Flyende slideshow
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 08:49

Er det muligt at lave et flyende slideshows med billeder enten med
javascript eller lignende?
Og hvis det er, hvordan kan man så gøre det?
Dette haster rimelig meget

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-08-06 16:33

at(nospam) skrev:
> Er det muligt at lave et flyende slideshows med billeder enten med
> javascript eller lignende?
> Og hvis det er, hvordan kan man så gøre det?
> Dette haster rimelig meget

Du kan finde et eksempel her:

http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_2.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 17:06

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Du kan finde et eksempel her:
>
> http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_2.php

Jeg tænkte nu mest på en effekt, der får det til at se ud som om,
billederne kommer ovenfra og ned, nedenfra og op eller fra en af siderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-08-06 23:03

at(nospam) skrev:

> Jeg tænkte nu mest på en effekt, der får det til at se ud som om,
> billederne kommer ovenfra og ned, nedenfra og op eller fra en af siderne

Jeg har svært ved at visualisere hvad det er
du vil. Vil du have dine billeder til at komme flyvende
ind og dermed over de foregående eller hvad,
eller vil du ha' dem strøet rundt på siden
med løs hånd?

Hvis du vil flytte rundty på et eller flere
billeder skal du ha' fat i noget dynamisk html,
for eksempel
http://www.webdesign101.dk/web102/dhtml/dhtmlapi/movebyandslide.php
men det kommer til at virke noget forvirrende,
tror jeg.

PS. Den sidstnævnte side er meget gammel,
i dag ville man lave scriptet mere enkelt.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 09:35

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> du vil. Vil du have dine billeder til at komme flyvende
> ind og dermed over de foregående eller hvad,
> eller vil du ha' dem strøet rundt på siden

Jeg vil have dem til at stå over hinanden og så ligeså stille flyde ind
på hinanden.
Eller også vil jeg have dem til at stå over hinanden og have en form for
streg til at køre over det gamle billede, så det nye fremkommer
efterhånden som billedet kommer frem

Ja, det tror jeg også

Fra : Denn!s H

Dato : 30-08-06 10:12

"at (nospam)" <"lasse(at(nospam))the87boy.dk"> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at lave et flyende slideshows med billeder enten med
> javascript eller lignende?
> Og hvis det er, hvordan kan man så gøre det?
> Dette haster rimelig meget

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/index.html

Denn!s H