Brug for hjælp!
Fra : moso97ad

Dato : 30-08-06 19:56

Har lavet følgende site www.frontmedia.dk/bureaukonkurrence.htm, men der
sker pludselig ikke noget, når jeg trykker på send knappen. Hvad er der
galt?

Noget andet er, jeg har læst og så i andre inlæg i nyhedesgruppen, at denne
form for formularer ikke er særlig sikre, da de dels nemt kan høste ens
adresse eller bruge den til spam. Kan jeg gøre noget mere for sikkerheden,
og i givet fald hvordan?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : moso97ad

Dato : 30-08-06 20:00

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Har lavet følgende site www.frontmedia.dk/bureaukonkurrence.htm, men der
> sker pludselig ikke noget, når jeg trykker på send knappen. Hvad er der
> galt?

Har løst ovenstående problem.

> [...]
> denne form for formularer ikke er særlig sikre, da de dels nemt kan høste
> ens adresse eller bruge den til spam. Kan jeg gøre noget mere for

Men dette spørgsmål vil jeg selvfølgelig gerne have svar på.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-08-06 10:17

moso97ad skrev:

> Noget andet er, jeg har læst og så i andre inlæg i
> nyhedesgruppen, at denne form for formularer ikke er særlig
> sikre, da de dels nemt kan høste ens adresse eller bruge den
> til spam.

Usikkerheden går på at den mailadresse der skal modtage formularen
når der submittes, kan aflæses direkte i html-koden. Derfor kan det
være en ide at benytte en adresse man har råd til at smide væk når
konkurrencen er færdig.

Men problemet er dog muligvis ikke så stort her, da der ikke er
noget normalt link til adressen. En spamhøster der æder alle
maillignende adresser den kan finde på en side vil fange adressen,
men en mere simpel crawler der bare læser alle links får den ikke
med.

Hvis du vil afhælpe problemet for alvor, skal du bruge en
mailformular skrevet i et serversidesprog (fx asp, asp.net eller
php). Her behøver der ikke stå noget der afslører
destinationsadressen på formularsiden.

Du kan muligvis også få lidt ud af at kode mailadressen så den ikke
er så let at genkende - se nogle af metoderne her:
<http://www.html.dk/artikler/00041/>. Men tjek det grundigt før du
evt. bruger det - det kræver at formhandleren håndterer de kodede
adresser korrekt.

NB: Et lille trick. Hvis du benytter label-elementet kan du gøre
det meget lettere at vælge mellem de tre svarmuligheder på siden.
Du skal give hver svarmulighed sit eget id (men de skal stadig have
samme navn), så kan du via <label> knytte svarteksten til selve
radioknappen. Fordelen er at brugeren så kan vælge et svar ved at
klikke på teksten - og ikke kun den lille knap.

Eksempel:
<input name="Svar" id="svarA" value="1.013.000 læsere"
type="radio">

For resten skal du nok lige tjekke sammenhængen mellem de værdier
du sender og de værdier du viser (jf. ovenstående forskel mellem
1.013.000 og 760.000 - der er også forskel på værdierne i den
tredje valgmulighed.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : moso97ad

Dato : 31-08-06 16:09

> [...]
> du sender og de værdier du viser (jf. ovenstående forskel mellem
> 1.013.000 og 760.000 - der er også forskel på værdierne i den

Hej Jens,

Tusind tak for dine altid nyttige svar Jeg vil fluks gå igang med at
rette til og kaste mig ud i php-universet.

Hilsen
Morten

Hent en gratis SPAMfighter her.