Problemer med mit ipw2200 kort.
Fra : Kasper Lund

Dato : 30-06-06 17:46

Hej ng.

Jeg er snart ved at være ret irriteret over dette problem.

Jeg har nu gennem en måned eller halvanden haft det problem at mit
trådløse netkort kun virker hver 5. gang jeg booter (ikke hver 5. men
noget lignende - det virker egentligt ret tilfældigt) Når netkortet ikke
kommer op kan kan jeg allerede under opstarten se at den staller ca. 20
sek ved:
intel8x0_measure_ac97_clock: measured 50486 usecs
intel8x0: clocking to 48000

Den starter efterfølgende fint op og alt virker undtagen mit trådløse
netkort. Jeg kan heller ikke få det op at køre, eneste mulighed (som jeg
kender til) er at reboote og krydse fingre.

Jeg kører Debian ethc med 2.6.15-1-686 kerne og det er som sagt et
ipw2200 netkort i en HP NX6110 laptop.

Jeg har forsøgt mig med diverse boot parametre: noapic, pci=routeirq men
intet virker.

Kortet har kørt upåklageligt tidligere, men jeg kan ikke lige gennemskue
præcis hvornår problemet opstod.

Kortet virker iøvrigt fint under windows, så det er ikke kortet den er
gal med.

Har forsøgt med nyeste ipw2200 drivere firmware og nyeste ieee802.11
software, men intet hjælper tilsyneladende.

Jeg kan fint se kortet med lspci, men det virker altså ikke.

Jeg får istedet for eth1 et kort den kalder eth1_tmp som ikke kan bruges
til noget.

Nogen gode forslag til hvordan jeg får løst mit problem?

På forhånd tak.

/Kasper

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-07-06 09:58

Kasper Lund <kasper@fake.dk> writes:

> [...]
> noget lignende - det virker egentligt ret tilfældigt) Når netkortet ikke
> kommer op kan kan jeg allerede under opstarten se at den staller ca. 20

Jeg har ingen problemer med mit overhovedet. Jeg bruger følgende pakker
(fra debian unstable):

$ dpkg -l ieee80211-source ipw2200-source linux-kernel-headers
Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold
| Status=Not/Installed/Config-files/Unpacked/Failed-config/Half-installed
|/ Err?=(none)/Hold/Reinst-required/X=both-problems (Status,Err: uppercase=bad)
+++-==============-==============-============================================
ii ieee80211-sour 1.1.6-2 Source for the 802.11 (wireless) network sta
ii ipw2200-source 1.0.8-1 Source for the ipw2200 driver
ii linux-kernel-h 2.6.13+0rc3-2 Linux Kernel Headers for development
ii wpasupplicant 0.4.6-0.2 Client support for WPA and WPA2 (IEEE 802.11

Jeg fulgte guiden paa:
http://thinkwiki.org/wiki/Ipw2200#Installation_on_Debian

Firmware version 2.4.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info