Langdom usb flash pen
Fra : Heine Laursen

Dato : 03-08-06 20:50

Hejsa

Jeg køre debian testing, med en kernel 2.6.15.1

Når jeg prøver at kopiere filer fra en usb flash pen går det
ualmindeligt langsomt.

Det tager ca 4 minutter at kopiere en 3,9Mb fil og efterfølgende står
der i dmsg:
usb 5-1: reset high speed USB device using ehci_hcd and address 3
[...]

dmesg siger følgende om den:
usb 5-1: new high speed USB device using ehci_hcd and address 3
scsi2 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 3
usb-storage: waiting for device to settle before scanning
usbcore: registered new driver ub
Vendor: USB 2.0 Model: Flash Disk Rev: 2.00
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
SCSI device sdb: 2036223 512-byte hdwr sectors (1043 MB)
sdb: Write Protect is off
sdb: Mode Sense: 0b 00 00 08
sdb: assuming drive cache: write through
SCSI device sdb: 2036223 512-byte hdwr sectors (1043 MB)
sdb: Write Protect is off
sdb: Mode Sense: 0b 00 00 08
sdb: assuming drive cache: write through
sdb: unknown partition table
sd 2:0:0:0: Attached scsi removable disk sdb
sd 2:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
usb-storage: device scan complete

Hvad kan der være galt siden den er så langsom?

Heine Laursen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-08-06 18:20

Heine Laursen wrote:

> Hvad kan der være galt siden den er så langsom?

Har du prøvet den på en anden maskine? Det kunne godt lyde som den er
defekt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Heine Laursen

Dato : 04-08-06 19:53

On Fri, 04 Aug 2006 19:19:48 +0200, Lasse Jensen wrote:

> Har du prøvet den på en anden maskine? Det kunne godt lyde som den er
> defekt.

Jeg har afprøvet usb penen på andre maskiner, og der er der ingen
problemer med den. Jeg har også prøvet at bruge en anden kernel version,
og her virker usb penen også fint. Så der må være noget ivejn med den
kernel jeg bruger.

Heine Laursen