Elendig webshop
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-08-06 16:26

Hej alle,

Har netop sendt følgende til Multitech.dk, og skal samtidigt opfordre
andre til at boy-cotte stedet.

Hej Multitech,

At man i 2006 skal se følgende, når man kommer til jeres hjemmeside, er
mildest talt utroligt:

"Sorry
This site is for the moment only configured for the browser Internet
Explorer."

Ovenstående vidner om en useriøs forretning - bl.a. virker ingen af
linkene i menuen, hvorfor jeg gerne vil frameldes jeres nyhedsbrev. Jeg
kan endvidere fortælle, at i ikke mere vil se mig som kunde hos jer, og
at denne oplysning videregives blandt mit store kontaktnet i
nyhedsgrupper på nettet.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-08-06 16:36

Michael Rasmussen skrev:

> "Sorry This site is for the moment only configured for the
> browser Internet Explorer."

Jeg skrev et lignende brev til Multitech i oktober i fjor, og fik
følgende svar:

»Ja desværre understøtter vores site kun Exploren - endnu.

Det er ikke af ond vilje, men det er simpelthen et "in a box
produkt" udviklet til Navision, og hvem ejer som bekendt
Navision nu.........rigtig gættet Microsoft

Der kommer dog en opdatering hvor andre browsere bliver tilladt
senere, men indtil da må vi så desværre undvære dig.«

hvortil jeg svarede:

»Måske skulle I stille krav til jeres leverandører (eller
simpelthen skifte til et andet produkt)?

Jeg tror ikke at I skal regne med at jeg kigger tilbage med
jævne mellemrum for at tjekke om I nu vil lukke mig ind - der
er masser af sites på nettet som vil sælge til mig her og nu.«

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Troels

Dato : 13-08-06 15:44

> [...]
>
> Der kommer dog en opdatering hvor andre browsere bliver tilladt
> senere, men indtil da må vi så desværre undvære dig.«

Hmm. www.compumail.dk bruger også Navision som backbone til deres webshop -
den er da skideligeglad med om man kører FF på en *nix-maskine, eller
Internet Exploderer på en Windåse.

// Troels

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-08-06 16:15

Troels skrev:

> Hmm. www.compumail.dk bruger også Navision som backbone til deres
> webshop - den er da skideligeglad med om man kører FF på en *nix-
> maskine, eller Internet Exploderer på en Windåse.

Så er det jo nok det "in a box produkt", som ham Rasmus fra Multitech
nævner, der er kræsent.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : JMo.

Dato : 15-08-06 19:44

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Så er det jo nok det "in a box produkt", som ham Rasmus fra Multitech
> nævner, der er kræsent.

Yep, det er Tradepoint han bruger, og det er meget kræsent...

http://www.tradepoint.st/

Det blev på et tidspunkt solgt som pakkeløsning med en lille HP-server, til
billige penge.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-06 16:36

Den Fri, 11 Aug 2006 17:26:29 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> [...]
> andre til at boy-cotte stedet.
>
> "Sorry
> This site is for the moment only configured for the browser Internet

Hvordan boycotter man noget man ikke på lovlig vis[1] kan få adgang til?

Mvh
Kent

[1] Man kunne teoretisk installere en piratkopi af Internet Explorer
under wine.

Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 11-08-06 17:45

> Hvordan boycotter man noget man ikke på lovlig vis[1] kan få adgang til?

Det går da helt af sig selv, når de selv lukker én ude .

Mvh. Bo.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-06 17:55

Den Fri, 11 Aug 2006 18:44:52 +0200 skrev Bo Bichel Nørbæk:

> Det går da helt af sig selv, når de selv lukker én ude .

Så lad mig omformulere... Hvad er forskellen på at boycotte dem, og
ikke boycotte dem?

Mvh
Kent

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-08-06 18:41

Kent Friis skrev:

> Så lad mig omformulere... Hvad er forskellen på at boycotte
> dem, og ikke boycotte dem?

For mit vedkommende, så bor jeg forholdsvis tæt på Multitechs fysiske
forretning, og jeg kunne vælge at købe fra dén, nu hvor jeg ikke har
adgang til deres webshop. Men jeg bliver provokeret af en forretning
der udelukker en kundegruppe på basis af platformsvalg, så jeg har
valgt helt at lægge mine indkøb andetsteds.

Mvh,
Klaus.

--
Jeg melder krig mod . . . lokal-, regional- og gratisaviser!!!

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-08-06 16:41

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> kan endvidere fortælle, at i ikke mere vil se mig som kunde hos jer, og
> at denne oplysning videregives blandt mit store kontaktnet i

Det der gør du helt forkert. Brok virker ikke. Tal i stedet til folks
pengepung:

Hej Multitech

Jeg var inde på Jeres site fordi jeg ville købe navnet-på-en-dyr-ting til
en-hel-masse-kroner, men kunne desværre ikke, fordi I kun understøtter
Microsoft Explorer. Men det gør nu ikke så meget, fordi jeg har fundet et
andet sted, hvor det virker fint: www.multitechs-værste-konkurrent.dk .

Hav en fortsat rigtig god dag

Hvis du så kan sende den med CC til direktøren/bogholderen/salgschefen
bliver det bare endnu bedre... Jeg skriver selv med jævne mellemrum og med
stor fryd den slags breve

-Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-06 16:53

Den Fri, 11 Aug 2006 17:40:43 +0200 skrev Claus Rasmussen:

> [...]
>
> Hvis du så kan sende den med CC til direktøren/bogholderen/salgschefen
> bliver det bare endnu bedre... Jeg skriver selv med jævne mellemrum og med

Nemlig. Og man skal ikke blive overrasket hvis direktøren/bogholderen/
salgschefen slet ikke aner at man helt bevidst afviser kunder, men det
er en beslutning taget af web-nørden.

Specielt ikke hvis der er tale om en "rigtig" forretning med en webshop
ved siden af. Hvis derimod webshoppen er hele firmaet, kan det sagtens
ske at web-nørden og direktøren er den samme person.

Mvh
Kent

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-08-06 19:29

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> kan endvidere fortælle, at i ikke mere vil se mig som kunde hos jer, og
> at denne oplysning videregives blandt mit store kontaktnet i

Jeg har lige prøvet - det virker elendigt uanset hvilken browser, man
bruger. I Firefox får man en "Messagequeue not installed correct"-fejl
(som tyder på alvorlige problemer på serveren). I Explorer får man samme
fejl, men får derefter lov til at bruge butikken. Det er meget
uprofessionelt.

Mvh. Michael.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-08-06 19:31

Michael Zedeler wrote:

> [...]
> (som tyder på alvorlige problemer på serveren). I Explorer får man samme
> fejl, men får derefter lov til at bruge butikken. Det er meget

Hovsedasse. Nu fik jeg adgang med Firefox efter at have klikket lidt
omkring.

Mvh. Michael.

Fra : Erik M

Dato : 12-08-06 06:37

Michael Rasmussen skrev:
> Hej alle,
>
> "Sorry
> This site is for the moment only configured for the browser Internet
> Explorer."

Ser ud som Windåsen ikke er opsat korrekt, men uprofesionelt ja.

--
Erik M