Taster virker ikke i vim
Fra : Anonym skribent

Dato : 12-09-06 15:12

I vi og i vim 6.4 virker bærbar tasterne ikke. I konsollen kommer der
f.eks "[[" når man trykker på "pagedown." I X kommer der i vim A, B, C og
D, når man trykker på piletasterne. Pagedown ændrer fra stort til lille
bogstav og skifter mode i vim.

Tegnsæt er indstillet globalt i login.conf :

   default:\
   :charset=ISO-8859-1:\
    :lang=da_DK.ISO8859-1:

I xorg.conf er tastatur indstillet sådan her :

   Section "InputDevice"

Identifier "Keyboard1"
Driver "kbd"
Option "AutoRepeat" "200 15"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "dk"
   EndSection

I .Xdefaults står der :
   xterm*font: *-terminus-medium-r-*-*-24-*-*-*-*-*-iso8859-1

De venligste hilsner,

Martin Honore

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-06 16:19

Anonym skribent <anonym@anonym.dk> writes:

> [...]
> f.eks "[[" når man trykker på "pagedown." I X kommer der i vim A, B, C og
> D, når man trykker på piletasterne. Pagedown ændrer fra stort til lille

Lyder som om din $TERM variabel ikke modsvarer din terminalemulering.

Bliver det bedre af "export TERM=vt100" inden du starter vi?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Anonym skribent

Dato : 12-09-06 19:53

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev:

> Lyder som om din $TERM variabel ikke modsvarer din terminalemulering.

> Bliver det bedre af "export TERM=vt100" inden du starter vi?

Jeg glemte at sige det er FreeBSD 6.1. Men selvom jeg siger "setenv TERM
cons25l1", lader det ikke til at gøre nogen forskel. Ifølge manualen
passer cons25l1 til iso8859-1.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-06 20:18

> [...]

> Jeg glemte at sige det er FreeBSD 6.1. Men selvom jeg siger "setenv TERM
> cons25l1", lader det ikke til at gøre nogen forskel. Ifølge manualen

TERM indeholder ikke tegnsættet, men en beskrivelse af de
styretegnssekvenser som terminalen forstår. Det passer med de tegn du
ser, som er den stump tasterne sender efter at koden opgiver at forstå
dine sekvenser.

Måske "setenv TERM vt100" i stedet, kan gøre det, når du nu bruger csh.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Anonym skribent

Dato : 12-09-06 22:57

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev:

> Måske "setenv TERM vt100" i stedet, kan gøre det, når du nu bruger csh.

Det gør ingen forskel, så vidt jeg kan se, hverken i X eller i konsollen.