PlaysForSure
Fra : sd

Dato : 19-08-06 16:08

Hej

Jeg har lige købt en media afspiller fra d-link (DSM-320RD), hvor man så
skal installer en server på sin windows maskine.... øv...
Da jeg gerne vil har det til at køre via min linux server....

Der står den er kompatibel med Microsoft PlaysForSure Standard, og håber så
at det betyder at jeg kan finde et server program til min linux som også
overholder denne standard som jeg så kan konnekte til fra min media
afspiller.

nogen der kender til denne standard og ved om der findes noget tilsvarende
til linux?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 20-08-06 08:46

sd wrote:
> [...]
> afspiller.
>
> nogen der kender til denne standard og ved om der findes noget tilsvarende

Jeg ved ikke hvad den "server" laver, men hvis den har noget som helst
med Microsofts "PlaysForSure" at gøre er du blevet fucked.

"PlaysForSure" er ikke nogen standard. Det er noget marketingsgøjl lavet
for at bilde folk ind at "kopibeskyttelse" slet ikke er så inkompatibelt
som det faktisk er.

Microsoft har jo efterhånden lavet 9-10 versioner af deres lyd-filer og
kaldt dem alle "WMA". De har også lavet 3-4 versioner af deres
"kopibeskyttelse" og naturen i "kopibeskyttelse" er at det er hemmelige
lukkede propritære formater og protokoller. De første af dem er så
blevet reverse-engineeret og det kunne MS jo ikke have, så de måtte lave
en ny.
Resultatet er at ingen længere kunne være sikker på at bare der stod
"WMA", så var det kompatibelt.
Derfor har Microsoft iværksaten større "PlaysForSure" kampagne, for at
få alle over på produkter, der anvender deres nyeste "kopibeskyttelse".

Det er meget muligt at det "PlaysForSure" på Windows, men det er også
garanteret til ikke at virke med noget som helst andet. Hvis jeg var dig
ville jeg gå langt uden om det.

Peter

Fra : sd

Dato : 20-08-06 19:13

Hej Peter

er kommet æidt videre og har fundet ud af det jeg har brug for er en upnp
server, og har fundet flere, men kan ikke installer nogen af dem pga jeg
mangler en pakke: libupnp.so.2

har søgt efter den, og fundet links til den men det er døde links....

nogen der ved hvor man finder denne pakke???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-08-06 20:17

On Sun, 20 Aug 2006 20:12:36 +0200, sd wrote:

> har søgt efter den, og fundet links til den men det er døde links....
>
> nogen der ved hvor man finder denne pakke???

Hvilken distro?

PS. Undlad venligst at topposte og fjern det du ikke svarer på, så er
det nemmere for alle at følge med i debatten.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Klaus

Dato : 20-08-06 20:47

sd wrote:
> [...]
>
> har søgt efter den, og fundet links til den men det er døde links....
>
> nogen der ved hvor man finder denne pakke???

http://www.virtualworlds.de/upnp/ kan du finde projektet og sourcen.
Du kan selv kompilere derfra, hvis du ikke kan finde libupnp til din distro.

/Klaus