Hjælpetekst ved mouseover?
Fra : Martin Ploug

Dato : 17-08-06 12:38

Hej

Jeg vil prøve at lave et link, hvor der kommer en (lille)
boks op med en hjælpetekst op ved siden af linket,
når man fører musen henover det. Boksen skal
så forsvinde igen, når man fjerne musen fra linket.

Jeg ved man kan gøre det ved at skrive title="...."
i sit a tag, men jeg vil gerne kunne formatere
det der skal stå i boksen - altså i HTML.

Jeg har indtil videre nedenstående, som er tæt på at gøre
det jeg vil have. Men jeg vil gerne have at boksen
vises med det samme, står til højre for linket og
forsvinder igen når musen fjernes fra linket.

Måske skal der tilføjes noget show hide i scriptet?

<script language="JavaScript">
function helpme ()
{
iwin = window.open("copyright-pop.htm", "iwin", "status=no,
toolbar=no,scrollbars=yes,
location=no,menu=no,width=400,height=400");
}
</script>

</head>

Jeg har også overvejet, om man kan lave hele funktionen
vha. css - f.eks. med hidden og visible?

På forhånd tak.

Med venlihg hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-08-06 13:43

Martin Ploug <mploug@15VL3mail.tele.dk> (slet 15VL3) skrev:
> [...]
>når man fører musen henover det. Boksen skal
>så forsvinde igen, når man fjerne musen fra linket.

Jeg har fundet et link her jeg måske kan bruge.
http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin

Dato : 18-08-06 03:28

Martin Ploug (slet 15VL3) wrote:
> Jeg ved man kan gøre det ved at skrive title="...."
> i sit a tag, men jeg vil gerne kunne formatere
> det der skal stå i boksen - altså i HTML.

Hvis man vil/kan lave det i PHP, så er denne faktisk rigtig genial.
<http://www.phpclasses.org/browse/package/2164.html>