problemer med mysql og phpmybackup
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 24-07-06 13:42

Hej

Jeg har en mysql-server-3.23.58-16.RHEL3.1 kørende på en rh ws 3. I denne
har jeg en masse database som jeg tager backup af med PHPMyBackupPRO... med
denne kommando:

cd /data/website/htdocs/ssl/admin/phpmybackuppro/;php backup.php
database1,database2,database3 1 1 1 0

Dette giver nogle .sql filer for hver database... Nu er har jeg så fået
fucket en af databaserne op, og jeg vil indlæse en database... Jeg kører
denne kommando:

mysql -u root -p[password] database1 <database1.sql ... Så kommer denne
fejl:

ERROR 1064 at line 20: You have an error in your SQL syntax near
'ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=36' at line 9

Den første sektion i .sql filen ser sådan her ud:

DROP TABLE IF EXISTS `fusion_admin`;
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `fusion_admin` (
`admin_id` tinyint(2) unsigned NOT NULL auto_increment,
`admin_rights` char(2) NOT NULL default '',
`admin_image` varchar(50) NOT NULL default '',
`admin_title` varchar(50) NOT NULL default '',
`admin_link` varchar(100) NOT NULL default 'reserved',
`admin_page` tinyint(1) unsigned NOT NULL default '1',
PRIMARY KEY (`admin_id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=36 ;

Men hvis jeg kører samme kommando på en mysql-server-4.1.12-3.RHEL4.1 ... på
en anden server flyver den lige igennem uden fejl...

Det jeg ikke forstår, er hvorfor kan jeg tage backup af alle mine databaser,
med phpmybackuppro men ikke indlæse dem igen ?

Håber der er nogen der er lidt klogere på mysql end jeg er

Mvh Jacob

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 24-07-06 14:02

Jacob d'Andrade wrote:
> Jeg har en mysql-server-3.23.58-16.RHEL3.1 kørende på en rh ws 3. I denne
> Men hvis jeg kører samme kommando på en mysql-server-4.1.12-3.RHEL4.1 ... på

Det ser ud til at phpmybackuppro laver noget som kun mysql-4 kan forstå....

Det nemmeste er måske at lave en mysqldump af en af dine gamle
databaser og sammenligne med outputtet af PHPMyBackupPRO,
og så rette dine filer manuelt, så de kan læses af mysql-3.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 24-07-06 14:31

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> databaser og sammenligne med outputtet af PHPMyBackupPRO,
> og så rette dine filer manuelt, så de kan læses af mysql-3.

Hej Mogens

Det virkede, jeg slettede det første i .sql filen fra phpmybackuppro, og så
kunne mysql v 3 forstå det ... takker

Mvh Jacob