SummaSummarum - STORE problemer!
Fra : SFJ

Dato : 12-09-06 16:25

Hej med jer,

Jeg ved at der herinde sidder nogle summa-eksperter, og det har jeg i den
grad brug for.

De sidste par dage har det bare ikke kørt. Jeg fik først en fejlkode 7, som
der også var en anden herinde der havde. Det fik jeg så løst ved at lede
efter licensen og indatste koden igen...(Det skete selvfølgelig mens jeg
havde et møde med banken der gerne ville se nogle tal....)

Nu har vi så brugt programmet hele dagen, konen har siddet og bogført, tager
sikkerhedskopi og lukker ned. Da jeg så vil kigge på tallene bliver jeg bedt
om at indtaste en adgangskode - men vi har aldrig haft kode på, og hun har
heller ikke sat den på idag.

Jeg troede selvfølgelig at det var konen der havde fjumret, men det var det
altså ikke for jeg har lige prøvet at åbne et andet regnskab som jeg selv
har siddet og arbejdet med i morges - samme problem....

HVAD SKER DER MED SUMMA?

Ikke mindst: Hvordan kommer vi nu ind i vore regnskaber??? Det er da helt
uholdbart det her...

Er ellers MEGET glad for summa, men ikke lige de sidste par dage!

MVH Søren

Fra : SFJ

Dato : 12-09-06 16:28

Har version 2.8.2, og en Pro-licens

Fra : Kim Malmberg

Dato : 12-09-06 16:38

Hej.
Fejlkode 7 skulle betyde fejl i licensen !
Har du den orginale licens ?

--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 12-09-06 20:31

Kim Malmberg wrote:
> Hej.
> Fejlkode 7 skulle betyde fejl i licensen !
> Har du den orginale licens ?

Jeps, fandt det gamle brev frem, indtastede koden (igen), og så
virkede det atter.
Fakturerede og bogførte, tog sikkerhedskopi og lukkede. Ved næste
opstart blev jeg bedt om adgangskode - som jeg ikke kender da jeg ikke
har oprettet den.

Jeg fører 2 separate regnskaber i programmet og fejlen er opstået på
begge. Tidligere års regnskaber kan jeg sagtens åbne....

Søren

Fra : Kim Malmberg

Dato : 12-09-06 20:40

Hmmm
Chekker op på det og vender tilbage

Fra : SFJ

Dato : 13-09-06 06:39

"Kim Malmberg" <wallebogaard-it@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmmm
> Chekker op på det og vender tilbage

Mange tak, det ser jeg frem til

Hvis bare jeg kan få oplyst hvilken .dat-fil jeg skal kigge i for at finde
adgangskoden. Har prøvet men indtil nu uden held.

MVH Søren - "desperat Summabruger"

Fra : Kim Malmberg

Dato : 13-09-06 15:16

Hej igen.
Hvis du sender mig en sikkerhedskopi, skal jeg undersøge det.
Min mail er :
mail.snabela.upload-it.dk

Fra : Kolle

Dato : 19-09-06 18:44

Jeg har helt samme problem

Godt nok skidt når man har taget hele aftenen fri for at lave regnskab og så
vil den pludselig have en kode.

Hvad skal man gøre?

mvh
MK

Fra : RIP

Dato : 19-09-06 18:52

Tjah, man kunne jo starte med at købe et originalt program med licens og
brugerrettigheder, i stedet for at bruge alt muligt mærkeligt freeware og
piratkopieret p..

mvh

René

Fra : Kolle

Dato : 19-09-06 19:10

og når man nu har gjort dette?
Jeg sidder faktisk med 2 licenser på programmet(båden en standart og en
pro.), men den laver alligevel fejlen.

mvh
MK

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 20:51

> [...]
> og når man nu har gjort dette?
> Jeg sidder faktisk med 2 licenser på programmet(båden en standart og en

Du har nu kun brug for en licens pr. pc.

Skriv en mail til Stone's. Medsend din seneste sikkerhedkopi.

Jeg har i onsdags snakket med Steen Hjelmstrand om dette problem. Og han kan
kun opfordre at du sender mail med sikkerhedskopi til ham.

Du er også velkommen til at sende dem til mig så skal jeg nok sørge for den
videre formidling. (Kim er også inde på det samme)

Kan du ikke få en sikkerhedskopi, så zip hele SummaSummarum-biblioteket
inkl. underbiblioteker og send den til Stone's eller mig

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat

Fra : Kolle

Dato : 20-09-06 05:06

Nu er den sendt til Kim.

Jeg syntes bare ikke det er særlig smart at programmet laver sådanne ting.
Det virker utroligt amatøragtigt.
Samtidig har jeg det rigtig rigtig skidt med at sende mit regnskab rundt til
folk som intet har med det at gøre.

mvh
MK

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-09-06 18:51

On Wed, 20 Sep 2006 06:06:03 +0200, "Kolle" <rags@respawn.dk_nospam>
wrote:

> [...]
>Det virker utroligt amatøragtigt.
>Samtidig har jeg det rigtig rigtig skidt med at sende mit regnskab rundt til

Hvad sagde producenten af softwaren da du henvendte dig med dit
problem?

Med venlig hilsen
Nicolai

--