Palm sync
Fra : Jan Birk

Dato : 21-08-06 19:43

Hej,

Jeg forsøger at få min palm TX til at synce med Evolution (Fedora 5).
Det virker desværre ikke og et par hint til at komme videre vil være rart.

Når jeg sætter USB kablet i skabes der (helt automatisk et link
mellem /dev/pilot og den pågældende USB port. Noget virker! Men der sker
ingen ting !

Hvis jeg sætter Jpilot (eller hvad det nu hedder i Evolution) op til
'serial' istedet for USB, kommer der en datafejl. Så jeg gætter på at
den har fat i porten.

Nogle ideér til at komme videre?

Pft

/Jan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-08-06 20:24

Jan Birk skrev:

> Når jeg sætter USB kablet i skabes der (helt automatisk et
> link mellem /dev/pilot og den pågældende USB port. Noget virker!
> Men der sker ingen ting !

Har du trykket på sync-knappen, hvis der er sådan en?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Jan Birk

Dato : 22-08-06 06:05

> Har du trykket på sync-knappen, hvis der er sådan en?

Ja

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-08-06 20:29

Jan Birk wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg sætter Jpilot (eller hvad det nu hedder i Evolution) op til
> 'serial' istedet for USB, kommer der en datafejl. Så jeg gætter på at

Palm'en (okay, min m150) tænder først for USB porten, når du trykker på
hotsync knappen. Og derefter slår den den rimelig hutigt fra, hvis den ikke
får svar. Prøv at køre usbview og sætte palmen i cradlen, tryk på hotsync
knappen og se hvornår den dukker op.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jan Birk

Dato : 22-08-06 06:20

> [...]
> får svar. Prøv at køre usbview og sætte palmen i cradlen, tryk på hotsync

usbview? Jeg tror ikke at jeg har denne kommando på min Fedora? Burde
jeg havde den?

/Jan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-08-06 12:26

Jan Birk wrote:

> usbview? Jeg tror ikke at jeg har denne kommando på min Fedora? Burde
> jeg havde den?

Burde og burde... den er rar at have.

Fra : Jan Birk

Dato : 22-08-06 06:24

> [...]
> får svar. Prøv at køre usbview og sætte palmen i cradlen, tryk på hotsync

Som nævnt har jeg ikke en usbview, men messages filen giver:
Aug 22 07:22:01 ring2 kernel: usb 4-1: Handspring Visor / Palm OS
converter now attached to ttyUSB1
Aug 22 07:22:01 ring2 kernel: usbcore: registered new driver visor
Aug 22 07:22:01 ring2 kernel: drivers/usb/serial/visor.c: USB HandSpring
Visor / Palm OS driver

/Jan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-08-06 12:46

Jan Birk wrote:

> [...]
> Aug 22 07:22:01 ring2 kernel: usbcore: registered new driver visor
> Aug 22 07:22:01 ring2 kernel: drivers/usb/serial/visor.c: USB HandSpring

Det ser ellers rigtigt nok ud. Er rettighederne til /dev/ttyUSB1 sat
rigtigt? Hvad giver su -c "pilot-xfer -p /dev/ttyUSB1 -l"?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-08-06 08:20

On Mon, 21 Aug 2006 20:43:19 +0200, Jan Birk wrote:

> Når jeg sætter USB kablet i skabes der (helt automatisk et link
> mellem /dev/pilot og den pågældende USB port. Noget virker! Men der sker
> ingen ting !

Har du tilføjet appletten pilot link? Højreklik på musen over
menupanelet på desktoppen og vælg tilføj til panel. Herefter vælger du
pilot link, og herefter startes installationsprogrammet. Vælg herefter
typen USB og klik på næste. Næste vindue bliver du spurgt, om du har
haft synkroniseret din Palm før, vælg hvad der passer med din Palm og
klik næste. Nu skal du blot aktivere hotsync på din Palm, og så burde
resten ske af selv.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 25-08-06 07:45

Jan Birk wrote:

> Hej,
>
> Jeg forsøger at få min palm TX til at synce med Evolution (Fedora 5).
> Det virker desværre ikke og et par hint til at komme videre vil være rart.

Hej Jan.

Såvidt jeg ved (min kone har een), så er Palm TX lidt besværlig i forhold
til de andre palms. F.eks. virker KPilot ikke med den, hvorimod det virker
rimeligt fornuftigt med min Treo 650.

Jeg kan synce filer og andre småting med pilot-xfer - har du checket om det
virker for dig, inden du går videre med GUI'erne?

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"The government of the United States is not, in any sense, founded on
the Christian religion." -George Washington, November 4, 1796

"No, I don't know that Atheists should be considered as citizens, nor
should they be considered patriots. This is one nation under God."
-George H. W. Bush, August 27, 1987