Browservindue = eller > end 900 px?
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 11:43

Jeg havde ikke lige små skærme og ikke-fuldskærmsvinduer i tankerne, da jeg
lavede ny hjørnedekoration på http://www.kulturcenter-ostsalling.dk. Jeg
vil gerne detektere om brugeres browservinduer er mindre end 900 pixels
bred og hvis ja, da omdirigere til en side med en anden grafik.

Hvordan gør jeg det? Det skal naturligvis fungere i alle betydende browsere
(IE og Firefox).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-06 11:49

Kurt Hansen skrev:

> Jeg vil gerne detektere om brugeres browservinduer er mindre
> end 900 pixels bred

Du kan få inspiration til hvilke egenskaber der kan aflæses her:
<http://gemal.dk/browserspy/>

Se specielt på
<http://gemal.dk/browserspy/screen.html> og
<http://gemal.dk/browserspy/window.html>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 12:12

On Tue, 12 Sep 2006 12:42:48 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> bred og hvis ja, da omdirigere til en side med en anden grafik.
>
> Hvordan gør jeg det? Det skal naturligvis fungere i alle betydende browsere

Jeg var vist lidt for hurtig. Nu har jeg formindsket navnelogoet og ifølge
mit webmaster-plugin til Firefox, sat til 800x600 vindue, kan det lige
nøjagtig være der.

Hvis nogen sidder med en 800x600 skærm, må de da gerne lige checke og melde
tilbage
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-09-06 12:19

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> posting:

>Det skal naturligvis fungere i alle betydende browsere
>(IE og Firefox).

AHOST!

--
What is life, except excuse for death,

http://www.amnesty.dk/stoptortur/protest/

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 13:07

On Tue, 12 Sep 2006 13:18:58 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> posting:

> AHOST!

Jeg lede bare trold i det gode vejr

Men bortset fra det, er der så nogen - ud over de nævnte - der har en
markeds-/brugerandel på over 1% i Danmark?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-09-06 19:55

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> writes:

> [...]
> vil gerne detektere om brugeres browservinduer er mindre end 900 pixels
> bred og hvis ja, da omdirigere til en side med en anden grafik.

Det kræver så Javascript.

> Hvordan gør jeg det? Det skal naturligvis fungere i alle betydende browsere
> (IE og Firefox).

Nu er jeg fornærmet!
Vi Opera-brugere synes altså også at vi betyder noget! (og der ud over er
det en meget farlig tankegang at regne med at noget fast antal browsere
er dækkende - fx bruger rigtig mange Mac-ejere Safari, og så videre).

Men nok om det. Bredden på viewport'en (den del af browservinduet der
bruges til at vise siden) findes som beskrevet her:
<URL:http://jibbering.com/faq/#FAQ4_9>
eller lidt kortere, når det nu kun er bredden du vil have:

var width = window.innerWidth ||
(document.compatMode == "CSS1Compat" ?
document.documentElement
: document.body).clientWidth;

Det skulle dække de fleste browsere (uden at jeg dog har tjekket fx
Safari, da jeg ikke har en Mac).

/L