Ubuntu & WMV (Totem og w32codecs)
Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-08-06 20:47

Jeg kan ikke få Ubuntu (Totem) til at afspille nogle af mine
WMV-film. Jeg har fulgt guiden her:

https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats#head-6c942d1939d97331f96e42b63774003fde7daed5

Men det værker ikke. Hvad gør jeg?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-08-06 23:06

Lars Stokholm wrote:
> Jeg kan ikke få Ubuntu (Totem) til at afspille nogle af mine
> [...]

installerer MPlayer ?

Jeg har heller ikke fået Totem til at spille noget. Jeg har heller ikke
rigtig prøvet. Det er sådanset blot iriterende at den dukker op i tide
og utide og ikke kan noget.

Du kan installerer MPlayer hvis du tilføjer multiverse til kilde-listen
i Synaptics. Den kan det meste. Den eneste grund til ikke at bruge den
er så vidt jeg ved:
1) Du vil have ægte DVD-menuer
2) Du bruger en ikke-x86 processor og kan derfor ikke bruge de binære
codecs.

.... ok. Det var 2 grunde.

Peter

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-08-06 23:38

On 2006-08-15, Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:
> installerer MPlayer ?

Kan du få den til at virke med dr.dk/tv? Hos mig er der ikke
alene intet billede, men lyden hakker også.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-08-06 23:43

On 2006-08-15, Lars Stokholm <this@is.invalid> wrote:

> Kan du få den til at virke med dr.dk/tv? Hos mig er der ikke
> alene intet billede, men lyden hakker også.

Whoops, jeg troede ikke den skulle bruge w32codecs, så den
afinstallerede jeg. Det skulle den så. Men hele lortet
hakker af helvede til på dr.dk/tv. Jeg havde nøjagtigt
samme problem i FreeBSD. Men computeren er en anden,
forbindelsen er en anden og styresystemet et andet, så
fejlen må være MPlayers (eller min).

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-08-06 23:51

Lars Stokholm wrote:

> Kan du få den til at virke med dr.dk/tv? Hos mig er der ikke
> alene intet billede, men lyden hakker også.

Ja. Det virker også med billede. Husk også at installere "w32codecs".
Men du skal have mere end 1Mbit/s før det ikke hakker.

Peter

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-08-06 00:06

On 2006-08-15, Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:
> Men du skal have mere end 1Mbit/s før det ikke hakker.

Det har jeg også. Lige godt og vel 1Mbit. Men hvorfor skal jeg det?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-08-06 06:15

Lars Stokholm wrote:

> Det har jeg også. Lige godt og vel 1Mbit. Men hvorfor skal jeg det?

Det ved jeg ikke. Mit hakker bare ikke mer efter jeg fik 2Mbit/s

Jeg har vænnet mig til at downloade hele filen, hvis der er noget jeg
gerne vil se. Så kan jeg også skippe. Det Microsoft-stads DR bruger
tillader ikke at man skipper uden WMP.

mplayer -dumpstream

Peter

Fra : Peter G

Dato : 16-08-06 10:22

Lars Stokholm <this@is.invalid> writes:

> [...]
> samme problem i FreeBSD. Men computeren er en anden,
> forbindelsen er en anden og styresystemet et andet, så

Det gælder SVJV for alle på Linux. Det skulle være noget med at der
sendes data med lavere båndbredde, hvis man ikke bruger Windows Medie
Player eller sådan noget juks. Det er ikke et problem fra din side.

--
M.v.h. Peter.
http://funroll-loops.org/