Internetforbindelsen forsvinder pga. JAVA ~
Fra : pborg@sol.dk

Dato : 18-08-06 20:25

Jeg ved det måske ikke er det korrekte forum (gruppe) at fremføre
dette problem i. Men om nogen må vide noget omkring Java og hvad det
kan gøre i samspillet med forskellige styresystemer, så må det vel
være udviklere af Java scripts til afvikling med bl.a. IE-browseren.

Det jeg nu har oplevet i ret lang tid, med mine ind til flere Windows
XP Pro installationer er, at hvis jeg uheldigvis rammer en hjemmeside
med en masse billeder, der skal fremvises via Java-scripts, så fryser
min IE browser og jeg mister faktisk total forbindelsen til min ADSL
forbindelse. Hvilket jeg synes er ret fantastik - tænk jer at visning
af en hjemmeside kan betyde at min remote opkobling eller lignende går
ned (momentalt) ofte i op til et halvt minut.

Er der ikke andre der har oplevet noget lignende og hvad har I løst
problemet med? Findes der den ultimative JAVA-version (MS/SUN) - som
ikke har dette 'skide' problem.

Kortvisningen på denne hjemmesige (som realmæglerne bruger), giver
f.eks. problemet:
http://www.maptoweb.dk/boligguide/BOLIGguide.aspx

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-08-06 20:50

pborg@sol.dk writes:

> Jeg ved det måske ikke er det korrekte forum (gruppe) at fremføre
> dette problem i.

Det er det næppe.

> Men om nogen må vide noget omkring Java og hvad det kan gøre i
> samspillet med forskellige styresystemer, så må det vel være
> udviklere af Java scripts til afvikling med bl.a. IE-browseren.

Java og Javascript er to forskellige sprog der ikke har ret meget
til fælles.

> [...]
> med en masse billeder, der skal fremvises via Java-scripts, så fryser
> min IE browser og jeg mister faktisk total forbindelsen til min ADSL

Hvad betyder "mister ... forbindelsen til min ADSL forbindelse"?
kan du ikke downloade andet imens, eller skal du gøre et eller andet
for at genetablere forbindelsen til internettet.

> Hvilket jeg synes er ret fantastik - tænk jer at visning
> af en hjemmeside kan betyde at min remote opkobling eller lignende går
> ned (momentalt) ofte i op til et halvt minut.

Hvor hurtig er forbindelsen? Har du spurgt hos din udbyder? Har de
en nyhedsgruppe/et forum?

Har du prøvet andre browsere end IE?

Prøv evt. dk.edb.internet.software eller dk.edb.system.ms-windows
for om der er nogle instillinger i IE eller Windows du kan dreje
på.

> Er der ikke andre der har oplevet noget lignende og hvad har I løst
> problemet med? Findes der den ultimative JAVA-version (MS/SUN) - som
> ikke har dette 'skide' problem.

Jeg tror ikke det har noget med Java at gøre, så det kan du glemme.
Javascript er typisk bygget ind i browseren, så prøv evt. andre
browsere.

> Kortvisningen på denne hjemmesige (som realmæglerne bruger), giver
> f.eks. problemet:
> http://www.maptoweb.dk/boligguide/BOLIGguide.aspx

Tjek altid dine links inden du sender :)

Jeg gætter på at du tænker på et af "Kort"-linkene på fx
http://www.maptoweb.dk/boligguide/Demo/Find%20Ejendom.htm
Første gang jeg klikker på sådan et tager det noget tid at
hente alle ikonerne og billederne, men allerede anden gang
er det meste cachet og så går det hurtigt nok.

/L

Fra : pborg@sol.dk

Dato : 18-08-06 21:04

Hej Lasse,

Tak for dit svar.

Sorry med linket - afprøvede det selv efterfølgende. Skulle have
været:
http://www.maptoweb.dk/boligguide

Men jeg tog lige tid på en visning fra siden. Efter 2 minutter, hvor
der stadig manglede 52 elementer, stoppede jeg tidtagningen. Og
imellemtiden kunne jeg se at min Messenger var gået offline og efter
ca. 1,5 minut - kom Messenger igen. Der sker gerne det at jeg ikke kan
starte nye iExplorer op - der skives blot 'Siden kan ikke vises'. Det
er det jeg mener med den tabte forbindelse.

Til orientering kører jeg på en 1 MBit ADSL linje via TDC.

Jeg har ikke forsøgt andre browsere. Når 2 uafhængige maskiner kan
have problemet dog begge Windows XP Pro Sp. 2 (med frakoblet firewall)
.. så kan det selvfølgelig være udbyderen eller min hardware
firewall. Men min fornemmelse er Java version og producent (MS eller
SUN). Men hvad skal jeg prøve?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-08-06 22:22

pborg@sol.dk wrote:
> Hej Lasse,
>
> Tak for dit svar.
>
> Sorry med linket - afprøvede det selv efterfølgende. Skulle have
> været:
> http://www.maptoweb.dk/boligguide

Det må være et opkoblings- eller opsætningsproblem, du har lokalt. Jeg har
tjekket sidens link og det fejler ikke noget - heller ikke i IE 6 på Windows
2000.

> Til orientering kører jeg på en 1 MBit ADSL linje via TDC.

Jeg har en 512kb/s ADSL via Tele2 - det tog mig kun få sekunder at få første
kortside hentet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 21-08-06 09:47

Knap to sekunder her, men det er også fra arbejdet med vor kraftige
Internet forbindelse.
Der ser ikke ud til at være noget problem med siderne og jeg prøvede
adskillige kort sider.

Fra : pborg@sol.dk

Dato : 24-08-06 21:36

Hej og tak for hjælpen,

Jeg har opdateret til seneste version af Sun's Java. Nu spiller det
bare for vildt.

Gad vide hvad der var galt med den gamle version?

Mvh.

P. Borg