Underskriftindsamling mod TV´s hundehviske~
Fra : Louise

Dato : 27-06-06 09:07

UNDERSKRIFTINDSAMLING MOD TV2S "HUNDEHVISKER"

www.givpote.com er der en underskriftindsamling mod Cesar Millans serie
"hundehviskeren", som kører på TV2 hver onsdag klokken 9.25- 22.00. Det
primære formål med underskriftindsamlingen er at få fjernet programmet
"hundehviskeren". Læs mere på www.givpote.com klik på "hundehviskeren"- min
mening om Cesar Millans metode vil også blive lagt ud dér - og skriv under.

Fra : 0h-paradis

Dato : 27-06-06 09:26

Louise skrev:
> [...]
> mening om Cesar Millans metode vil også blive lagt ud dér - og skriv under.

Er det ikke skønt at der endelig er en der kan opdrage hunde, så de ikke
tyranniser alt og alle.

Skal man virkelig bruge år på at fjerne uønsket adfærd, når det kan
gøres på rekord tid

Lad endelig være med at underskrive
Jønne

Fra : Holm

Dato : 28-06-06 10:39

"0h-paradis" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tyranniser alt og alle.
>
> Skal man virkelig bruge år på at fjerne uønsket adfærd, når det kan

Enig!!!
Dygtige folk får jo altid på puklen, så når der kommer en der kan noget, så
skal han jo straks udråbes til dyremishandler ikke?
Skriv ikke under.

Hilsen Holm

Fra : Louise

Dato : 27-06-06 09:30

Øhh undskyld. Det nedenunder er skrevet forkert. Det er ikke min tekst på
hjemmesiden, men Hanne Hjelmer Jørgensens. At jeg så er fuldstændig enig med
hende er en anden sag, men jeg kan altså ikke tage æren for det.

;) Louise

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 09:56

Louise wrote:
> [...]
> mening om Cesar Millans metode vil også blive lagt ud dér - og skriv under.

Jeg kunne ikke være mere enig! Hvilket jeg også har skrevet om i et
tidligere indlæg i gruppen her.

Men - tro ikke at blot en underskriftsindsamling kan få TV2 til at ændre
mening. Derimod burde organisationer som Dansk Kennel Klub reagere på
programmer der lære danskerne at bruge den slags infantile metoder til
at opdrage hunde.

Mvh
/j.

Fra : Louise

Dato : 27-06-06 10:27

Hej Jesper

Faktisk har DKK reageret. Se tidligere tråd d. 7/6 ( Husk TV2 21:25 i
aften )

;) Louise

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-06-06 10:24

Jesper HVL wrote:
> [...]
> mening. Derimod burde organisationer som Dansk Kennel Klub reagere på
> programmer der lære danskerne at bruge den slags infantile metoder til

Organisationer som DKK men også andre her til lands har hundetrænere
der har fået deres uddannelse omkring Kristi Fødsel, og er meget
værre end Cesar Millan. Koralhalsbånd og tæsk er fortsat
accepterede, om end ikke anbefalede træningsmetoder i visse
brugshundeklubber, også under DKK.

Det vil give dem et forklaringsproblem hvis de vil kræve udsendelsen
stoppet.

Alternativet var at de lavede en udsendelse der var bedre. Som jeg har
nævt andetsteds her i NG så vil en sådan udsendelse givetvist være
s tætpakket med direkte og indirekte reklame for én bestemt
organisation at det nok burde kunne financiere optagelserne.

Hilsen Kim

Hilsen Kim

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 10:37

Kim Christensen wrote:

> Organisationer som DKK men også andre her til lands har hundetrænere
> der har fået deres uddannelse omkring Kristi Fødsel, og er meget
> værre end Cesar Millan.

Men se lige min nyeste tråd. De har faktisk advaret mod udsendelsen.

Det lader til at Muhammed er kommet til bjerget (dog uden
illlustrationer

Mhv
/j.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 11:08

On Tue, 27 Jun 2006 10:06:47 +0200, "Louise" <no@spam.dk> wrote:

>UNDERSKRIFTINDSAMLING MOD TV2S "HUNDEHVISKER"

Jamen du godeste - findes der ikke mere vigtige ting at gå op i ?

Hellere en underskriftsindsamling imod de plattenslagere som kalder
sig det samme..

Fra : pwh

Dato : 27-06-06 19:46

> Jamen du godeste - findes der ikke mere vigtige ting at gå op i ?

Helt enig, der er vel ingen rimeligt seriøse hundeejere der tager den
slags udsendelser som andet end underholdning.
Jeg ser dem selv mere for at se hvor vanartede hunde det er lykkedes
folk at ende op med, det er da ret underholdene
Til tider skal der altså laves raketvidenskab ud af at opdrage en hund,
det er det ikke, en hundehjerne fungerer ret enkelt, og kører man ud fra det
princip og er konsekvent i sin omgang med hunden er der heller ingen probs.

/Jens

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 22:18

pwh wrote:

> Helt enig, der er vel ingen rimeligt seriøse hundeejere der tager den
> slags udsendelser som andet end underholdning.

Hmmm... jeg tror ikke du skal undervurdere hvor mange mennesker der får
deres "viden" fra den slags "underholdningsprogrammer".

Tænk på hvor mange useriøse hundeejere der findes, og hvor mange raske
hunder der bliver aflivet om året p.gr.a. tåbelige ejere.

> Jeg ser dem selv mere for at se hvor vanartede hunde det er lykkedes
> folk at ende op med, det er da ret underholdene

Hvis det ikke lige var fordi det er synd for hunden, jo - så er det
ret morsomt.

> [...]
> princip og er konsekvent i sin omgang med hunden er der heller ingen probs.

Du har jo ret mand! Og mange mener jo præcis at konsekvens ikke er det
samme som den hårdhændede fysiske overmagt der udøves over
angste/aggressive hunde i udsendelsen.

På et eller andet plan så pisser hans metoder mig bare af! >:-|

/j.

Fra : pwh

Dato : 27-06-06 23:26

> Hmmm... jeg tror ikke du skal undervurdere hvor mange mennesker der
> får deres "viden" fra den slags "underholdningsprogrammer".

Sikkert nogle stykker, men hvad stiller man op imod tåber som tror de kan
lærer at opdrage deres hund ved at se tv 1/2 time eller gå 2 timer
til hvalpemotivation om ugen.

> Tænk på hvor mange useriøse hundeejere der findes, og hvor mange raske
> hunder der bliver aflivet om året p.gr.a. tåbelige ejere.

Det vil jeg helst ikke tænke på

> Du har jo ret mand! Og mange mener jo præcis at konsekvens ikke er det
> samme som den hårdhændede fysiske overmagt der udøves over
> angste/aggressive hunde i udsendelsen.

Arrh, nu slår han dem jo ikke ligefrem, så værrer er han vel heller ikke.
Nogle af hans metoder skulle nok have været brugt længe inden at problemet
var opstået, og hans tolkning af problemernes årsag er jeg tit enig i.
Jeg hører da ikke selv til den type hundeejere der er ikke kan tage min hund
fast i nakken og læse den lektien hvis det er påkrævet, jeg kan så bare ikke
lige mindes hvornår det sidst skete, men det er da sket.

Jeg går ikke ind for hård opdragelse, men en fast hånd til tider mener jeg er ok,
for megen pladderpædagogik overfor en hund brækker jeg mig sgu over,
det er et dyr vi snakker om og ikke et lille barn.

Et lille eksempel er da den hund jeg passer pt, han er rimeligt velopdragen,
men slet ikke på niveau med mine.
Efter 3 dage kunne jeg lade hans snor blive hjemme, han følger fint mine kommandoer
og er efter en uge næsten lige så lydig som mine egne, det er han ikke derhjemme.
Jeg har sat ham på plads (ret så blidt) 6-7 gange, så fandt han åbenbart ud af at
der er en slags regler her i huset, det er mine og igen andres.
Holder mine hunde sig inden for det har de 110% frihed og ingen bøvl med mig,
men prøver de at lave deres egne regler eller ændre mine bliver jeg muggen.
Og en muggen Jens bryder de færreste hunde sig om, så de følger reglerne

/Jens

Fra : Anette

Dato : 28-06-06 00:15

pwh wrote:

> Det vil jeg helst ikke tænke på

Hvert år betaler Ca 12.000 sunde og raske hunde med deres liv for at folk
ikke ved nok om hunde.
Tænk hvis "Hundehviskeren" programmerne kunne vise folk med "problemhunde"
at der er andre muligheder end det råd alle " vennerne" skriger op om; AFLIV
DEN HUND!!!.

Cesars metoder kan diskuteres, men det er dog stadig en oplysning om at der
KAN gøres noget for de arme dyr.

Tænk hvis diverse hundeforeninger tog sig sammen, holdt op med at bekrige
hinanden og istedet gik sammen og gjorde noget mere for at oplyse om hvordan
man holder hund, og måske især hvilke muligheder man har for omplacering når
man er " blevet allergisk" overfor hunden.

Tænk hvis adfærdsbehandlere og alle andre hundeelskere brugte energi på at
skabe nogle muligheder så hundene kunne overleve. Brugte energi på at lægge
pres på dyrlægerne så de ikke bare afliver de hunde, men modtager dem og
sender dem videre for et lille beløb, selvom ejeren vil se den hund død.

Brugte energi på at stoppe hundeimporter og hundehandlere,der sælger hunde
så billigt at køberen tror han køber en plysbamse til ungerne og når det så
viser sig at den plysbamse kræver noget af sine omgivelser, bliver den bragt
til dyrlægen og aflivet for det er billigere end at aflevere den på
internat.

Der er vigtigere sager i hundeverdenen at samle underskrifter imod, end et
opblæst amerikansk hundeadfærdsprogram på tv.

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 28-06-06 00:37

> Hvert år betaler Ca 12.000 sunde og raske hunde med deres liv for at
> folk ikke ved nok om hunde.

Bare en tanke, og ikke fordi jeg er tilhænger af aflivninger.
Men er der mon ikke rent logisk en overproduktion af hunde her i landet,
hvis man både tænker på "ønskenebørnene" de såkaldte racehunde
og på feks. mine egne hovsahunde er udbuddet måske størrer en behovet.
Det er jo jægernes gode argument for at aflive diverse vildt,
jeg ved det ikke, men det var bare en tanke.

/Jens

Fra : Jesper HVL

Dato : 28-06-06 01:13

Anette wrote:

> [...]
> DEN HUND!!!.
>
> Cesars metoder kan diskuteres, men det er dog stadig en oplysning om at der

Nej det er det faktisk ikke, synes jeg. Pointen er at en "problem" hund
bliver endnu mere et "problem" hvis man bruger den slags fejlagtige
metoder. Programmet er ren underholdning med "dumme" mennesker der ikek
har en skid styr på deres hund.

Der _er_ faktisk lavet seriøse programmer om hunde før, e.g. på DR. Men
lige nu er det højeste mode at vise folks problemer som undeholdning med
"quick-fixes" der ikke holder i længden, og ofte gør problemerne større.

Så jeg synes at protesten er på sin plads.

TV2 burde i stedet, netop, lave et seriøst program. Tro mig - der er
publikum til det. Tænk bare på alle de mennesker der går til træning med
deres hund.

> [...]
> man holder hund, og måske især hvilke muligheder man har for omplacering når
> man er " blevet allergisk" overfor hunden.

Hvem bekriger hvem? Det må så være undgået min opmærksomhed - men der
skal heller ikke spå meget til

Og præcis oplysning er der massere af. Specielt her op til ferien,
omkring kat og hund. Der har været massere i den seneste tid. Og DKK
afholder "før du får hund" kurser (ikke at jeg var på et . Det
vrimler med seriøs information. Men det er ikke dét TV2 vælger at bringe.

> [...]
> pres på dyrlægerne så de ikke bare afliver de hunde, men modtager dem og
> sender dem videre for et lille beløb, selvom ejeren vil se den hund død.

Det er da netop det de gør når de hjælper folk med problemer. Og
dyreinternater gør et tort stykke arbejde med at omplacer voksne hunde.
Vores stædige Beagle er et godt eksempel på det.

> [...]
> viser sig at den plysbamse kræver noget af sine omgivelser, bliver den bragt
> til dyrlægen og aflivet for det er billigere end at aflevere den på

Er du sikker? Det koster ca. 700 af give den til et internat, en
aflivning løber vel op i ca. det samme. Eller tager jeg fejl?

> Der er vigtigere sager i hundeverdenen at samle underskrifter imod, end et
> opblæst amerikansk hundeadfærdsprogram på tv.

Ja. Der er mange ting at gøre. Men selv lidt har også ret. Og måske det
kan anspore til en debat om hvordan man _virkelig_ tager sig af sin
hund, i stedet for at det bliver ren undeholdning, efterfulgt af en
aflivning. Det eneste der skal aflives er det program.

Jeg _kan_ virkelig ikke lide den mand i det program...

/j.

Fra : Anette

Dato : 28-06-06 18:14

Jesper HVL wrote:

> [...]
> fejlagtige metoder. Programmet er ren underholdning med "dumme"
> mennesker der ikek har en skid styr på deres hund.

det er ret behersket hvad der i det hele taget laves af amerikanske
programmer som ikke er ren underholdning og som absolut heller ikke bør
tages for andet end ren underholdning.

> TV2 burde i stedet, netop, lave et seriøst program. Tro mig - der er
> publikum til det. Tænk bare på alle de mennesker der går til træning
> med deres hund.

TV2 er på vej med et dansk hundeadfærdsprogram til efteråret..
Der er da heldigvis mange der går til træning med deres hunde og som kan
diskutre de metoder f.eks Cesar bruger med kvalificerede trænere.
Men at have gået til træning er ingen garanti for at man fatter hvordan man
skal passe sin hund eller at det interesserer hundejeren.
Har lige besøgt en indtil for nylig meget langhåret hund, som familien ikke
har børstet eller plejet de sidste 3-4 år. Betændelse i tandkød og øregange,
store betændte sår under den sammenfiltrede pels. Dyrlæge - nej han skulle
jo aflives alligevel, så det kunne da ikke betale sig. Hunden havde ikke
været ude og gå tur i flere år for " det er pinligt at gå med ham" Den
familie havde gået til både lydighed og agility den gang han var under 2 år.
Nu er han 5 år og åbenbart kedelig, så han skulle bare aflives., inden
familien får deres lille nye 8 uger gamle langhårede dværggravhund.
Den slags mennesker gør mig SÅ VRED!!!! ( og nej han skal ikke aflives, han
er fjernes fra familien har været igennem langvarig dyrlæge behandling og er
helt okay - kommer formentlig til at bo her til os fra næste uge, hvis han
kan forliges med resten af flokken.)
SÅ nej - at folk går til træning gør dem åbenbart ikke klogere!

> Hvem bekriger hvem? Det må så være undgået min opmærksomhed - men der
> skal heller ikke spå meget til

Der er bl.a en krig på viden og magt. Krig på hvilke træningsmetoder der er
" den eneste rigtige"
Sådan noget pjat at spilde energi på.

> [...]
> afholder "før du får hund" kurser (ikke at jeg var på et . Det
> vrimler med seriøs information. Men det er ikke dét TV2 vælger at

Det er jo afhængig af priser på de programmer. Sommer-tv skal være billigt,
for der er "ingen" seere til andet end sport ( som koster kassen).

> Det er da netop det de gør når de hjælper folk med problemer. Og
> dyreinternater gør et tort stykke arbejde med at omplacer voksne
> hunde. Vores stædige Beagle er et godt eksempel på det.

Internater gør et stort job og som oftest godt job - men tænk hvis
dyrlægerne nægtede at aflive raske hunde, men derimod tilbød hundeejeren et
alternativ?

> Er du sikker? Det koster ca. 700 af give den til et internat, en
> aflivning løber vel op i ca. det samme. Eller tager jeg fejl?

Manghe steder er det sikkert noget nær det samme, men der er åbenabrt mange
der hellere vil give de penge til dyrlægen for at myrde hunden.

> [...]
> sin hund, i stedet for at det bliver ren undeholdning, efterfulgt af
> en aflivning. Det eneste der skal aflives er det program.

Hvorfor? det giver da bolden op til netop at debattere metoderne. Hver
eneste hundeforening og træningsretning mener jo at netop DE har fundet de
viises sten - men sådan er det jo ikke.
Jeg tror ikke er der nogen der har knækket koden til den superideelle
træningsmetode endnu.
Jeg tror det altid vil være individuelt alt efter hvordan både ejer og hund
er skruet sammen.

> Jeg _kan_ virkelig ikke lide den mand i det program...

Tror du ikke det er netop der hurdlen ligger? De fleste af os krummer tæer
over en person der SÅ oversikker på sig selv, hundser rundt med blåøjede
hundeejere.og deres nervøse vovdyr

/ Anette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-06 11:18

"Louise" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> mening om Cesar Millans metode vil også blive lagt ud dér - og skriv

Øh... Jeg sidder og undrer mig, hvad har han nu gjort ???.... Er der noget
jeg ikke har set ??...

M.V.H....Benny..

Fra : Winther

Dato : 27-06-06 15:13

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Øh... Jeg sidder og undrer mig, hvad har han nu gjort ???.... Er der noget
> jeg ikke har set ??...
>
> M.V.H....Benny..

Måske kan vi også starte underskriftsliste mod udsendelsen Klovn, ja ved
nærmere eftertanke hvad så med lister mod fodbold cykling og tennis, nogen
der vil sætte i værk?

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-07-06 12:08

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> [...]
> der vil sætte i værk?

>Eller måske en underskriftindsamling imod underskriftindsamlinger ?
Skift kanal eller brug tiden på din hund

Mvh
Steen

Fra : Winther

Dato : 03-07-06 14:50

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> Skift kanal eller brug tiden på din hund
>
> Mvh
> Steen

Det er jo lige det jeg gør

Fra : Søren

Dato : 27-06-06 12:08

Louise skrev:
> [...]
> mening om Cesar Millans metode vil også blive lagt ud dér - og skriv under.

Det ville så være en KÆMPE fordel, hvis der var nogen der kunne lave en
hjemmeside der kunne vises ordentligt! Skriftypen er jo stor nok til
selv blinde kan læse den!

//Søren

Fra : joke

Dato : 27-06-06 22:16

"Søren" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville så være en KÆMPE fordel, hvis der var nogen der kunne lave en
> hjemmeside der kunne vises ordentligt! Skriftypen er jo stor nok til selv
> blinde kan læse den!
>
> //Søren

Ja de tider hvor vi alle havde en 7" skærm er forbi

de udsendelser jeg har set har ikke været så slemme at jeg ligefrem ville
skrive under.

Skulle man skrive under her burde man skrive under på mange udsendelser
f.eks. unge mødre hvor man gladeligt udstiller folk privatliv (børnene har
ikke en chance for at sige fra) til hele danmarks befolkning.

Og selvfølgelig skal TV2 da vise de afsnit de vil i dette land er der
ytringsfrihed glem ikke det, vi var de første til at kæfte op om
ytringsfriheden da muhhamedtegningerne rullede, så mon ikke også der er
plads til en gang hunde visker.

Og hvorfor bruger Dansk kennelklub og andre hunde elskere ikke tiden på at
dæmme op på det virkeligproblem nemlig diverse hundefabrikker i polen og
andre lande samt de kenler herhjemme der bare ikke har styr på det og avler
den ene syge hund efter den anden.

Hilsen

Johnny

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-06-06 12:58

Jesper HVL wrote:
> Men se lige min nyeste tråd. De har faktisk advaret mod udsendelsen.

Og netop det synes jeg virker så absurd, når de selv i deres regi har
trænere som enten ville komme godt ud af det med Cesar Millan, eller
måske endda synes han var blødsøden. Betegnelsen "DKK autoriseret
hundetræner" dækker over meget, og en god del af det har jeg fået en
sund respekt for.

Nu tænker jeg et øjeblik som djævelens advokat -kan det tænkes at
det største problem med udsendelsen atter engang er brødnid? At
gratis gør-det-selv løsninger ikke huer de klubber der har en
indtægt ved at tilbyde hundetræning.....??

Hilsen Kim

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 13:41

Kim Christensen wrote:

> [...]
> måske endda synes han var blødsøden. Betegnelsen "DKK autoriseret
> hundetræner" dækker over meget, og en god del af det har jeg fået en

Mener du ikke "skepsis"...

Nu kender jeg ikke så meget til DKK, men det håber jeg da ikke! De
trænere osv. jeg har haft med at gøre har ikke haft relation til DKK.
Men alt det de har lært mig vender sig i mig når jeg ser de udsendelser.

Jeg synes det var interessant at DKK har udtalt sig om programmerne. Og
derudover er jeg personligt enig i det der står.

> [...]
> gratis gør-det-selv løsninger ikke huer de klubber der har en
> indtægt ved at tilbyde hundetræning.....??

Aaaaah... det synes jeg virker helt usandsynligt. Det er heller ikke det
der fremgår af deres omtale af udsendelserne.

Mvh
/j.

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-06-06 06:38

pwh wrote:

> [...]
> Det er jo jægernes gode argument for at aflive diverse vildt,
> jeg ved det ikke, men det var bare en tanke.

Jo. Problemet er dog ikke større end at nogen der kalder sig selv
dyreværnsfolk importerer sygdomsbefængte hunde fra Grækenland.

Hilsen Kim

Fra : Kim H.

Dato : 28-06-06 15:31

> [...]
> "hundehviskeren". Læs mere på www.givpote.com klik på "hundehviskeren"-
> min mening om Cesar Millans metode vil også blive lagt ud dér - og skriv

Lidt skræmmende at folk herinde har siddet og set programmet i en måneds
tid, men først da de finder en eller anden "hundeperson", der mener
programmet er noget hø og et overgreb på hundene, så kommer i med deres
mening om hvor forfærdelig Cesar Millans er. Havde i nu været så kloge som i
gerne vil fremstå, ved at springe med på Lise Lotte Christensens vogn, så
skulle i være kommet med kritikken noget før, dette er mildest talt
useriøst.

Kim
(der _IKKE_ skriver sig på)

Fra : Jesper HVL

Dato : 28-06-06 15:45

Kim H. wrote:
> [...]
> gerne vil fremstå, ved at springe med på Lise Lotte Christensens vogn, så
> skulle i være kommet med kritikken noget før, dette er mildest talt

Så vil jeg lige tillade mig at pudse glorien *puds puds* og henvise til
mit indlæg fra d. 12/6, efter at jeg havde set første afsnit

/j.

Fra : Kim H.

Dato : 28-06-06 18:21

"Jesper HVL" <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg lige tillade mig at pudse glorien *puds puds* og henvise til
> mit indlæg fra d. 12/6, efter at jeg havde set første afsnit

Det indlæg kan jeg så ikke finde nogen steder.

Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-06-06 21:38

Jesper HVL wrote:

> [...]
> hund, i stedet for at det bliver ren undeholdning, efterfulgt af en
> aflivning. Det eneste der skal aflives er det program.

Nu kan jeg ikke lade være med at spørge hvor mange hunde Cesar Millan
har aflivet, eller foreslået aflivet indtil nu?

> Jeg _kan_ virkelig ikke lide den mand i det program...

Som så mange andre amerikanere, så bruger han superlativer om sig
selv. Den slags virker meget provokerende og selvisk på europæere,
men det er helt almindeligt og accepteret over there. Og en mulig
årsag til at Europæere ofte opfatter amerikanerne som selviske.

Jeg kunne da godt lide at vide hvad Cesar lavede galt i udsendelsen i
dag? Så vidt jeg kunne se, så slap de fleste af hundene uden
brækkede knogler, og psykisk tortur.

Hilsen Kim

Fra : BettinaP

Dato : 29-06-06 09:45

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message

> [...]

Jeg kunne da godt lide at vide hvad Cesar lavede galt i udsendelsen i
dag? Så vidt jeg kunne se, så slap de fleste af hundene uden

Hej Kim og I andre

Jeg har også været meget skeptisk over de tidligere udsendendelser, da jeg
synes han er voldsomt fokuseret på dominans og totalt ignorerer hundenes
advarsler. Efter min mening skal man tage den slags alvorligt.

Men jeg studsede godt nok over udsendelsen i aftes. Ved godt at man kan lave
mange tricks på tv, men han må da kunne et eller andet, hvis han har er flok
muskelhunde der tridser rundt og hygger sig sammen på den måde vi fik det
præsenteret. Efter sigende var de alle blevet indleveret med "alvorlige
problemer".
De tog også vældig pænt imod den nyandkommende.
Så alt i alt meget positivt.
Ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke og tro.
Nogen bud?

BettinaP

Fra : fam. Ager

Dato : 29-06-06 10:31

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De tog også vældig pænt imod den nyandkommende.
> Så alt i alt meget positivt.
> Ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke og tro.

jeg synes nu også, at denne udsendelse var af en helt anden type end de
forrige..meget mere "efter bogen" det var logisk hundepsykologi, uden brug
af overgreb, noget enhver hundeejer kan bruge uden at risikere at smadre
hunden yderligere, eller selv komme i knibe, som jeg synes at specielt det
sidste program bar meget præg af.
og scenen med flokken der skulle tage imod pulien..jeg sad også og vidste
ikke rigtigt, hvad jeg skulle mene eller tro.. var egentlig positiv over
denne udsendelse, hvor i mod jeg var harm over den forrige.

mvh. marie