RIS + dhcp
Fra : Lars Bonde

Dato : 31-07-06 14:44

Kan man få DHCPd til at pege på RIS win2000

Lars

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 31-07-06 15:26

Lars Bonde wrote:
> Kan man få DHCPd til at pege på RIS win2000

Pege på? Hvad mener du helt præcist?

RIS er sådan noget remote install ting til windows?

/k

Fra : Lars Bonde

Dato : 31-07-06 22:02

Lige præcis

Jeg bruger Linux til alt det vigtige på serversiden. men jeg her brug for en
RIS koger til arbejdsstationer. DHCP skal pege på IP på RIS serveren. Men
hvordan får men den til det ?.
Det kan da ikke være meningen at jeg skal sætte windåsen op som DHCP for at
få det til at virke
Jeg bruger ISC DHCPd version 3.0.1

VH Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 31-07-06 23:06

Den Mon, 31 Jul 2006 23:01:44 +0200 skrev Lars Bonde:
> [...]
> RIS koger til arbejdsstationer. DHCP skal pege på IP på RIS serveren. Men

Prøv at spørge nogle RIS-folk i en Windows-gruppe hvad det er der
skal sættes op. Hvis de kan forklare hvad der kræves, er der
garanteret nogen her der kan fortælle hvordan.

Jeg ved tilfældigvis med 99% sikkerhed at det kan lade sig gøre,
vi har nemlig samme konstruktion på arbejdet. Jeg ved bare ikke
hvordan det er gjort.

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-07-06 22:16

On Mon, 2006-07-31 at 23:01 +0200, Lars Bonde wrote:
> DHCP skal pege på IP på RIS serveren. Men hvordan får men den til det ?.

Snakker du om PXE boot?

next-server 192.168.1.2;
filename "/pxelinux.0";

Jeg bruger ovennævnte til at få installations klienter, til at hente
pxelinux.0 fra tftp serveren 192.168.1.2

Fra : Glen

Dato : 03-08-06 23:45

Lars Bonde wrote:
> Kan man få DHCPd til at pege på RIS win2000
>
> Lars

ja men den eneste supporteret løsning er at lave IP helper i dine
Routere, hvis du kun har et subnet så skulle det virke uden at du
behøver at ændre din DHCP server.

http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/ff1ce085-c931-41e9-ad0f-1ef15a34a39f1033.mspx?mfr=true

og

http://support.microsoft.com/?kbid=259670