highlight rækker i en tabel + flueben i ch~
Fra : hygum

Dato : 10-09-06 13:00

phpmyadmin har en smart funktion i dens tabeller, der gør 3 ting:
1) den aktuelle række, som musen hover henover, er highlightet
2) en eller flere rækker kan vælges ved at klikke på dem. De får da
en anden highlight farve, der bliver stående til man klikker igen
3) Den highlightede rækkes checkbox yderst til venstre bliver checket

Jeg har prøvet at aflure phpmyadmins kode, men kan ikke finde ud af
det.

Er der nogen, der kender et script, der kan disse ting?

Fra : Christian Hansen

Dato : 10-09-06 16:41

hygum skrev:
> [...]
> det.
>
> Er der nogen, der kender et script, der kan disse ting?

Jeg har lavet et lille eksempel her:

<http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/tblmo.html>

Det burde være en smal sag at tilføje en onclickevent, som gjorde det,
du efterspørger.

Mvh Christian

Fra : Martin

Dato : 12-09-06 10:58

hygum wrote:
> [...]
> det.
>
> Er der nogen, der kender et script, der kan disse ting?

Du kan bruge den dejlige html feature
<label for="checkbox_navn">Her er en tekst</label>
<input type="checkbox" name="checkbox_navn">

Så når man trykker på "Her er en tekst" så trykker den på checkboxen :)

Til dit andet problem, brug chrsen's søde ting - den virker ihvertfald i
IE og i firefox, og jeg har selv brugt den et par gange efterhånden.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-09-06 10:02

"hygum" <thomashygum@gmail.com> writes:

> duer ikke

Men
gør.
/L

Fra : Martin

Dato : 15-09-06 12:17

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Men
> gør.
> /L

Ja, det var lige min fejl :)
Det skal selvfølgelig være <input id="foo"..> :)

Og jo, det virker stortset alle steder.

<label for='ID'>foo</label>

<label for='ID'>bar</label>

Begge labels virker :)

Fra : hygum

Dato : 12-09-06 23:17

Martin skrev:

> [...]
>
> Til dit andet problem, brug chrsen's søde ting - den virker ihvertfald i
> IE og i firefox, og jeg har selv brugt den et par gange efterhånden.

desværre skal jeg bruge den på en linie en tabel, og der duer den
vist ikke:

duer ikke