Kan hunde forbinde en bestemt lokalitet me~
Fra : lars@detlef.dk

Dato : 01-07-06 08:11

Den lidt kryptiske overskrift dækker over følgende...

Vi ejer en 9 år gammel Breton-tæve som lige har haft en omgang
fostoppelse... Efter 3 dyrlægebesøg er det lykkedes (muligvis) at få
gang i hendes mave igen...

Og så kommer mit spørgsmål - gennem de sidste mange år er hun
blevet luften ude i en eng - og det har hun altid været utroligt glad
for (hun er vel at mærke en fantastisk jagt og brugshund) - men siden
hendes forstoppelse vil hun nærmest ikke slæbes med derned.

Det gjorde tydelig ondt på hende når hun skulle af med afføring -
kan hun muligvis forbinde engen med smerte nu... for hun vil bestemt
ikke sætte sig dernede mere. Hun var også før meget meget aktiv når
vi var dernede - nu smålunter hun blot - og som klistret op af mit ben
(hvor hun selvfølgelig normalt skal gå).

Når vi er hjemme er hun relativ normal - hun reagerer ikke voldsom
når vi skal ud at cykle - det gjorde hun tidligere .... der blev hun
ellevild. Men ellers vil hun gerne lege, hente apportbukken, og søge
foderpiller på græsset og alt det der tidligere er gjort for, at
vedligeholde hendes jagtglæde og jagtiver.

Men - spørgsmålet går så i al sin enkelhed på.... Mon hun nu
forbinder det at skulle luftes i egnen med smerte og derfor ikke har
lyst til, at komme der mere??

Tak for hjælpen

Lars

Fra : Søren LH

Dato : 01-07-06 09:02

<lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse
[...]

---------------------------------

Ja, helt klart.

Hvis det var min hund ville jeg lade gå nogle måneder, og så en dag få hende
rigtig op i drift det sted lige inden hun begynder ikke at ville videre, og
så få hende derned med bolden/bidepølle, uden at hun var klar over det.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 03-07-06 21:04

Nu undrer det mig at ikke én af alle dem som er imod "Hundehviskerens"
metoder, ikke kommer med deres oplæg til at løse Lars' problem. Når
"Hundehviskerens" metoder ikke dur, må de jo selv kende den rigtige metode.

Mvh
Søren