læs mere funktion..
Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 26-07-06 00:02

Hej, jeg er i gang med at udvikle en nyhedsfunktion i php, hvor de 200
første tegn bliver vist, og derefter "...læs mere"
Jeg vil gerne have "læs mere" til at enten at aktivere en form for pop-up,
det er dog sidste udvej og kan selv lave den hvis det kommer til det, men at
nyheden nærmest bliver "foldet ud" når man trykker på linket, så uden at jeg
skal til at reloade siden og have en masse parametre i min url ...

screenshot af siden, som kan blive lagt ud hvis nødvendigt..
http://www.buur.info/screen.jpg

Fra : Martin

Dato : 27-07-06 15:04

Christoffer (Guide) wrote:
> [...]
> nyheden nærmest bliver "foldet ud" når man trykker på linket, så uden at jeg
> skal til at reloade siden og have en masse parametre i min url ...

Jeg tror jeg ville gøre det således:

nyhed med 200 tegn
Læs mere

Hele teksten herinde

Så linker du læs mere til at
<a onclick="fjernTekst('read_newsID')" href="#">Læs mere</a>

Hvor du så erstatter ID med ID'et på nyheden.

Også er det bare at indsætte nedenstående script, så skulle det gerne
virke :)

<script type="text/javascript">
function fjernTekst(objekt) {
if(document.getElementById(objekt).style.display=="none") {
document.getElementById(objekt).style.display="block";}
else
document.getElementById(objekt).style.display="none";
}
</script>

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 27-07-06 15:34

"Martin" <maa@scandesigns.dk> skrev i en meddelelse
> Christoffer (Guide) wrote:
> Også er det bare at indsætte nedenstående script, så skulle det gerne
> virke :)

Takker og bukker! det hjalp virkelig