Sluk LCD-skærm men ikke monitor
Fra : Martin Honoré

Dato : 28-08-06 16:55

Jeg vil gerne kunne slukke bærbar-LCD-skærm, ligesom man kan i Microsoft
Windows XP, mens ekstern monitor bruges.

"xset dpms force off" slukker begge skærme. Det samme gør "xset
-display :0 dpms force off".

# sysctl -a | grep lid_switch
hw.acpi.lid_switch_state: NONE

# uname -a
FreeBSD localhost 6.1-RELEASE FreeBSD 6.1-RELEASE #0: Mon May 29 07:14:06
CEST 2006 root@localhost:/usr/src/sys/i386/compile/KERNEL i386

--
Copyright© Martin Honore, 2006, alle rettigheder forbeholdes.
Overtrædelser vil blive retsforfulgt i henhold til §140 og §299b.

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 29-08-06 15:15

On Mon, 28 Aug 2006 15:54:45 +0000, Martin Honoré wrote:

> Jeg vil gerne kunne slukke bærbar-LCD-skærm, ligesom man kan i Microsoft
> Windows XP, mens ekstern monitor bruges.
>
> "xset dpms force off" slukker begge skærme. Det samme gør "xset
> -display :0 dpms force off".

Hvad med -display :0.0 eller -display :0.1?

hostname:displaynumber.screennumber
Du har givetvis kun et display, men med to screens tilsluttet.

Tomas

Fra : Martin Honoré

Dato : 29-08-06 21:23

Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> skrev:
> Hvad med -display :0.0 eller -display :0.1?

De slukkes begge to.

> hostname:displaynumber.screennumber
> Du har givetvis kun et display, men med to screens tilsluttet.

Jeg kan ikke finde i xorg.conf, hvor fejlen er. Såvidt jeg kan se, har
hver skærm sin egen screen.

Uddrag af xorg.conf :

Section "ServerLayout"

   Identifier "twoscreens"