amd64 eller i386? (Ubuntu)
Fra : tpct

Dato : 15-07-06 20:11

Jeg har lige hentet det nye Ubuntu 6.06
Man kunne både hente Amd64 eller universal i386.

Og jeg har en Amd athlon 64 procceser,
så jeg tænkte jeg nok skulle bruge amd 64,
så den hented jeg, fik det installeret
og downloade så Opera, men det fantes kun til i386
så det downloade jeg og det virker ikke sagde den der til at installere .deb
filer med....

Det vil sige jeg skal køre med i386,

Jamen hvad er så ide´en bag amd64?

Fra : tpct

Dato : 15-07-06 20:16

> Jeg har lige hentet det nye Ubuntu 6.06

Og shit det der 6.06 minder mere om Windows ind det tidliger 5.10 gjorde...
Det er meget mere bruger vendligt...
Så det er smart nok, hvis de vil fange nogle Windows bruger med det....

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-07-06 20:33

tpct wrote:

> Og shit det der 6.06 minder mere om Windows ind det tidliger 5.10 gjorde...
> Det er meget mere bruger vendligt...
> Så det er smart nok, hvis de vil fange nogle Windows bruger med det....

Til gengæld er der nogle garvede UNIX-brugere, der løber skrigende væk,
når de laver tingene mere og mere Windows-agtige.

Jeg savner utroligt meget Bash/emacs lignende keyboard-shotcuts i firefox.

Peter

Fra : tpct

Dato : 15-07-06 21:41

> [...]
> når de laver tingene mere og mere Windows-agtige.
>
> Jeg savner utroligt meget Bash/emacs lignende keyboard-shotcuts i firefox.

Ja jeg syndtes også det var hved at blive for slemt,
også det at de har smidt en .exe pogram fil på cd´en så den automatisk
starter op når man smider cd´en i en windows maskine...

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-07-06 21:46

tpct wrote:
> Ja jeg syndtes også det var hved at blive for slemt,
> også det at de har smidt en .exe pogram fil på cd´en så den automatisk
> starter op når man smider cd´en i en windows maskine...

Tjae.. sådan noget har jeg jo af gode grunde aldrig prøvet.
Men den der autorun-"feature" er også noget f.... har skabt. Jeg fatter
ikke folk tør have den slået til med at det skidt firmaer, der burde
vide bedre distribuerer. (SONY f.eks.)

Peter

Fra : Kasper Johansen

Dato : 16-07-06 10:35