symbolsk link
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 23-08-06 22:37

Hvordan kopierer man et symbolsk link ned gennem dir'ene ?
(jeg har prøver cp -R men det funker ikke...)

Mvh / Bjarne

Fra : Per Riber

Dato : 23-08-06 22:51

Bjarne Jensen skrev:
> Hvordan kopierer man et symbolsk link ned gennem dir'ene ?
> (jeg har prøver cp -R men det funker ikke...)

Jeg tror cp -RH gør det, du ønsker.

mvh Per

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-06 16:01

Den Wed, 23 Aug 2006 23:36:40 +0200 skrev Bjarne Jensen:
> Hvordan kopierer man et symbolsk link ned gennem dir'ene ?
> (jeg har prøver cp -R men det funker ikke...)

Er det cp -a du tænker på?

Det er lidt uklart hvad du forsøger på.

Mvh
Kent

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 24-08-06 18:41

Kent Friis wrote:

> Det er lidt uklart hvad du forsøger på.

ja, du har ret. altså: jeg har lavet et lille index.php som i klik-bar
form lister de filer (fotos) incl directories som ligger i et givent dir.

ifg min primitive opfattelse af symbolske link prøver jeg at anvende
samme index.php over hele træet ved hjælp af sym links til bemeldte
index.php.

mvh / Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-06 19:35

Den Thu, 24 Aug 2006 19:40:48 +0200 skrev Bjarne Jensen:

> [...]
>
> ifg min primitive opfattelse af symbolske link prøver jeg at anvende
> samme index.php over hele træet ved hjælp af sym links til bemeldte

Ah, så du vil *oprette* et link til index.php i samtlige undermapper?

Umiddelbart noget i retning af:

find . -mindepth 1 -type d -exec echo ln -s $(pwd)/index.php {} \;

Den bruger dog absolutte paths, men en webserver kører normalt
i en chroot, og derfor ønsker man at bruge relative paths. Og så
skal du nok bruge et script:

#!/bin/sh
find . -mindepth 1 -type d | while read dir
do
dir="${dir#./}"
   echo ln -s "$(echo "$dir/index.php" | sed -e 's%[^/]*/%../%g')" "$dir/"
done

(Fjern "echo" når du er tilfreds med resultatet).

Begge er skrevet ud fra den forudsætning at du allerede er "cd"et ind
i det dir hvor index.php ligger.

Mvh
Kent

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 24-08-06 20:30

Wau! Det ser avanceret ud. Kommer lige til at fordøje den i små bidder.

Mvh / Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-06 20:45

Den Thu, 24 Aug 2006 21:30:22 +0200 skrev Bjarne Jensen:
> Wau! Det ser avanceret ud. Kommer lige til at fordøje den i små bidder.

Du kan starte med at køre dem, når der står echo så viser den
hvad den ville gøre, i stedet for at gøre det.

Mvh
Kent