Bibi`s er dog helet pænt op igen- også uden en masse ar-væv...

Mon sådan noget lim, vil kunne holde sammen på sådan et sår ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : JBH

Dato : 06-07-06 21:22

> Bibi`s er dog helet pænt op igen- også uden en masse ar-væv...

Hvor længe tog det ?

> Mon sådan noget lim, vil kunne holde sammen på sådan et sår ?

Altså. det kræver lidt rutine at lime sår og så skal det helst have ro til
at gro sammen. Jeg fik engang et dybt sår i en finger limet af en vagtlæge.
Det var han ikke god til..... Men at lime et sår er ikke anderledes end at
lime 2 stykker træ sammen . .... Fladerne skal passe sammen og være rene
og tørre. Det er en slags sekundlim som bruges, dvs. en lim som hærder i
løbet af få sekunder vha. fugt (hudens/kroppens) . Det nytter altså ikke at
påføre lim ovenpå en våd/blodig overflade, det vil limen ikke binde på.

Jeg bruger alm. sekundlim hvis jeg får en rift i en finger. Jeg har ofte
kunnet fortsætte det jeg var igang med efter en "limning" hvilket jeg
ellers ikke kunne med plaster på.
Jeg ved godt det er giftigt, men i de mængder det bruges, gør det ingen
skade. det er faktisk dampene som er værst. Dem skal man ikke indånde.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 23:35

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:44ad70cf$0$20316

> Hvor længe tog det ?

Det tog lang tid. 3 til 3½ uge, så vidt jeg lige husker.
Nu var det jo så trædepuden, der sidder lidt oppe af forbenet. Det er jo
lidt mere kompliceret i Nickis tilfælde, hvor han jo normalt vil bruge
benet. Håber han er god til, at hoppe på 3 ben....
Vi prøvede først, at pakke Bibi`s pote ind ( efter at syningen var gået
op ). Det blev dog noget makværk, da alting gled af hele tiden. Derefter
vaskede jeg bare såret et par gange om dagen, i det første stykke tid, og
holdt så ellers også øje med, at der ikke gik betændelse i det.

> Jeg bruger alm. sekundlim hvis jeg får en rift i en finger. Jeg har ofte
> kunnet fortsætte det jeg var igang med efter en "limning" hvilket jeg
> ellers ikke kunne med plaster på.

Nu er det vel ikke sekundlim, at læger + dyrlæger bruger ?
Anyway- nu er trædepuderne jo lidt ligesom et par skosåler, ifølge dyrlægens
forklaring, så det er nok ikke sikkert, at limen kan holde bedre end
syningen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-07-06 19:38

> [...]
> lidt mere kompliceret i Nickis tilfælde, hvor han jo normalt vil bruge
> benet. Håber han er god til, at hoppe på 3 ben....

Jeg tror faktisk han hopper på 3 ben pga den strømpe han har på, for da jeg
sad og skiftede den løb han afsted på alle 4 ben. Når vi går på græs og han
har strømpen går han også på alle 4 poter.

Synes det går lidt bedre nu selvom jeg synes såret er ret åbent. Glæder mig
til at få ham til dyrlægen igen

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 20:42

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse

> Jeg tror faktisk han hopper på 3 ben pga den strømpe han har på,

Det kan sagtens tænkes. Bibi hopper også på 3 ben, hvis det regner, sner
eller også bare hvis græsset er en anelse fugtigt.
Forbindingen generede hende dog ikke, i de dage hun havde den på.

> Synes det går lidt bedre nu selvom jeg synes såret er ret åbent. Glæder
> mig til at få ham til dyrlægen igen

Som sagt så tager det nok lidt tid om at hele, men det skal nok komme.
Fortsat god bedring med ham !

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : qfha

Dato : 05-07-06 08:53

Bolette Nielsen (rettes til dk) skrev:

> [...]
> det gør sku' nok også pænt ondt.
>
> Det er så synd for ham, min stakkels lille dreng

Håber du har fået syet poten. Man bliver altid lidt forskrækket når
dette sker. Du kan give ham lidt smertestillende, hvis han stadig har
ondt. Meeen jeg synes nu han lyder lidt pivet )

Det skal nok blive fint igen.

mvh
qfha

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-07-06 09:41

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:44aad1ea$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
<snip>
> Han har det bare rigtig skidt nu og vil naturligvis ikke støtte på foden,
> det gør sku' nok også pænt ondt.
</snip>

AAavvvvvv, stakkels Nikki. Håber det går bedre med ham i dag!

---
Rinnie Ilsøe
http://www.rinnie.dk