Linux og RAM
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-08-06 11:30

Hvor meget RAM er der til rådighed til en applikation under linux? Eks. på
en pc med 4 GB, 32-bit intel cpu.

Til sammenligning er der 2 GB under 32-bit windows, som kan øges til 3 GB
med en speciel switch (/3GB).

hilsen
Uffe

Fra : Peter Makholm

Dato : 14-08-06 11:45

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> writes:

> [...]
> en pc med 4 GB, 32-bit intel cpu.
>
> Til sammenligning er der 2 GB under 32-bit windows, som kan øges til 3 GB

Jeg mener at det normale på i386 er at dele adresserummet op med 3GB
til userspace og 1 GB til kernel-space.

--
http://peter.makholm.net/ | Ladies and gentlemen, take my advice, pull
peter@makholm.net | down your pants and slide on the ice

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-08-06 08:57

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> Jeg mener at det normale på i386 er at dele adresserummet op med 3GB
> til userspace og 1 GB til kernel-space.

Efter at have de rigtige søgeord og lidt googling er det også, hvad jeg er
kommet frem til. Se f.eks:
http://kerneltrap.org/node/2450