Hvordan loader man billeder uden at loade ~
Fra : Sim

Dato : 28-07-06 14:00

Er der nogle der et godt script til at loade billeder på side
uden at man skal loade hele siden igen. Det jeg efterlyser er, at
man ved at trykke på et link loader billeder fra serveren uden at
siden skifter - altså en slaks ajax.

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sim

Dato : 28-07-06 14:17

Alternativt, er der nogen der ved om det er muligt at "tænde" og
"slukke" for iframes som man kan gøre med layers?

Fra : Sim

Dato : 28-07-06 16:43

Jeg har forsøgt med en løsning baseret på iframe og JS. Tænde/slukke
funktionaliteten virker fint, men jeg kan ikke forstå hvorfor
indholdet af 2.html ikke vises i iframen, men at der i stedet vises
en tom side. Er der nogen som kan fortælle hvorfor og evt. komme med
forslag til rettelser.

Fra : Sim

Dato : 28-07-06 17:00

Jeg glemte linket. Det kommer her:

http://www.simonkampmann.dk/testiframe1.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-06 18:05

Den 28-07-06 17.43 skrev Sim følgende:

> [...]
> funktionaliteten virker fint, men jeg kan ikke forstå hvorfor
> indholdet af 2.html ikke vises i iframen, men at der i stedet vises

Det ville måske hjælpe, hvis du angav siden i iframen:
<iframe src="2.html">

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Sim

Dato : 29-07-06 12:39

> Det ville måske hjælpe, hvis du angav siden i iframen:
> <iframe src="2.html">

Jo, men så loader den 2.html samtidig med "modersiden". Det er meningen
at den først skal loade når linket aktiveres.

Ellers tak for tippet