Bookflip mangler billeder
Fra : C. Nielsen

Dato : 13-08-06 23:03

Mit kenskab til javascript er ret begrænset, så jeg har brugt et script fra
nettet.
Det virker , og virker ikke. Jeg har 8 billeder der gerne skulle skiftes
mellem, startende med billede 1, men det skifter kun mellem 4 af billederne
, og de andre 4 vises slet ikke. Jeg tror at scriptet er lavet til 4
billeder, men det må da kunne udvides til 8 - Er der nogen der kan hjælpe ?
Siden kan ses her :
http://www.checkthisout.dk/gekkos_kunder_danskeslagterier2.htm

Venlig hilsen
C. Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-08-06 10:53

C. Nielsen skrev:
> [...]
> , og de andre 4 vises slet ikke. Jeg tror at scriptet er lavet til 4
> billeder, men det må da kunne udvides til 8 - Er der nogen der kan hjælpe ?

Hvis du kigger efter vil du sikkert opdage, at
billedlisten
   Book_Image_Sources=new Array(
      "../book_image/male140x300_1.jpg",
      "../book_image/male140x300_2.jpg",
      "../book_image/male140x300_3.jpg",
      "../book_image/male140x300_4.jpg",
      "../book_image/male140x300_5.jpg",
      "../book_image/male140x300_6.jpg",
      "../book_image/male140x300_7.jpg",
      "../book_image/male140x300_8.jpg"
      );
omfatter 2 udgaver af hvert billede.
Hvis du vil have.
Hvor mange billeder der gennemløbes bestemmes
af
for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i+=2)
der finder antallet af billeder. Bem. at dette
antal skal være et lige antal.
Du skal simpelthen indsætte de ekstra billeder, du
vil have i array'et ovenfor.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-08-06 13:26

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev

> [...]
> der finder antallet af billeder. Bem. at dette
> antal skal være et lige antal.
> Du skal simpelthen indsætte de ekstra billeder, du

Mange tak for hjælpen , jeg har bikset med det , men jeg kan alligevel ikke
få det til at fungere.
Jeg får hele tiden en fejl om at B-pre_img.xx er null eller ikke et objekt.
Hvis jeg ændre i " for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i+=2) " , får jeg
også en fejl , så scriptet ikke kan afspilles - Hvor præcis er det, jeg skal
rette i antallet ?

Det er billede nr. 1 + 3 + 5 + 7 , som scriptet kan vise, som det er nu,
uden rettelser.
Jeg har allerede indsat mine 8 billeder i listen . Oprindeligt var det kun 4
photo1/2/3/4 , = 4 forskellige foto af et oliemaleri.
Jeg forstår heller ikke det med de 2 udgaver af hvert billede - hvordan
forskellige udgaver ? De billeder jeg har lagt ind , er 8 forskellige
billeder, hvor en gris smider mere og mere af tøjet .

Venlig hilsen
C. Nielsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-08-06 15:35

C. Nielsen skrev:

> [...]
> forskellige udgaver ? De billeder jeg har lagt ind , er 8 forskellige
> billeder, hvor en gris smider mere og mere af tøjet .

Det, jeg i første omgang hæftede mig ved, var, at
for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i+=2)
aftaster billedarrayet i trin af 2, hvorfor
jeg konkluderede at kun hvert andet billede
vises. Men jeg er heller ikke nogen ørn til
JavaScript, så jeg kan nok ikke hjælpe dig yderligere.

Jeg kan se, du har hentet scriptet hos
dynamicdrive.com. Er hjælp at
hente der. Eller måske hos ophavsmanden,
Ger Versluis?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-08-06 20:07

> Jeg kan se, du har hentet scriptet hos
> dynamicdrive.com. Er hjælp at
> hente der. Eller måske hos ophavsmanden,
> Ger Versluis?
Tak for tippet , jeg havde ikke tænkt på Ger Verslusi 's egen side. Der
fandt jeg hjælp. Der manglede 2 "" efter img i den array hvor de ligger .De
2 "" er der så man kan lægge et link ind , men det går ikke at slette dem ,
heller ikke hvis man ikke skal bruge link.
Nu virker det - med 8 billeder. Se her :
http://www.checkthisout.dk/gekkos_kunder_danskeslagterier2.htm
Rækkefølgen bliver først korrekt , når den har kørt igennem 1 omgang , men
det har jeg ingen ide overhovedet til, hvordan skal rettes .

Venlig hilsen
C. Nielsen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-08-06 19:06

On Mon, 14 Aug 2006 14:26:15 +0200, C. Nielsen
<C.NielsenDKminusdette@hotmail.com> wrote:

> Hvis jeg ændre i " for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i+=2) " , får jeg
> også en fejl , så scriptet ikke kan afspilles - Hvor præcis er det, jeg
> skal
> rette i antallet ?

Du skal rette for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i+=2)
til
for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i++)
og linie 156:
B_CrImg+=2; skal rettes til
B_CrImg++;

--
Ryan Kristensen

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-08-06 20:10

"Ryan Kristensen" <usenet@ryankristensen.invalid>

> Du skal rette for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i+=2)
> til
> for(i=0;i<Book_Image_Sources.length;i++)
> [...]
Det prøvede jeg , men kan ikke få det til at virke.
Jeg har fundet en løsning , uden at rette i antal i pågældende linier.
Tak for hjælpen alligevel.

Venlig hilsen
C. Nielsen