Browservindue
Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 20:22

Hej NG
Når jeg åbner en side (asp eller html), vil jeg gerne have siden vist i en
bestemt størrelse...eks 200x200pix
Kan I hjælpe lidt der...
Bjarne

Fra : Stefan Køberl

Dato : 14-08-06 20:46

bsn wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hej NG
> Når jeg åbner en side (asp eller html), vil jeg gerne have siden vist i en
> bestemt størrelse...eks 200x200pix
> Kan I hjælpe lidt der...

Det kommer an på om det er pop-up du mener?

Hvis det er et pop-op vindue kan du gøre det således:

onClick="MyWindow=window.open('http://www.yahoo.com','MyWindow','toolbar=yes,l
ocation=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=ye
s,width=600,height=600'); return false;">Linktekst</a>

Jeg blev selv inspireret af Eriks link til at lave popups, der kan du selv
indstille, efter hvad du ønsker:

http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm

Mvh. STefan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 21:40

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev>
> Det kommer an på om det er pop-up du mener?
Ja, det er det...

snip

> onClick="MyWindow=window.open('http://www.yahoo.com','MyWindow','toolbar=yes,l
> ocation=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=ye
> s,width=600,height=600'); return false;">Linktekst</a>
Kan det laves, så der bliver overført parameter også...
eks. "minside.asp?ID=minvar"
Bjarne

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 14:55

> Kan det laves, så der bliver overført parameter også...
> eks. "minside.asp?ID=minvar"

Jeg har ikke megen kendskab til javascript, så min hjælp kan ikke blive særlig
omfattende.

Jeg forstår heller ikke helt, hvad du præcis er ude efter? Har du en forklaring på,
hvad du gerne vil have til at ske?

Hm. Det kan være der er nogle andre, som forstår spørgsmålet, og KAN svare på det
:) Jeg kan ikke se hvordan og hvorledes ud fra eksemplet, men hvis det "bare" er
noget parameteroverførsel, er det så ikke muligt at skrive javascriptet
(parameter), i den fil du refererer til?

Fra : Thrane

Dato : 22-08-06 16:25

"bsn" <bsnsnabelaoncabledotdk> wrote in message

> Kan det laves, så der bliver overført parameter også...
> eks. "minside.asp?ID=minvar"
> Bjarne

Ja

onClick="MyWindow=window.open('http://www.minside.asp?ID=minvar,'MyWindow','toolbar=yes,location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=600,height=600');
return false;">Linktekst</a>

Jeg vil så også erstatte # i href="#" med javascript:
Beholder du #, vil klik på linket åbne pop-uppen OG lade hovedsiden gå til
toppen af siden.
Det undgår du med det andet...

/Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 14:56

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev
> [...]
>
> Jeg vil så også erstatte # i href="#" med javascript:
> Beholder du #, vil klik på linket åbne pop-uppen OG lade hovedsiden gå til
Tak for svar...
Kigger på det...
Bjarne