/etc/hosts via DNS
Fra : Jesper Angelo

Dato : 26-06-06 13:43

Jeg sad lige og blev godt gammeldags træt af at skulle rette i
/etc/hosts eller C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts hver gang jeg
skal tilføje eller fjerne et virtual domain fra min lokale test
apache.

Så jeg har lavet:
http://whatis.localtest.net/

Basically så peger den bare *.localtest.net til 127.0.0.1, så nu
opretter jeg virtual domains i apache og glemmer alt om hosts filen.

Den er købt og host'et i 2 år frem så den er til fri afbenyttelse.

mvh,

Jesper Angelo

Fra : Per Jørgensen

Dato : 27-06-06 09:13

Jeg har lavet min egen test-server derhjemme med Apache/resin! der
bruger jeg include-file til dette ! en lækkert detalje som gør at apache
henter en tekstfil hvori det virtuelle domæne står i !

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-06-06 11:11

On Tue, 2006-06-27 at 10:12 +0200, Per Jørgensen wrote:
> Jeg har lavet min egen test-server derhjemme med Apache/resin! der
> bruger jeg include-file til dette ! en lækkert detalje som gør at apache
> henter en tekstfil hvori det virtuelle domæne står i !

Følgende laver virtuelle domainer på baggrund af kataloger i /sites

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?(.*)$
RewriteRule ^(.*)$ /sites/%2$1

Nu kan du lave domainet "example.net" ved at køre

mkdir /sites/example.net

Herved vil www.example.net og example.net bruge indholdet
af /sites/example.net/

I et testmiljø kan man bruge
mv /sites/example.net /sites/example.net.localhost

Hvor localhost kan erstattes med et lokalt domain med et stjerne alias
der peger på den lokale webserver.