firewall port Fedora 5
Fra : Martin

Dato : 19-07-06 09:15

Kører Fedora 5 og ønsker at kunne bruge vncviewer på en pc til
fjernskrivebord af Linux´en

Virker fint uden Fedora 5´s firewall slået til - men jeg ville gerne have
den slået til og så bare åbne porten til fjernskrivebordet.

Men hvilken port skal åbnes i firewallen??

Martin

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 19-07-06 13:41

On Wed, 19 Jul 2006 10:15:26 +0200, Martin wrote:

> Men hvilken port skal åbnes i firewallen??

590X hvor X er displaynummeret. Altså højst sandsynligt port 5901.

Tomas

Fra : Martin

Dato : 19-07-06 16:46

Det var 5900 - tak for hjælpen

Martin

Fra : ST

Dato : 19-07-06 16:49

"Martin" <martinkristensen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> den slået til og så bare åbne porten til fjernskrivebordet.
>
> Men hvilken port skal åbnes i firewallen??

Vil tro det er port 5900, det er vidst default, men default kan jo ændres.
Mvh
Torben