kombineret javascript og php-problem
Fra : Dennis Munding

Dato : 31-07-06 14:26

Hej NG!

Jeg har implementeret flg. javascript i noget php-kode:

<script type=\"text/javascript\">
function open_event(date_stamp) {
window.open(\"" . $calendar_script . "?show_event=true&event_date=\" +
date_stamp, \"calendar_popup\", \"height=" . $event_popup_height . ",
width=".$event_popup_width.", scrollbars=yes, top=0 left=0, winprops\");
}
</script>

Nu er jeg hverken javascript- eller php-nørd (er newbie i begge dele!), så
jeg skal helst have skåret evt. svar ud i pap!

Problemet er, at scriptet ikke validerer - jeg får flg. fejlmelding:

Line 81
Column 55
The reference to entity "event_date" must end with the ';' delimiter.
(Når jeg prøver at validere mit css!?)

Hvis jeg så prøver at sætte et ; efter "?show_event=true&event_date=\" +
date_stamp
så virker scriptet ikke...?

Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe mig?

På forhånd mange tak for svar!

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/,
http://eds-denmark.dk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 07-08-06 12:02

On Mon, 31 Jul 2006 15:26:13 +0200, Dennis Munding <mail@invalid.dk> wrote:

> [...]
> jeg skal helst have skåret evt. svar ud i pap!
>
> Problemet er, at scriptet ikke validerer - jeg får flg. fejlmelding:
[SNIP]

"&"-tegnet bør skrives som &amp; så:
window.open(\"" . $calendar_script . "?show_event=true&amp;event_date=\" +

Hvis det ikke virker, kunne du overveje at lægge det i en ekstern
javascript fil, så kan browseren også cache det.
Ellers, hvis du vil have det i én fil, kan du gøre sådan:
<script type="text/javascript">
<!--//--><![CDATA[//><!--
function ...
//--><!]]>
</script>

--
Ryan Kristensen

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-08-06 17:14

Hej Ryan!
"Ryan Kristensen" <usenet@ryankristensen.invalid> skrev i en meddelelse
news.tdwt87g1zr1c02@news.inet.tele.dk...
> [...]
> javascript fil, så kan browseren også cache det.
> Ellers, hvis du vil have det i én fil, kan du gøre sådan:

Jeg har skam prøvet at ændre &-tegnet til &amp; - men så virker min kalender
ikke i Opera..?

Også ekstern fil fejler - så vil kalenderen heller ikke virke...
Men jeg prøver lige med dit forslag (har ingen anelse om, hvad CDATA gør,
men pyt - bare det virker!), og så vender jeg tilbage...

Tak for svaret!

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 08-08-06 07:59

CDATA fortæller diverse validatorer at det der kommer er ren tekst
(CHARDATA) og derfor ikke skal valideres.

Fra : Dennis Munding

Dato : 08-08-06 15:42

Hej Jens Peter!
"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> CDATA fortæller diverse validatorer at det der kommer er ren tekst
> (CHARDATA) og derfor ikke skal valideres.

Mange tak for oplysningen! Så blev jeg da lidt klogere..

Fra : Dennis Munding

Dato : 08-08-06 21:26

Hej igen Ryan!

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg prøver lige med dit forslag (har ingen anelse om, hvad CDATA gør,
> men pyt - bare det virker!), og så vender jeg tilbage...

Så har jeg prøvet...
Og det virker jo GLIMRENDE!

Mange tak for hjælpen!