vmware og freebsd - hvad kan køre uden X?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-08-06 19:47

Jeg har luret lidt på at udnytte den overskydende CPU kraft på min BSD kasse
der alligevel bare står idle.
Men kan nogn af vmware versionerne køre uden X ligesom vmware server kan?
(den kan ikke køre freebsd :().

Med vmware server starter man bare en console op på f.eks en windows maskine
der så forbinder til selve vmware delen der kører det hele.
Er der andre versioner af vmware der kan det (som også kan køre FreeBSD).
esx var en mulighed men en kende overkill til mit lille hjemmenet :)
Det skal være noget der ikke kræver X på serveren.

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 26-08-06 22:39

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> esx var en mulighed men en kende overkill til mit lille hjemmenet :)
> Det skal være noget der ikke kræver X på serveren.

Langt spørgmål - kort svar: Nej

/k

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-08-06 20:23

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:44ef460a$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har luret lidt på at udnytte den overskydende CPU kraft på min BSD
> kasse der alligevel bare står idle.
> Men kan nogn af vmware versionerne køre uden X ligesom vmware server kan?
> (den kan ikke køre freebsd :().

Jeg må indrømme at jeg ikke kender den andet end af navn, men har du kigget
på XEN?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk