"Gå-væk-hund" på spray?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-06-06 11:10

Hej hundefolk,

Kender nogen til et godt middel, man kan sprøjte på ting, som man ikke
ønsker gennembidt af sin hund?
Jeg kender godt Tabasco-tricket, men det farver så grimt rødt, og så er det
noget fedtet stads.
Jeg har selv haft gode erfaringer med "God negl" men til en literpris på
omkring en fantasilliard kroner er det ikke noget, man med fordel kan bruge
i længden.

Jeg skal måske lige nævne, at det handler om vores beagle-tæve på 9 mdr, der
til tider får et flip med at gennemgnaske de dyreste ting, hun kan finde i
hytten... Og vi har gået meget til træning hos en dygtig hundeterapeut, så
vi er helt klar over mht. dominans og stress osv. og det handler det her
bideri ikke om. Hun er til tider bare en rigtig lille irriterende
drillepind, som snart trænger til at få noget i munden, der smager af noget,
som ikke er beregnet til at bide i.

Jeg ønsker derfor ikke råd om, hvordan jeg ellers kan få hende til at holde
op med at gnaske i trappetrinnet, sko osv. men blot et forslag til noget der
er uskadeligt, men dog smager af *£$&%#%&* når hun får det i munden.

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig

Fra : Anette

Dato : 25-06-06 11:50

Psycho Cowboy wrote:
> holde op med at gnaske i trappetrinnet, sko osv. men blot et forslag
> til noget der er uskadeligt, men dog smager af *£$&%#%&* når hun får
> det i munden.

Hej - bare en tanke
Er der noget mad af en art din drillepind bare overhovedet slet ikke kan
lide?
Her i huset er det gulerødder og porrer der er totalt ulækre, synes
hundene.Til gengæld er de vilde med hvidløg, løg, og al frugt
Jeg tror jeg ville prøve at tvære noget porresaft ud på trappen hvis det var
mine, der tyggede trappetrin, så trinene måske ikke nødvendigvis smager
grimt - men lugter af noget "Den lugt kender jeg - det er ulækkert".

God arbejdslyst

Anette

Fra : Mor Karen

Dato : 25-06-06 13:25

Psycho Cowboy skrev:
> [...]
> op med at gnaske i trappetrinnet, sko osv. men blot et forslag til noget der
> er uskadeligt, men dog smager af *£$&%#%&* når hun får det i munden.

Hej.
Jeg har i vores dyrebutik, købt en flaske spray der hedder Gå væk hund /
kat.

Det smitter ikke af, er lugt og gift frit, men den fine hundenæse kan
ikke lide lugten så det kunne du prøve. Jeg købte en dunk for 95 kr.
da det ikke er en "bondegård" kunne du jo prøve, men læs vejledningen
godt inden brug.
Håber du kan have dine ting i fred fremover.

Maxi's mor

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-06-06 10:21

Tak for rådene, jeg vil prøve mig lidt frem så...

Fra : Anette

Dato : 28-06-06 19:13

Psycho Cowboy wrote:
> Tak for rådene, jeg vil prøve mig lidt frem så...

Hej igen Jacob
Kom lige til at tænke på da Philana huggede og ødelagde vores
mobiltelefoner og remotes, da fik vi rådet at købe en stak musefælder. Du
ved de der klapfælder hvor en bøjle klapper ned over hovedet på musen når
den snupper lokkemaden. Vi spændte fælderne - uden at putte lokkemad i - og
placerede dem på det bord hun plejede at invadere. Hun sprang op, fik
skubbet til fælderne, som udløstes med lydelige og hurtige klap. I følge
rådgiveren burde det forskrække hende, så hun holdt sig væk - men det
virkede nu ikke på Philana. Hun åd bare fælderne i stykker, så meget hun
kunne nå inden vi tog dem fra hende . Men det kan da være at det virker
på din hund?

/ Anette

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 29-06-06 11:32

Anette wrote:

> [...]
> Philana. Hun åd bare fælderne i stykker, så meget hun kunne nå inden
> vi tog dem fra hende . Men det kan da være at det virker på din

He he... Egentig virker det som et godt råd, men jeg kan med garanti sige,
at vores vil gøre nøjagtig det samme. Der skal mere end en damptromle til at
stoppe hende, og gør det ondt, vil hun bare have hævn. Det kunne vi bl.a.
se, da hun gik til angreb på et jordbi-bo ude i haven, efter én af dem fik
stukket hende på snuden... Så skulle deres bo da bare graves op som hævn.

Fra : Anette

Dato : 29-06-06 21:46

Psycho Cowboy wrote:
> Det kunne vi bl.a. se, da hun gik til angreb på et jordbi-bo
> ude i haven, efter én af dem fik stukket hende på snuden... Så skulle
> deres bo da bare graves op som hævn.

*LOL* Kan lige se det for mig
Et andet råd er at binde larmende ting, grydelåg o.s.v fast i de ting hunden
foretrækker at stjæle, så det larmer helt vildt når den tager tingen ned af
bordet. Virker heller ikke her...meeennn

Vores Philana er vokset fra det nu ( 2 år). Det eneste vi har gjort er at
lægge ting væk som hun absolut ikke måtte ødelægge eller som hun kunne komme
til skade ved at tygge i - og så ellers ignorere hende når hun kom ræcende
med aviser, blyanter, halstørklæder,sko, vinflasker o.s.v Vi var rigtig
"kedelige" - og så er der jo ikke noget ved det. Men Phille gjorde det også
kun om dagen/aftenen , aldrig om natten eller når hun var alene.

/ Anette
www.philana.dk