linux på USB key
Fra : carsten

Dato : 04-09-06 21:53

Hej NG
har helle aftnen, forsøgt uden held, af få lagt en linux på en USB key
så det er muligt at boote på den,
er der nogle der ude der har prøvet det med held ?
/Carsten

Fra : Per Jørgensen

Dato : 04-09-06 22:04

carsten skrev:
> [...]
> så det er muligt at boote på den,
> er der nogle der ude der har prøvet det med held ?

Det er lykkedes med Arch Linux for mig - og der er skrevet en
dokumentation om det på
http://wiki.archlinux.org/index.php/Usb_Drive_Arch_Install

Men om det virker på andre den fremgangsmetode - tja det må du jo svare på

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : andy

Dato : 04-09-06 22:13

carsten wrote:
> [...]
> så det er muligt at boote på den,
> er der nogle der ude der har prøvet det med held ?

Mener at mandraken omkring vertion 9 eller 10 lavede en spicelt til usb
key. prøv at lede på deres web side.
De havde en iso på iso.org som hvist er lukket nu.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-09-06 15:17

Carsten skrev:

> har helle aftnen, forsøgt uden held, af få lagt en linux på
> en USB key så det er muligt at boote på den,
> er der nogle der ude der har prøvet det med held ?

Måske kan du bruge anvisningerne på http://feraga.com/ til noget?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Preben

Dato : 14-09-06 18:22

carsten wrote:
> Hej NG
> har helle aftnen, forsøgt uden held, af få lagt en linux på en USB key
> så det er muligt at boote på den,
> er der nogle der ude der har prøvet det med held ?

Dette er den ultimative guide til forståelsen af hvordan det virker:
http://www.gentoo.org/doc/en/liveusb.xml

og du kan i princippet lægge enhver distribution som understøtter usb
flash drives ned på drevet.

Det letteste er dog nok at gå efter damn small linux som kan det direkte:
http://cvs.sslug.dk/dsl_dk/ (dansk)
http://www.damnsmalllinux.org/ (punkt 2 er Boot from USB pen drive)

"Guide" til damn small linux på USB:
http://www.damnsmalllinux.org/wiki/index.php/FAQ#How_Do_I_Install_to_a_USB_Pendrive.3F