billedgalleri MED varialbel tekst
Fra : bente jørgensen

Dato : 12-09-06 10:58

Jeg har lavet billedgallerier på lidt forskellige måder. Jeg fik
det til at fungerer med variabel tekst, når jeg lavede galleriet
i Photoshop, men det er alt for svært at styre rent
layoutmæssigt. Her fik jeg teksterne fra "Billedinfo", dvs.
skrevet i Photoshop.
Nu sidder jeg med GoLive og har lavet billedgalleri, som fungerer
med javaskript. Her bruger jeg javaskript og diasshow og
nummererer så billederne 01, 02 osv.
Det store spørgsmål er: hvordan får jeg variable billedstekster
med??? Jeg synes billegallerierne under www.tuktuk.dk fungerer
perfekt. Sådan en ville jeg så gerne kunne lave. HJÆLP!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-09-06 13:48

bente jørgensen skrev:

> Det store spørgsmål er: hvordan får jeg variable billedstekster
> med??? Jeg synes billegallerierne under www.tuktuk.dk fungerer
> perfekt. Sådan en ville jeg så gerne kunne lave. HJÆLP!

http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_4.php
er et eksempel, hvor en billedtekst vises og skjules
ved hjælp af manipulation med display-attributten.

I artiklen
http://www.webdesign101.dk/slideshow/sequencer.php
beskrives en alternativ metode til at ændre ind-
holdet af et html-element.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..