Nem og enkel webgallerisoftware?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-06 20:03

Jeg kører en Apache 1.3 server, som jeg gerne vil have til at fungere
som webgalleri, som hele familien kan benytte sig af. Det skal altså
være nemt at lave nye gallerier. Samtidigt er jeg meget doven, så det
skal også være nemt at sætte programmet op. Hvad foreslår I?

Jeg kører FreeBSD. Jeg synes jeg mindes at have set en meta-port for
et eller andet webgalleri, der installerede både Apache, PHP og noget
andet, vist også. MySQL? Siger det nogen noget?

--
" My heart is broke, but I have some glue.
Help me inhale and mend it with you.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-07-06 21:52

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> være nemt at lave nye gallerier. Samtidigt er jeg meget doven, så det
> skal også være nemt at sætte programmet op. Hvad foreslår I?

Om den er helt så nem at sætte op som du vil have, men jeg er meget glad
for gallery2... http://gallery.sourceforge.net

Dejlig at have med at gøre, specielt hvis der er flere der skal kunne
lægge billede op. Specielt hvis man installere softwaren på sin PC til
upload, så kan den rescale og tilpasse billederne inden upload (specielt
rart hvis man ikke har mulighed for at have dem liggende i fuld
størrelse samt er begrænset af en lav upload hastighed.)

Thomas

Fra : Per Riber

Dato : 29-07-06 22:23

Lars Stokholm skrev:

> Jeg kører FreeBSD. Jeg synes jeg mindes at have set en meta-port for
> et eller andet webgalleri, der installerede både Apache, PHP og noget
> andet, vist også. MySQL? Siger det nogen noget?

Se på http://coppermine-gallery.net/index.php

mvh Per

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-07-06 16:14

http://www.apachegallery.dk/

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Anders Hansen

Dato : 31-07-06 09:15

http://www.phpalbum.net/