tabel farve på række
Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 17:03

Hej

er der en nem måde at sætte en farve på en tabelrække,
så man ikke skal gøre det for hver celle?
Hver anden og tredie række skal ha' forskellige farver
for at lette læsning.

Fra : Martin

Dato : 10-07-06 11:33

Hans Chr. wrote:
> [...]
> så man ikke skal gøre det for hver celle?
> Hver anden og tredie række skal ha' forskellige farver

Kan denne mon hjælpe?
<http://chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/tblmo.html>

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 18:23

On Mon, 10 Jul 2006 12:32:38 +0200, Martin <maa@scandesigns.dk> wrote:

> Kan denne mon hjælpe?
> <http://chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/tblmo.html>

ha-ha, den er sjov, tak!

Fra : Martin

Dato : 10-07-06 19:54

Hans Chr. wrote:

> ha-ha, den er sjov, tak!

Desværre kan jeg ikke tage credit for scriptet, men jeg har selv brugt
det, og fået lidt hjælp til at modificere det til mit eget brug. Derfor
jeg lige kom i tanke om det ikke var noget du måske kunne bruge.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-06 21:56

Hans Chr. wrote:

> er der en nem måde at sætte en farve på en tabelrække,
> så man ikke skal gøre det for hver celle?
> Hver anden og tredie række skal ha' forskellige farver
> for at lette læsning.

I html:

I css:

.to {
color: #000;
background-color: #fcfcfc;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 15:43

On Mon, 10 Jul 2006 22:55:52 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> I html:

> I css:
>
> .to {
> color: #000;
> background-color: #fcfcfc;
> }

Den er også udmærket,
men jeg har en default td background-color, i mit ex. style sheet,
td {background-color: blue}
som overruler denne tr, og så virker det ikke.
Hvordan nulstiller jeg den?
td {background-color: none} virker ikke.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-07-06 17:54

On Tue, 11 Jul 2006 16:42:30 +0200, Hans Chr. wrote:

> [...]
> som overruler denne tr, og så virker det ikke.
> Hvordan nulstiller jeg den?
> td {background-color: none} virker ikke.

Det er vel kun baggrunden for de td'er inde i rækken med klassen to, du
ønsker at fjerne?
Det burde kunne løses sådan:
..to td {background-color: none}

--
Ryan Kristensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-07-06 18:07

Ryan Kristensen skrev:

>Det burde kunne løses sådan:
>.to td {background-color: none}

Er der noget, der hedder: background-color: none?
--
Kerim

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-07-06 18:21

On Tue, 11 Jul 2006 19:07:15 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Er der noget, der hedder: background-color: none?

Nej. Det er kun muligt at angive transparent, inherit eller en farve.

--
Ryan Kristensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-07-06 18:43

Ryan Kristensen skrev:

>Nej. Det er kun muligt at angive transparent, inherit eller en farve.

Ja, og skulle dit foreslag så hjælpe på problemet?
--
Kerim

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-07-06 20:48

On Tue, 11 Jul 2006 19:43:21 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Ja, og skulle dit foreslag så hjælpe på problemet?

Ikke hvis man vælger at bruge none som værdi, men det burde det, hvis man
bruger transparent eller inherit.

--
Ryan Kristensen