Nærmest dyremishandling.
Fra : pwh

Dato : 26-06-06 18:57

Jeg mødte idag på lufteturen et par hunde, den ene en Boxerhan
på 9 mdr jeg kender og en Labtæve jeg ikke kendte.
Boxeren er noget mager, så jeg drillede ejeren med om han ikke
snart skulle have lidt sul på kroppen, det kom nok regnede hun med
Labtæven var til gengæld ca 6-8 kg for fed, jeg kunne ikke holde min kæft
og spurgte om den ikke skulle tabe sig lidt, næh det trængete den ikke til
blev der fornærmet svaret. Jeg spurgte så hvor gammel den var, 2 år sagde
ejeren, jeg kunne så ikke lade værer med at advarer hende om at den altså
kunne få nogle alvorlige problemer hvis den ikke kom ned i vægt.
Jeg mener, en ting er da hvad man udsætter sit eget helbred for,
men det er da totalt ansvarsløst at lade så ung en Lab blive så fed,
jeg synes nærmest det tangerer dyremishandling.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 26-06-06 20:18

> [...]
> men det er da totalt ansvarsløst at lade så ung en Lab blive så fed,
> jeg synes nærmest det tangerer dyremishandling.

jeg kan også undre mig til tider, over at folk selv kan holde ud at se på
deres tromlefede hunde, der sommetider virkelig ser ud til at være hæmmet af
de ektra mange kilo.. specielt labberne og gravhunde er slemme her i
området. labberne typisk en landmandshund, der hele dagen går og smovser i
svinefoder og hvad den ellers støver op, og til aften rester med masser af
god brun sovs...min svigerfamilie har en sådan labber, og ud over at være
fed, er den ulækker i pelsen, både fedtet og skællet på en gang,men...de ved
bedst hvordan hunden skal fodres..jo tak!..
og en overfed gravhund, er vel nok det grimmeste jeg kan forestille mig..
næst efter en abrikosfarvet miniatyrepuddel.. (-;

ang. "din" boxerhan.. det er vist meget normalt i den alder, at de er noget
ranglede.. der er sgi knald på krudttønden.. min er 2 nu, og først ved at få
lidt fylde på sidebenene nu.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 27-06-06 05:08

> ang. "din" boxerhan.. det er vist meget normalt i den alder, at de er
> noget ranglede.. der er sgi knald på krudttønden.. min er 2 nu, og
> først ved at få lidt fylde på sidebenene nu.
>
> mvh. marie

Det var kun for at drille dens kønne ejer at jeg sagde den var mager
Og du kan tro at Felix og Boxeren fik drønet noget rundt, mine egne
hunde gider meget sjældent at lege med fremmede hunde,
Felix er så småt ved at komme med i deres leg, men han er lidt bange for dem.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-06-06 08:09

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:2fVng.91$vS5.43@news.get2net.dk...
> [...]
> men det er da totalt ansvarsløst at lade så ung en Lab blive så fed,
> jeg synes nærmest det tangerer dyremishandling.

Der går også en del fede børn rundt, hvis forældre kunne trænge til en
opsang. Bare klø på, det grænser jo børnemishandling

Bjarne K.

Fra : pwh

Dato : 27-06-06 19:35

Bjarne K. wrote:
> Der går også en del fede børn rundt, hvis forældre kunne trænge til en
> opsang. Bare klø på, det grænser jo børnemishandling

Joh, men nu er dette jo en hundegruppe og ikke en børnegruppe.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-06-06 23:56

> Joh, men nu er dette jo en hundegruppe og ikke en børnegruppe.
>
> /Jens

Ja, sorry OT.

Bjarne K.