find alle forms og put i array
Fra : hygum

Dato : 08-08-06 20:39

hvordan laves en funktion, der finder alle forms på siden, og putter
deres navne i et array, der så kan gennemløbes?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-08-06 22:08

"hygum" <thomashygum@gmail.com> writes:

> hvordan laves en funktion, der finder alle forms på siden, og putter
> deres navne i et array, der så kan gennemløbes?

function formNames() {
var names = [];
for(var i = 0; i < document.forms.length; i++) {
names[i] = document.forms[i].name;
}
return names;
}

Men hvis du vil bruge navnene til at gennemløbe formene, så bare brug
document.forms direkte.

/L

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-08-06 10:12

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
> return names;
> }
>
> Men hvis du vil bruge navnene til at gennemløbe formene, så bare brug

Yiik! Dette er ikke personligt, men
bliver snart helt dårlig af at læse om
form og forms, når vi nu har det gode
danske ord formular, i flertal formularer.

Især har entalsordet /form/ en række helt
andre betydninger på dansk.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Martin

Dato : 09-08-06 10:51

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> form og forms, når vi nu har det gode
> danske ord formular, i flertal formularer.
>
> Især har entalsordet /form/ en række helt

Skulle man så også begynde at sige rækker istedet for array

hvordan laves en funktion, der finder alle forms på siden, og putter
deres navne i et array, der så kan gennemløbes?

skulle så laves om til

hvordan laves en funktion, der finder alle formularer på siden, og
putter deres navne i rækker, der så kan gennemløbes?

Jeg er rimelig sikker på at en del vil tænke længere over "hvad dæleme
mener han med rækker".

Men enig, det danske sprog bliver værstere og værstere, men jeg er da
bare ligemeget!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-08-06 11:11

Martin skrev:

> Skulle man så også begynde at sige rækker istedet for array

Nej. Ordet "rækker" beskriver ikke tingen på
samme entydige måde som ordet "formular" gør.

> Men enig, det danske sprog bliver værstere og værstere, men jeg er da
> bare ligemeget!

En af grundene til at det bliver værre og værre er
jo, at flere og flere synes det er lige meget.

Og ja, jeg ved jeg er en gammel pernittengryn,
og at jeg er ved at genstarte en håbløs diskussion,
men jeg ville altså bare lige ha' luft en enkelt gang.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Niels Henriksen

Dato : 09-08-06 23:27

Martin <maa@scandesigns.dk> wrote in news:44d9af81$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> mener han med rækker".
>

> Men enig, det danske sprog bliver værstere og værstere, men jeg er da

Ellers gå ned i datamat butikken og køb et nyt hårdpladelager ;)

--
Niels Henriksen
Netopcom

Fra : Niels Henriksen

Dato : 09-08-06 23:30

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in news:44d9a6f3$0$12649
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> form og forms, når vi nu har det gode
> danske ord formular, i flertal formularer.
>
> Især har entalsordet /form/ en række helt

På HTMLsk hedder det form og ikke formular. Håber da ikke at der kommer
en dansk oversættesle til HTML som der er kommet til Excel hvor
formularerne hedder noget andet på dansk og engelsk

<tabel bredde="100%><tr><td stil="baggrundsfarve: hvid;skrift-familie:
</krop>

blot som et eksempel ;)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-08-06 00:17

Niels Henriksen <niels.henriksen@netopcom.dk> writes:

> Ellers gå ned i datamat butikken og køb et nyt hårdpladelager ;)

Der har vi så allerede et etableret, og derefter glemt, dansk ord:
"fastpladelager" (i ordbogens stod der "ell. Winchesterdisk").

"Datamat" er egentlig et godt ord (det var vist også Peter Naur der
fandt på det).

/L