Tæl antal af radiobuttons og beregn
Fra : Rane

Dato : 13-07-06 12:45

Jeg har en bestillingsformular, hvor brugere vælger en stak
radiobuttons og evt. en checkbox til hvert radiobutton-sæt.

Eksempel:

ugedag valg1 valg2 valg3 XL
mandag () (x) () []
tirsdag () () (x) [x]
osv.

Jeg vil gerne tælle det samlede antal af valgte radiobuttons og gange
dette antal med 26 (kr) samt plusse dette tal med antallet af valgte
checkboxes (XL) som har værdien 5 (kr).

Dette samlede tal skal jeg have udskrevet i et <input> felt og den
skal dynamisk opdateres hver gang man klikker på de enkelte knapper.

Problemet med at give radio-knapperne en value på 26 er, at jeg også
skal gemme valgene i en database (lige nu er values 1,2 og 3 så jeg
kan identificere hvilke knapper der er valgt).

Nogen der har en løsning på dette?

Rene

Fra : Rane

Dato : 13-07-06 14:21

On Thu, 13 Jul 2006 13:45:09 +0200, Rane <ranemandenSLET@gmaildotcom>
wrote:

>Jeg har en bestillingsformular, hvor brugere vælger en stak
>radiobuttons og evt. en checkbox til hvert radiobutton-sæt.

Ændring: Det hele er checkboxes!