medisin for spondylose?
Fra : Ingrid

Dato : 04-07-06 11:54

hei
har en bordercollie med spondylose som sffekterer hans venstre bakben. jeg
har engang hørt at det skal finnes spesielle medisiner for å dempe plagene
med dette. det er ikke smertestillende men noget annet. min gamle veterinær
mente det kun var smertestillende man kunne gi. er dette riktigt?
mvh ing

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-06 15:46

Ingrid <ingrisk@online.no> wrote:

> [...]
> med dette. det er ikke smertestillende men noget annet. min gamle veterinær
> mente det kun var smertestillende man kunne gi. er dette riktigt?

Hej

Vores toller fik Metacam i en periode ... det hjalp fantastisk på
smerterne. Han blev trappet af medicin igen efterhånden som han "blev
stiv". Nu er han både fri for medicin og smerter og det eneste man
mærker at han er stiv i ryggen. Derudover opførerer han sig som en 8
ugers hvalp.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Ing

Dato : 04-07-06 20:30

takk for svaret.
det var meget interessant. vet du om medisinen kan gis intramuskulært eller
er det bare oralt?
mvh
ing
---

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-06 20:40

Ing <ingrisk@online.no> wrote:

Oralt i vores tilfælde. (flydende suspension)

/thomas

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 04-07-06 20:51

"Ing" <ingrisk@online.no> skrev i en meddelelse
> takk for svaret.
> det var meget interessant. vet du om medisinen kan gis intramuskulært
> eller er det bare oralt?
> mvh
> ing

hej
nu spurgte du efter noget andet end smertestillende - jeg ved ikke, om det
findes, men Metacam er et smertestillende præparat.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-06 22:13

Anelise Schou Nielsen <nilleslyst@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> nu spurgte du efter noget andet end smertestillende - jeg ved ikke, om det
> findes, men Metacam er et smertestillende præparat.

korrekt det er smertestillende, men efter hvad jeg har hørt og selv
erfaret stort set fri for bivirkninger og skånsomt for maven, dvs. kan
bruges over længere tid som f.eks. ved Spondylose ...

<http://en.wikipedia.org/wiki/Metacam>

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-07-06 18:33

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Vores toller fik Metacam i en periode ...

Siri fik Metacam efter en meget stort sår i en trædepude. Efter ganske
få dage kom hun løbende så snart vi tog sprøjten frem. Hun elsker det
simpelthen og labber det i sig direkte fra sprøjten.

Som smertestillende virkede det rigtig godt på hende.

Det er et NSAID, altså hvad der svarer til Brufen og Diclon hos
mennesker.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-07-06 04:40

Ingrid skrev:
> [...]
> med dette. det er ikke smertestillende men noget annet. min gamle veterinær
> mente det kun var smertestillende man kunne gi. er dette riktigt?

Min Schæferhan (5år) fik konstateret spondylose for ca 1md siden det
påvirkede også hans venstre bagben, jeg troed først det var en
fibersprængning eller forvridning da jeg træner PH program 3-4 gange om
ugen, jeg blev rådet til at give ham Chlorella, det er et rent natur
kosttilskud lavet af grønne alger(som også bruges til menesker) han får
10stk om dagen (små grønne tableter ca 6mm i dia) og nu efter 1 md kan
jeg ikke se eller mærke noget på ham, jeg har dog også smertestillende
piller til ham men jeg har ikke brugt dem endnu.
Jeg kender også andre i min PH forening som har brugt Chlorella til
deres hunde med HD og de har også kun positive erfaringer med det, så
klart en anbefaling herfra.
Du skal dog være opmærksom på det tager op til 4 uger før du har den
fulde effekt.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-06 08:58

"Ingrid" <ingrisk@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
veterinær
> mente det kun var smertestillende man kunne gi. er dette riktigt?

Der er så vidt jeg ved, kun operation der kan gøre det bedre, helbrede kan
det ikke, men måske give hunden en tåleligt liv.
Vores Hovawart fik sine smertestillende, og vi gik til kiropraktor
sideløbende. Nogle gange hjalp det, andre gange, var det vel noget nær
status quo. Men efter 1½ år, var der desværre kun en vej tilbage. Selvom
hun var 9½ år, så var det sgu svært, når resten af helbredet var perfekt.

M.V.H....Benny..