pdf filer
Fra : Rynke

Dato : 27-06-06 19:46

hej NG

Jeg kan ikke læse pdf-filer med firefox. Jeg bruger SUSE hvis det har
betydning. Jeg behøver vist ikke at sige at jeg er ny på området.

Hilsen Rynke

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-06-06 19:39

Rynke wrote:

> hej NG
>
> Jeg kan ikke læse pdf-filer med firefox. Jeg bruger SUSE hvis det har
> betydning. Jeg behøver vist ikke at sige at jeg er ny på området.

Du skal vel have et plugin til firefox. Men er det strengt nødvendigt at de
vises i firefox? Der er masser af programmer der kan vise PDF filer. xpdf,
kpdf, gpdf og evince for at nævne et par stykker...

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 27-06-06 20:41

Rynke skrev:
> hej NG
>
> Jeg kan ikke læse pdf-filer med firefox. Jeg bruger SUSE hvis det har
> betydning. Jeg behøver vist ikke at sige at jeg er ny på området.
>
> Hilsen Rynke

Hej Runke!

Jeg ved ikke lige hvordan det fungerer generelt med suse - men normalt
skal man have en pdf læser - normalt ender det ikke med at blive
firefox(ved faktisk ikke om der er nogle plugins til dette ???? ) men
min åbner den gerne seperat ved siden af i et andet program! Men jeg
kører Arclinux

MVH
Per Jørgensen
pj4a@dmusyd.edu

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 27-06-06 20:59

Du kan prøve at kigge her http://plugindoc.mozdev.org/linux.html

--
Allan Willems Joergensen

"Let's all play an A, a C#, and an E", cried the band with one accord.

Fra : Per Riber

Dato : 27-06-06 21:02

Rynke skrev:

> Jeg kan ikke læse pdf-filer med firefox. Jeg bruger SUSE hvis det har
> betydning. Jeg behøver vist ikke at sige at jeg er ny på området.

Har du et symbolic link til nppdf.so i ff's plugins-directory? I Ubuntu
ser det således ud. SUSE bruger muligvis andre directories.

per@pc4u:/usr/lib/firefox/plugins$ ls -l nppdf*
lrwxrwxrwx 1 root root 50 2006-05-28 07:46 nppdf.so ->
.../../Adobe/Acrobat7.0/Browser/intellinux/nppdf.so

mvh Per

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 28-06-06 00:50

Rynke skrev:
> hej NG
>
> Jeg kan ikke læse pdf-filer med firefox. Jeg bruger SUSE hvis det har
> betydning. Jeg behøver vist ikke at sige at jeg er ny på området.
>
> Hilsen Rynke

Hvis du anvender SuSE 10.1 (boxed version) er Acrobat Reader inkluderet
til dette formål på installations CD/DVD'erne. Søg efter 'acroread' i
YaST...

Hvis du anvender OpenSuSE 10.1, kan du finde ikke-opensource programmer
ved
<http://download.opensuse.org/distribution/SL-10.1/non-oss-inst-source>,
hvor disse kan tilføjes til YaST ved anvendelse af følgende beskrivelse:
<http://en.opensuse.org/Additional_YaST_Package_Repositories#Installation_sources_for_a_complete_SUSE_experience>

Ellers kan xpdf, evince, kpdf,... også klare opgaven, men jeg tror, at
Acrobat Reader (acroread) vil være nemmere for dig at integrere med
firefox, hvor installationen er automatiseret.

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Yndlingscitat: "Observation statements and statements of experimental